Klus vraagje: lekkage plekken!

Discussie in 'De lounge' gestart door w03z3l, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Een vraagje voor de handige klussers onder ons :p
    Een tijdje geleden hebben we lekkage gehad op zolder van de wasmachine. Resultaat: lekkage vlekken in het plafond van o.a de as babykamer. Nu moet daar nog wat aan gebeuren mbt de muurschildering waar ik graag mee bezig wil.
    Maar mijn vriend heeft het zo ontzettend druk op het werk momenteel dat hij logisch nergens aan toe komt thuis... Dus is er iemand die een idee heeft hoe ik op een makkelijke en veilige manier van die vlekken afkom?
    Als je eroverheen wit komen ze erdoorheen terug, en er is wel speciale isolatie verf voor van albastine, maar dat is chemische rommel waar ik nu zelf liever niet mee werk....
    Maar chloor dan bv...? Handschoenen aan en goed ventileren, zou dat een optie zijn? Ik zag ook iets over azijn... Iemand ervaringen hiermee en tips?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Heb je dit niet gemeld bij de verzekering? Want zij behandelen dit als het droog is .
    Je moet eerst goed weten of het goed droog is., vandaar mijn vraag vd verzekering want zij meten het op. Aan de buitenkant kan het er droog uit zien maar misschien is het van binnen nog wel nat.

Het beste is idd de speciale voorlak laag. De plekken komen van binnen uit het beton dus dat krijg je er niet met azijn af. Het is geen laag aan de buitenkant zeg maar

Wat je wel kan proberen is, er eerst grondverf over te doen

Maar het beste is toch eerst die isolatie spul, is er niet iemand anders die je ervoor kan vragen?

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Oh we hebben het niet bij de verzekering gemeld. Was geen mankement aan de wasmachine maar een stomme fout dus beetje eigen-schuld-dikke-bult verhaal, vandaar.
    Het is al maanden geleden dus het zal wel droog zijn, de lekkage is gelijk verholpen, 100% zeker.
    Nee ik ga niet iemand anders vragen om onze babykamer te schilderen, dat vind ik voorbijgaan aan mijn vriend. Dan wacht ik tot hij er de tijd voor heeft... Maar had gehoopt dat er misschien een andere manier zou zijn.. Chloor ook niet dus? Zo heeft mijn zwanger geloof ik wel de schimmel uit de douche op het plafond verwijderd.. Chloor en daarna witten, en dat is na ruim een jaar nog steeds mooi wit.. Vandaar dat ik ook dacht aan chloor..

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Schimmel is echt iets anders dan die lekkage plekken. Je moet het gewoon eerst behandelen met speciaal spul hiervoor zodat het inderdaad niet door je verf heen komt.

Ik zou toch een klus plaatsen op werkspot ofzo en het dan laten doen door een schilder. Al is het alleen maar die ene laag om het te behandelen.

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Nou dat vind ik een beetje zonde geld hoor. Moet ik er nog iemand voor gaan betalen ook... Dan wacht ik wel gewoon tot m'n vriend er tijd voor heeft, zolang zal het niet duren, alleen ik ben ongeduldig en heb niks te doen hahahah :p

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Je kan toch vragen of iemand alleen die plekken even wil behandelen met de speciake voorstrijk? Nogmaals het zijn plekken die van binnenuit zijn ontstaan dus die kan je niet door schoonmaakmiddel verwijderen.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    onze schilder adviseerde (toen na het verwijderen van het oude behang bleek dat de douchekraan gelekt had door de muur heen):

Als lekkage is verholpen: goed schoon schrobben met water met bleek/chloor (bovenste laag in elk geval, diepe vlekken krijg je er niet mee weg), dan weekje laten drogen, dan 'gewone' grondverf of lak (op terpentinebasis) eroverheen en daarna afwerken met wat je wilt (latex in ons geval). Is 2 jaar later nog niets doorheen gekomen

8. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik zal alles afplakken in de kamer en klaar zetten zodat hij alleen maar even hoeft te verven, kan dan niet zo heel lang duren. Lief dat je je vriend niet wil passeren met het maken van de babykamer.

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ja dat moet je toch echt even voorbehandelen. Zou het ook zo doen zoals clowntje zegt. Alles voorbereiden dan kan je vriend het in 10 minuten even behandelen en het raam open zetten. Je hoeft echt alleen maar de plek te behandelen plus ong 10 cm dus zo klaar.

10. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Volgens Mij maakt eigen schuld dikke bult niet uit hoor. Mijn vader is jaten geleden in slaap gevallen in bad. Bad overstroomde en schade is door de verzekering vergoed (vond het bizar, maar is wel waar)

Deel Deze Pagina