Pakketjes aannemen

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    En de deur gewoon niet open doen als je aan het rusten bent?
    Hier gemiddeld 1x in de week een pakket voor de buren. En wij bestellen zelf ook niet zo vaak online. Dus hier valt het wel mee.
    Maar meerdere keren per dag, dat zou ik ook te veel vinden.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    In jouw geval zou ik ze gaan weigeren, en dit bij al die buren aangeven. Een keer een pakketje is prima. Maar bij jou vind ik het een beetje teveel.

    Dus aangeven. Laten ze het maar savonds, op hun werk of bij een pakket punt leveren.

    Ik ben zelf bijna altijd thuis. En als ik dat niet ben hebben ze neerzet toestemming Ze zetten het hier voor de deur. Maar, wij wonen in een klein dorp, en ik woon aan het einde van een doodlopende straat dus als er iemand hier t erf op rijd dan kijken de buren al. Dus dan kan het wel
     
  3. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hier werd vorige keer een koelkast bezorgt van mijn buren.... die op vakantie waren... maar dat kreeg ik pas door toen ik na 3 dagen de andere buren sprak. Dat ding heeft bijna 3 weken in mn gang gestaan!
    Nu neem ik bijna niks aan alleen van 2 buren waarvan zij dit ook voor mij doen meer niet
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik neem het wel aan. Vind het niet erg. Heb zelf wel eens dat de bezorger net komt als ik de kinderen van school ben halen (tijdvak van bijv: 14-17 uur) en dan ben ik blij dat de buren mijn pakketje aannemen.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  5. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Ik werk veel, dus ben vaak weg. Ik heb een pakket brievenbus, ideaal! Hele grote pakketten passen er niet in, maar dan heb ik de afspraak gemaakt dat ze het in de papiercontainer zetten.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Ik zou mijn buren niet elke keer willen lastig vallen met mijn pakketjes. TS, ik zou gewoon aangeven aan de pakketbezorger dat je niet meer wilt aannemen.
     
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Lekker dit:eek:
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Ik bestel alleen maar pakketjes die naar een afhaalpunt kunnen.
    Vorig jaar een nare ervaring gehad met een (overspannen?) pakketbezorger die me voor rotte vis uitmaakte...
    En steeds gedoe met briefjes waar geen of het verkeerde huisnummer op staat waar het pakketje gebracht is; de huisnummers zijn niet logisch oplopend hier, foutje is snel gemaakt, maar dan kun je dus bij de hele straat gaan aanbellen wie je pakketje dan wel heeft:rolleyes:
    Ben er echt helemaal klaar mee. Eigenlijk helemaal met bestellen. Het liefst ga ik naar een leuke stenen winkel☺️

    Maar ons afhaalpunt in de Karwei is echt ideaal, 7 dagen open waarvan 6 tot 21u savonds. Mijn man rijdt er altijd langs op weg naar huis. Geen gezeur.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier hetzelfde. Zie het probleem er niet zo van.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier gaat dat gewoon over en weer.
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij werken fulltime en zijn erg blij met onze buren!

    Soms kan je geen bezorgpunt aangeven! Vandeweek bij Bol een hoop besteld maar kon niks aangeven. Bij Rituals kon dit ook niet. Nu ben ik momenteel ziek thuis dus kon ze zelf aanpakken, maar toch is dat vervelend. Ik wil ook liever een bezorgpunt aangeven maar helaas gaat dit niet altijd.

    je kan ook lang niet altijd een tijdvak aangeven. Dan moet je het er maar mee doen. Vandaag ook, kreeg ik om12 uur bericht dat ze tussen 12.02 en 14.02 voor de deur zouden staan. Het is goed dat ik al thuis zat. Anders had er toch echt niemand thuis geweest!
     
  12. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij nemen regelmatig pakjes aan voor de buren en zij voor ons. Ik vind het geen probleem en over het algemeen wordt het snel afgehaald. Op een afhaalpunt laten bezorgen vind ik dus vaak onhandig. Als ik moet werken is de winkel al dicht en zeker als het wat groters is loop je te sjouwen, dat is vaak een reden om te laten bezorgen, anders haal ik het wel in de winkel. Als het gepland kan worden kies ik wel voor een dag dat ik er ben maar als dat niet kan dan komt het ook wel voor dat we er niet zijn.

    Het kerstpakket van mijn man zou gisteren worden bezorgd, is niet gebeurd en nu zijn ze vandaag ook niet geweest. En morgen zijn we er niet. Dus je hebt niet altijd een keus.
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Waarom zou je de pakketbezorger er op aanspreken en niet de buren zelf? De buren zijn toch de oorzaak?
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kan heel veel naar de AH, 6 dagen open tot 22 uur, en op zondag van 12 tot 18. Super handig!
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    In mijn ogen is het de bezorger. Voor hem is het wel makkelijk zo! Hier weleens gezien hoe de bezorger niet eens aanbelde bij alle buren maar alleen briefjes in de brievenbussen deed en de pakketjes allemaal bij1 huis dumpte.

    Wat wil je met je buren bereiken? Dat ze nooit meer online bestellen? Je hebt nou eenmaal lang niet altijd keuze qua tijdstip en afhaalpunt.
     
  16. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik neem ze altijd netjes aan maar dat is misschien 5 keer per jaar, andersom ook. :roflmao:

    Dagelijks pakketjes aannemen? Nee ik ben niet gek hè.
    Gewoon die bel uit doen. Je bent niet voor niks thuis. ;)
     
  17. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Maar je hebt wel de keuze qua bezorgadres. Ik laat het over het algemeen altijd op mijn werk bezorgen, net als vele collega's. Dat is geen probleem. Ik neem verder ook geen pakketjes aan voor de buren, omdat we geen goed contact hebben en ik zou het ook mateloos irritant vinden als bij mij dagelijks een pakket wordt afgeleverd, omdat ik toevallig veel thuis ben.
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Dit gebeurt bij ons op het werk ook vaak. Zij werken allemaal van half 9 tot half 6/18.00 dus laten de pakketjes op kantoor bezorgen.
     
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Wij pakken best vaak pakjes aan voor de buren maar super erg vind ik het niet. Van 1 buurvrouw kreeg ik zelfs een keer een plantje voor de moeite en de andere was laatst blij dat ze nu eens een keer een pakje voor mij kon aanpakken.
    Maar mochten het er meer worden dan kap ik dat wel af maar tot nu toe gaat dit prima.
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    of je denkt ik bestel het op woensdag want op donderdag ben ik vrij, en dan is er ineens vertraging en komt t toch wel op je werkdag. In ons oude huis kwam de bezorger vaak na 17:00 dat was wel fijn, waar we nu wonen komt hij in de middag, niet altijd even handig.
     

Deel Deze Pagina