deurwaarde vorige bewoner help wat moet ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben helemaal in de stress..
    Getverderrie..
    Wij wonen hier nu bijna 5 jaar en kregen toen we hier net woonde continue rekeningen van de Tmobile.
    Blijkbaar had hij dit niet over gezet.
    Ik heb toen contact gehad na de zoveelste herinnering dat hij hier niet meer woonde en ik geen post meer wenste te ontvangen.
    Toen de tijd zijn nieuwe adres doorgegeven maar dit mochten ze niet aannemen omdat dit niet van hem zelf kwam?!
    Prima, daarna bleven er maar brieven komen na 5 x terug gestuurd te hebben, heb ik ze daarna in de prullenbak gegooit.

Maar nu ineens een brief van de lindorff, op naam van de vorige bewoner.
    Omdat ik door het venstertje kon zien dat het om gebrekestelling e.d. ging heb k toch gekeken.
    Nou het gaat dus nog steeds om de Tmobile en duizenden euros's schuld.
    Als hij dit niet deze week betaald komt er een deurwaarde!

Wat moet ik nou?
    Wie weet wat ik moet doen, ik ga eerst maandag maar bellen dat ze hier onjuist zitten, maar verder? Ik heb echt geen zin dat ik iedere keer met spanning thuis zit omdat ze mijn huis komen leeg halen terwijl ze hier helemaal niet moeten zijn!!!

Wie ow wie heeft ervaring? of wat dan ook!

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    gewoon maandag met die deurwaarder bellen en meestal is het dan geregeld. ik stuurde hier altijd alles terug met hun nieuwe adres. en nu 6 jaar later krijgen we eindelijk geen post meer.

wat je wel even kan doen is bij de gemeente navragen of deze persoon niet toevallig nog wel op jullie adres is ingeschreven want dan blijven de deurwaarders komen namelijk ;)

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    I kga dan maandag eerst met het gemeentehuis bellen idd.
    Goed idee, zelf weet ik dat wij op dit adres staan ingeschreven en op de aanslagen staan ook altijd 4 personen ( 2 volwassen en 2 kinderen)
    Anders zouden er 3 moeten staan als hij nog stond ingeschreven hier toch?

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gewoon even bellen idd, verhaal uitleggen en het is opgelost.
    Heb het zelfde met KPN gehad op dit adres, hun waren alleen maar blij dat ik belde omdat er een ontvanger voor de tv onderweg was.

In ons vorige huis heb ik het bij zo'n 10 verschillende bedrijven gedaan, elke keer terug gestuurd maar ze bleven komen, tot ik belde!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn broer heeft dit ook gehad. Een hoop rekening die hij steeds retour heeft gestuurd. Uiteindelijk een soort dreigbrief van een deurwaarder. Hij heeft nog één gebeld dat ze verkeerd zaten en dat ze nou #%^$£¥ eens op moeten houden met die flauwekul. En dat als ze zouden proberen z'n huis binnen te komen, dat hij dat zou behandelen als een poging tot inbraak. Het moet toch niet gekker worden. ZIJ zitten fout hoor, ze horen gewoon te checken of hun gegevens wel kloppen.

Niet te druk om maken dus. Ze halen je huis niet leeg, daar hebben ze geen enkele recht toe! Nog één keer bellen. Ga er maar vanuit dat het dan klaar is. Mochten ze toch nog bij je voor de deur staan, laat je dan niet overbluffen. Deur dichtsmijten en de politie bellen. Ze hebben geen enkel recht om jouw huis binnen te komen!

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik weet niet hoe dat zit met die aanslagen hoor. ik weet niet hoeveel mensen er bij ons op staan.

maar een van de vele deurwaarders attendeerde ons erop. gezien het feit dat hij continue bij ons gevonden werd. helaas heb ik nog steeds geen tijd gehad om naar de gemeente te gaan dus ik weet hier nog steeds niet of die persoon erbij staat.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier exact tzelfde, tmobile en lindorff, heb lindorff gebeld en was zo opgelost.

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat hebben wij ook gehad, 2 keer politie aan de deur, voor de vorige bewoner:$ ook allemaal post. (geen leuke post).

Uiteindelijk bleek meneer nog op ons adres ingeschreven te staan. Heel vervelend allemaal.

Maandag direct even bellen inderdaad. Sterkte ermee!!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Niet druk maken.

