Pakketje opsturen buitenland

Discussie in 'De lounge' gestart door Olympia, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Maar ik neem aan dat je dan meestal in de toeristische gebieden zat? Helemaal omdat je het over hotels hebt. Hier hebben ze in heel de stad namelijk maar 2 hotels ofzo (en het is iig geen klein stadje). En die zitten dan sowieso aan grote wegen (die vaak wel weer een straatnaam hebben).
    Ik denk dat ze in de hoofdstad en andere toeristische gebieden ook wel meer aan adressen doen, eerlijk gezegd. Maar hier in het binnenland dus niet echt.

Mijn verblijfsvergunning had ik al aangevraagd toen ik in NL woonde, toen stond mijn Nederlandse adres er dus op. Ik moest het hier alleen nog wijzigen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.220
    12.231
    113
    Meestal wel, maar soms ook helemaal niet toeristisch en ook geen hotel, maar wel een adres.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.679
    113
    Vrouw
    Zo gaat het inderdaad ook bij die vrienden.
    Toen ze naar het buitenland verhuisden, hadden ze het adres van hun nieuwe huis gevonden op Google.
    Toen ze voor het eerst door de wijk reden, konden ze het huis niet vinden, dus ze spraken allemaal mensen aan op straat en lieten het adres zien. Letterlijk NIEMAND kende de straat.
    Uiteindelijk lieten ze een foto van het huis zien, en toen wist iedereen meteen waar ze moesten zijn:roflmao:

Tegenwoordig gebruiken ze ook niet meer het adres (zelfs de buren kenden hun eigen straatnaam niet), maar wonen ze in het gele huis op de heuvel achter het voetbalveld :)

Lola1982, einad, owly en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Zo zou dat hier precies zo gaan, vermoed ik :roflmao::roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    In ieder geval geen koffie, dat wordt bijna altijd opengemaakt door de douane, omdat dat blijkbaar gebruikt wordt om de geur van illegale middelen te maskeren, zodat de honden het niet kunnen ruiken.
    Als je etenswaren wilt opsturen is speculaasjes misschien een idee? Ik vind het heerlijk om stroopwafels te krijgen, maar die komen vaak een beetje "gesmolten" aan (ze worden evengoed wel opgegeten). Pepermunt?
    Puzzelboekjes (als ze daar van houden), of een Nederlands blad.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Een Nederlands blad, daar zou ik eerder een digitaal abonnement ervoor geven. Gezien de verzendkosten de.

TanjaK vindt dit leuk.
  7. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.108
    1.103
    113
    In ieder geval niet zo'n doosje om zelf tompoucen te maken :roflmao: Dat hebben wij een keer geprobeerd, leek ons zo heerlijk Nederlands. Maar omdat de pakketjes met het vliegtuig gingen zijn de zakjes poeder geknapt door het verschil in luchtdruk. Geen succes :cool:

Lola1982, owly en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Je hebt gelijk dat het opsturen duur is.
    Ik bedoelde ook niet tien bladen opsturen, maar 1x een blad samen met andere spullen. Als je nog "grammen over hebt". Als ik iets opstuur, vul ik het totdat ik bijna aan de grens zit. B.v. een pakketje tot 2 kilo 1950 gram. Van 10 kilo 9950. Eerst alles dat ik echt wil sturen en dan allerlei kleine dingen.

Toen ik pas uit Nederland was vertrokken, vond ik het heerlijk om een blad te krijgen (samen met de drop en boerenkool in een potje) . Even ouderwets bladeren en lezen met een kop thee. De bladen heb ik bewaard en kijk die af en toe nog in. Het was verder niet zo belangrijk wat er in een pakketje zat, maar dat iemand iets gestuurd had uit Nederland. Nu vind ik boeken het fijnst.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Tompoucen worden toch overal wel verkocht? Of heb ik gewoon veel geluk dat ze hier toevallig tompoucen verkopen? :oops:

10. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.108
    1.103
    113
    In Zuid-Duitsland heb ik ze nog nooit kunnen vinden. In Papua-New Guinea ook niet, maar oké dat zegt niet zoveel ;) Daar moest het pakketje naartoe.

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Dan zal het wel komen doordat ik in een voormalig Franse kolonie woon. Ze heten alleen mille-feuille, ander kleurtje ook, maar smaakt hetzelfde.

12. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.047
    1.679
    113
    Vrouw
    Ik ben ze ook nooit tegengekomen in het buitenland!
    Dacht altijd dat het typisch Nederlands was, ik heb ook weleens zo'n pak om het zelf te maken meegenomen.
    Ontvangers waren er erg blij mee, maar smaakte niet helemaal als de echte tompoucen van de bakker;)

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hier verkopen ze ook tompouce! (Diepvries) Maar ja op een eiland moet alles geïmporteerd worden en veel komt uit NL en de US.

Poolvos en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.646
    22.085
    113
    Dan zijn de boodschappen daar vast ook wel duur?

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Flink duurder dan in NL idd!

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik verstuur wekelijks zo'n 15 pakketten naar buiten de EU incl douane formulieren en goederencodes. Als je ergens hulp bij nodig hebt moet je me maar even een PB sturen.

Deel Deze Pagina