Pakketjes aannemen

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.858
    7.805
    113
    Amsterdam
    Wij eigenlijk altijd voor elkaar hier iedereen in de straat. Echter voor 1 paar buren doe ik het niet meer die laten het soms meerdere dagen staan en 1 keer zelfs meer dan 2 weken nou dat wil ik gewoon niet.
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier neem ik aan voor de buren en de buren voor mij. Gaat een beetje over en weer en wordt meestal dezelfde dag opgehaald.

    We zijn 6 dagen per week thuis maar soms komt hij het in de 10 minuten dat ik zoon op school ophalen ben, op zo'n moment ben ik dan weer heel blij met buren ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik bestel regelmatig online en laat naar mijn huisadres versturen.
    Als ik dan in de post app zie dat het bezorgd als ik er niet ben, verander ik het naar de Jumbo zodat ik het daar uit mijn werk kan ophalen.
    Komt het voor dat ze het toch bij de buren brengen, dan komt het omdat ze dan eerder zijn langs geweest dan ze hadden gezegd.
    Dit komt gelukkig niet veel voor.

    Verder neem ik alleen pakketjes aam voor mijn beide naaste buren, omdat ik eerder ervaren heb dat andere buren het niet zo nauw nemen met het snel ophalen.
     
  4. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Omdat de buren niet aan jou vragen of je het pakketje wilt aannemen. Jij kan toch gewoon nee zeggen? Zelfde geldt voor de bezorger trouwens, die probeert het gewoon dat hoef je iemand toch niet kwalijk te nemen? Je kan gewoon weigeren. Ik zie het probleem niet zo. Mijn buren nemen ook wel eens iets voor mij aan, ik zeg dan altijd bedankt en dat ze zich nooit verplicht moeten voelen. De bezorger neemt het dan gewoon weer mee terug en de verantwoordelijkheid wordt middels een briefje bij de ontvanger neergelegd. Prima toch? In het geval van ts zou ik gewoon niet opendoen of een briefje op de deur hangen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    #65 Ansel, 11 dec 2019
    Laatst bewerkt: 11 dec 2019
    Maar dat moet dan wel mogen. Bij ons op het werk is het absoluut ‘not doen’ om privé-pakketjes te laten leveren. Ook wel logisch aangezien er medewerkers zijn aangesteld om de (professionele) pakketjes aan de juiste mensen te bezorgen en zij worden natuurlijk niet betaald om privé-pakketjes uit te delen...

    Als je dan met twee voltijds werkt, is het dus wel fijn als er eens een buur een pakketje van je aanneemt.

    Wat trouwens niet wil zeggen dat ik het een buur kwalijk zou nemen als hij/zij het pakketje niet zou aannemen hoor. Maar gelukkig is het hier redelijk in balans en neemt iedereen wel eens iets aan van een ander.

    Ik probeer ook altijd om ons pakketje de dag zelf op te halen bij de buren, maar ook wel al gehad dat de bezorger geen papiertje of een papiertje ‘bezorgd bij buren’ (zonder vermelding van huisnummer) in onze bus had gestoken. In zo’n geval dus ook al voorgehad dat de buren het zelf zijn komen brengen (terwijl dit toch echt niet onze bedoeling was).

    Nu bij TS lijkt het om steeds dezelfde mensen te gaan die hun pakketjes dagen bij hen laten liggen, dat is natuurlijk een ander verhaal.
     
  6. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik ben thuisblijfmoeder,maar onze jongste is nog thuis en ze bellen hier altijd tussen 12-14 uur aan, als ik net probeer haar neer te leggen. Gewoon.iedere.dag in december.

    Vandaag was de pakketbezorger ook nog zo direct om te zeggen dat hij nog 2 pakketen voor de buren heeft, maar die wilde hij liever meteen bij mij afgeven, dan hoefde hij niet extra aan te bellen of een briefje in de bus te doen!
    Ik heb hem vriendelijk verzocht EERST te proberen het pakket bij de juiste ontvanger af te geven....
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar als je geen tijdvak weet, weet je toch ook niet of het op je werk kan? Althans, bij mijn werk niet.
     
  8. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Pfff ik doe het niet meer behalve voor de naaste buren. Laatst een grote pakket aangenomen, kwamen ze het 2 weken later ophalen! Tussendoor paar keer bij ze langs geweest, maar niemand deed open. Komt ze 2 weken later doodleuk aan de deur vragen of we een pakketje van ze hadden :|
     
  9. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Ik bestel over het algemeen bij bol en dan krijg je te zien binnen hoeveel dagen het bezorgd wordt. Dan beslis ik waar ik het laat afleveren: thuis of op werk, maar meestal op werk dus.
     
  10. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik neem wel pakketjes aan en de buren ook voor ons. Maar als je het om wat voor reden dan ook niet wilt, zul je toch echt de oplossing bij jezelf moeten zoeken en assertiever zijn. Een simpele "ik neem geen pakketjes meer aan voor ..." is voldoende uitleg.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja ik schreef het net al... ik had dus afgelopen zondag een grote bestelling en kon dus echt geen dag/tijdvak aangeven. Dan weet je dus helemaal niks. Ik weet wel hoe dit komt, maar vervelend is het wel. Ik was zelf ziek thuis dus kon alles zelf aannemen. Maar anders had dit niet gekund. Kreeg vandaag bv 2 min van tevoren een berichtje dat ze binnen toen en 2 uur erna konden komen. Als je dus werkt is dat echt vervelend. Ik voel mij ook echt bezwaard als het naar de buren gaat maar kan het niet veranderen.
     