Deurwaarder komt vaak alleen een gerechtelijk stuk afgeven. En dit moet overhandigt worden aan de persoon in kwestie en die woont daar niet. Dat noteren hun dan en gaan ze verder zoeken.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

joh lindorff is een incasso bureau die verjaarde zaken op koopt om ze dan zo te innen.

ALS er al een deurwaarder aan te pas gaat komen. Gaan hun de persoon opvragen Bij de GBA en daar komt dat uit dat die persoon niet meer op jullie adres komt en klaar is klara

Niet gelijk stressen

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Overigens zijn er een heleboel rotte appels bij de incassobureaus! Daar zitten gewoon een heleboel malafide bedrijven bij die hun werk niet goed doen. Niet te druk om maken, zij zitten fout, niet jij!

12. Koon

Koon Niet meer actief

Dat is erg irritant!
    Wij kregen een aanslag van de gemeentelijke belasting die de vorige bewoner niet betaald had. Best vreemd, aangezien de vorige bewoner niet meer ingeschreven stond op het adres. Je zou zeggen dat ze dat juist bij de gemeente dan toch wel weten..

Ik zou ook de gemeente en het deurwaarderskantoor even bellen maandag.
    En ik zou toch óók Tmobile even vriendelijk (of niet vriendelijk) verzoeken of ze aub hun zaken eens op orde willen brengen en dat het afgelopen moet zijn met dat gedreig.

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Nou ik ben alweer wat geruster, maar toen ik hiervoor google deed werd ik steeds zenuwachtiger, maar nu niet meer;)
    Ze kunnen me niks maken dus...

Ik ga maandag eerst maar ff naar de gemeente bellen om te checken, en dan gelijk maar even naar lindorff.

Andere aanmalingen van lindorff heb ik blijkbaar weggedaan want volgens de brief is dit de laatste en als er binnen 4 dagen niet betaald wordt gaat het naar de gerechtsdeurwaarde..

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze kunnen helemaal niks doen

Lijkt mij dat het gaat om een Incassobureau en niet een deurwaarder

Ik zou niks doen

Bewijs heb je nu al genoeg geleverd. Het is niet jou probleem.

Laat ze zelf hun werk doen. Als ze bij jou aan de deur staan zou ik dat dus ook zeggen.

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik krijg ze niet meer van Tmobile, al een hele poos niet meer.
    Maar opeens deze brief?
    Het kan zijn dat ik vorige zomaar weggegooid heb hoor, maar omdat dit venstertje deels leesbaar was van de brief heb ik hem open gemaakt.

Gelukkig is hij niet van mij ;)
    Ik zou niet weten hoe ik aan 7000 euro telefoonkosten zou moeten komen..

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Waar maak je je druk om, staat toch niets op jouw naam ? Je hebt nou al meerder malen aangegeven dat die post ergens anders heen moet, tja als ze dan niet luisteren is dat niet jouw probleem.

Gewoon de deurwaarde even bellen, vertellen dat het niet van jou is en misschien even het goede adres door geven en klaar.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gerechtsdeurwaarder gaat dan in het GBA zoeken.
    Als de oude bewoner elders woont zijn jullie er van af :p

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Waar ik me druk om maak?
    Nou dat ik straks een probleem heb door iemand anders, ik weet allemaal niet hoe het in zijn werk gaat hoor!
    Ik heb gewoon geen zin om continue te bewijzen dat ik niet die persoon ben.. heb wel andere dingen te doen.
    Ik heb dat soort dingen niet.. Sorry, maar jou reactie vind ik niet al te vriendelijk, misschien niet zo bedoeld maar kan ook anders ;)

Het goede adres heb ik niet meer, heb dat na eenj aar weggegooid, hij had zijn post maar beter moeten regelen ;)

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het is trouwens heel simpel hoor.

Deurwaarder gaat het straks over geven aan de gerechtsdeurwaarder. Deze mag onderzoek in het GBA doen.

Mochten ze hem nog vinden kun jij aan tonen dat hij en daar niet woont en hij niets van jullie is.
    Ze mogen sowieso niets doen tot er een uitspraak van een rechter is geweest ( dus beslag leggen of spullen uit huis halen )

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet druk om maken. Ik krijg al 2 jaar brieven van lindorff voor de vorige bewoner waarin staat dat hij binnen 4 dagen betaald moet worden. Ze zijn niet zo snel. En dan nog. Voordat ze de boel leeg komen halen moeten ze gegevens checken bij GBA en komen ze er vanzelf achter dat hij er niet meer woont.

Deel Deze Pagina