pakketje van de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety25, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het was eigenlijk het gezicht van de onbekende burman wel waard, toen hij 2 dagen nadat ik het weer door de post had laten ophalen, aan de deur stond. Dat beteuterde gezicht was echt goud waard.

:D

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Mee eens!

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja maar dat is ook een retemoeilijk vak hoor,postbode.. al die getallen in die huisnummers enzo al die letters...

(te sarcastisch?):D

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zie?

Zelfde postbode...

:D

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben blij dat mijn buren er geen problemen mee hebben om een pakketje voor mij aan te nemen. Omgekeerd neem ik ook regelmatig wat voor de buren aan.

We proberen overigens de pakketjes te laten bezorgen als we thuis zijn, maar bij sommige webwinkels (waaronder mijn favoriet Amazon), gaat dat nou eenmaal niet.

Af en toe hebben we pakketten van meer dan 18 kilo, dan waarschuw ik mijn buren altijd van te voren en, aangezien ze ook de sleutel hebben, kunnen ze voor die pakketten onze voordeur voor de postbode open maken.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier bestel ik altijd hondevoer bij Amazon .. en dat zijn geen lullige zakjes kan ik je vertellen... kwam laatst de buurman ook mee aanpuffen Ik moest wel heel erg lachen... hoorde hem al aankomen...´wat zit er in godsnaam in deze zware doos?!´
    Heb goeie verstandhouding met buren. Scheelt.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Wat een gedoe om een pakketje. Als het je in de weg staat breng je t ff langs.

Wij werken allebei, en bestellen regelmatig wat. Kan er onmogelijk voor thuisblijven, wie is er doordeweeks vaak hele dagen thuis? En dan nog, als je iets bestelt via aliexpress is er een marge vsn 3 weken in de levertijd. In onze flat worden over en weer voortdurend pakketjes aangenomen. Kan er niet mee zitten dat er nu al een halve week een pakketje voor de buren staat, heb aangebeld volgens mij zijn ze op vakantie. Leuk voor ze, het staat me niet in de weg.

Vlak voor kerst had ik een pakket-briefje terwijl ik niks verwachtte. Was mijn kerstpakket, ik zit bij een van de grootste werkgevers van de stad en woon vlakbij mijn werk. En meer collega's blijkbaar: de arme buurman had een hele stapel kerstpakketten staan 😂

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Wij nemen altijd alles aan voor de buren en andersom ook. En het kan ook best zijn dat we nog even weg moeten en ik mijn pakketje later op haal. Heb ze er nog nooit over gehoord. Als je er last van hebt, gewoon even zelf brengen.

9. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Wij hadden laatst een briefje in de bus dat een pakje zou zijn afgegeven op nr 6. Maar daar wisten ze van niks.
    Ik heb er nog een paar maal over gebeld met het post bedrijf maar die gaven aan dat het dan toch echt bij de buren afgegeven moest zijn.
    Kwam na een week de buurvrouw van nr 16 het pakje brengen. Die dacht dat we geen briefje in de bus hadden gehad omdat we het niet kwamen halen.

Ga er dus niet zomaar van uit dat mensen het niet willen/vergeten op te halen!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En TS, heb je het pakketje nou terug gestuurd, gebracht, of staat het nog in de gang?

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat doen sommige mensen toch moeilijk om niets tegenwoordig?! :$ Wat is het voor een kleine moeite om een pakje aan te nemen en even in de gang neer te zetten of een paar meter verderop af te geven bij je buren. Als je een slechte relatie met je buren hebt ok, maar anders beter een goede buur dan een verre vriend......:cool:

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dat mensen niet a la minute een pakketje ophalen, ok, maar toch wel binnen een dag lijkt me, als ze gewoon thuis zijn geweest in die dag. Het kost echt 1 minuutje. Vind het wel een beetje aso als je buren je langdurig met hun pakket opschepen.
    Ik zal ook nooit vergeten, de keer dat onze buren voor ons 'een pakketje' hadden aangenomen... We hadden een nieuw kleed voor in de woonkamer besteld, en wisten niet dat het die dag bezorgd zou worden. Er zat ook geen briefje in de bus, want het was niet door de pakketpost bezorgd maar door het bedrijf waar het kleed van was. Wij waren gewoon op werk geweest en de buren hadden ons 'pakketje' aangenomen; een enórme rol kleed, hun hele gang lag vol!! :$
    En wij wisten niet dat zij dat pakket hadden... Pfff gelukkig belden ze zelf snel nadat we thuis waren bij ons aan, of we ons kleed op wilden komen halen :D. Wat we natuurlijk direct deden!
    Moraal van het verhaal, soms weten mensen niet dat je een pakket van ze hebt, en is het niet ophalen niet uit slechte bedoelingen of luiheid. Bel gewoon even aan, geef het af, en neem in het vervolg geen pakketten meer aan wanneer je dat vervelend vindt.

13. karin78910

karin78910 Nieuw lid

28 mrt 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf een pakketbrievenbus waar de pakketjes in geleverd kunnen worden. Zo hebben de buren geen last en wij moeten nooit pakketjes afhalen:)

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Beetje tegenstrijdig hè, je bericht ;)... ze hebben inderdaad bonje met deze buren (heb je dat gemist?).:D

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het zal jou wel regelmatig gebeuren, daar op de 79/80e verdieping... :):D

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vraag me af waarom TS niet even meldt hoe het gegaan is. Ik ben nu geneigd te denken, dat ze het pakket heeft teruggestuurd en de buren even later aan de deur stonden met excuses voor het late ophalen, maar het briefje was ONDER de deurmat terecht gekomen of zo. :D

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oooops shit ja, gemist. Sorry, TS. 😅

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ons pakketjes worden hier per helicopter op het dak gedropt, komen geen buren aan te pas idd. 😝😆

19. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Ze hadden het briefje gevonden. Zijn geweest en werd niet open gedaan (zal dus vrijdag of zaterdag zijn geweest)
    Zondag heb ik een app gestuurd dat wij al sinds woensdag pakje hadden liggen.
    Buurman geweest geen woord gezegt en weer gegaan.
    moge duidelijk zijn was het laatste pakje voor hun bij mij thuis(voor alle andere buren neem ik het graag aan)

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, je hebt je in elk geval niet verlaagd door het terug te sturen. Het kunnen best eikels zijn, maar jij hebt in elk geval netjes het pakket voor ze bewaard én ze nog een app gestuurd. Jou kunnen ze dus niks kwalijk nemen.

Ik snap helemaal dat je niks meer aanneemt voor ze. Zou ik ook niet doen op zo'n manier.

Deel Deze Pagina