  12. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Fijn als dat kan. Ik vind het nog fijner als je helemaal niet/ zo min mogelijk afhankelijk bent van een ander daarvoor. Als het een paar keer per jaar gebeurt vind ik het helemaal geen probleem om een pakketje aan te nemen voor een ander, maar bij TS gebeurt het heel vaak en het veroorzaakt overlast bij haar. Dan zou ik gewoon aangeven dat je het niet meer wilt doen als ik haar was.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben niet vaak thuis, en ik woon in een wijk met veel gepensioneerden die toch vaak gewoon naar de winkel gaan of zelf veelal thuis zijn.
    De keren dat ik een pakket van de buren aanneem zijn jaarlijks op 1 hand te tellen en daar heb ik dus ook geen problemen mee.
    Maar kan me voorstellen dat het in jouw geval erg vervelend is.
     
  14. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Nou dat vind ik dan wel weer raar. Ten eerste zoiets groots als een koelkast en ten tweede als je met vakantie bent...
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik heb er helemaal geen problemen mee. Maar ik ben dan ook niet ziek.
    Het enige wat vervelend is, is dat ze zo snel nog een keer bellen. Voordat ik van de zolder naar beneden ben... en dan inderdaad als zoon slaapt. Maar ach, vaak wordt ie er niet wakker van.
    Hier heeft de bezorger wel geleerd dat ie het niet om half 9 of om half 3 moet afleveren, deed ie in het begin vaak. Ja dan ben ik er even een kwartier niet, de rest van de dag ben ik meestal thuis. En houd er best rekening mee als ik ‘s middags een tijdvak heb dat ik ‘s ochtends boodschappen doe en vice versa, maar verder houd het dan wel een beetje op. Ik kan niet vast zitten in mijn huis.
    En dus nemen buren weleens mijn pakketjes aan, of ik van de buren. Die komen tot nu toe altijd dezelfde dag het pakketje ophalen :thumup: uiteraard doe ik dat zelf ook.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  16. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik ben kritisch geworden in wat ik aanneem, inderdaad door niet op komen halen. En er zijn helaas geen vaste bezorgers meer hier, elke keer belt er weer een nieuwe aan en ik kan steeds blijven zeggen dat ik niet meer wil aannemen voor adres X, die helaas bijna dagelijks pakketjes bestelt en nooit thuis is. Dus ik snap je irritatie!
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik neem pakketjes altijd aan. Buren komen het ook altijd dezelfde dag weer ophalen.

    Ikzelf probeer altijd wel thuis te zijn als ze het komen bezorgen of verander het naar het postNL ophaalpunt.
    Dit doe ik voornamelijk bij grote pakketjes.
     
  18. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Als ik pakketjes aanneem dan komen ze het zelf maar ophalen.
    Van 1 buurvrouw neem ik het niet aan, ze wil zelf ook geen post van anderen aannemen en is een naar persoon.

    Er zijn ook postbezorgers die geen geduld hebben, ze bellen aan wachten 5 tellen en gaan dan naar de buren. Ik heb het met regelmaat gehad dat ik de deur open deed en de buurman al in zijn deuropening stond en het pakket aannam of andersom.
     
  19. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ivm zwangerschap, ziektewet en verlof ook veel thuis. Neem van alle buren wel aan (we wonen in een hofje). Als ze pakketten krijgen terwijl ze op vakantie zijn vind ik het wel wat aso, die vakantie was geen verrassing, bestel dan ervoor of erna. Deze mensen geven hún buren (Poolse huurders) weer op hun flikker als ze niet meteen komen ophalen. Voor die mensen neem ik ook aan. Tegenwoordig zet ik het meteen in onze schuur (ingang naast de voordeur), dus mij staat het niet in de weg. Kan het ook zolang blijven staan als ze zelf weg blijven. Als ze dan komen ophalen zijn ze vol verontschuldigingen. Dat wuif ik dan weg: no problem, next time you buy me alcohol!! :roflmao: En dan komen 2 van de Poolse buren ineens met bedankjes: fles wijn, chocola, blik met koffiebonen. Nou ja zeg, dan voel ik me weer bezwaard!! Daar ben je toch buren voor! En dan neem je toch weer anders pakketjes aan. Dus tip aan iedereen die wel eens bij de buren op moet halen; bedank ze met een kleinigheidje, is snel en makkelijk punten scoren.

    Oh en inmiddels ook een goeie band met postbode opgebouwd:D Keek vaak door mn raam wat ik nu weer aan het puzzelen was. Had ook net een kindje gekregen. Geeft mn oudste een boks als we in de voortuin zitten. Dat soort dingen. Geinig toch!
     
  20. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ik woon in een dorp en mijn oude buurvrouw rent naar de deur om de bezorger te roepen wanneer ze hem ziet.
    Ze weet precies wanneer we niet thuis zijn en ze wil graag de pakketjes aannemen.
     

Deel Deze Pagina