Pakketjes aannemen

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik probeer thuis te zijn voor een pakket, maar soms klopt er niets van de bezorgdag/tijd. Nu bijv. Krijg ik morgen ineens een pakket. Een dag te vroeg. Vanaf half 3 en ik moet zoon halen om 3 uur. Nu blijkt ineens mijn PostNL locatie hier in het dorp niet te kiezen te zijn, dus ga ik die gok toch nemen. Vaak kun je al niet voor een locatie kiezen voor de eerste bezorging , maar nu staat de locatie er gewoon niet bij.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij mij ook niet. Als ze na 16.30 komen, komen ze het pand niet meer in en na 17.30 is er vrijwel niemand meer aanwezig. Lekker handig als ze dan na die tijd komen
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier komt tegenwoordig vaker een pakketje bij de buren terecht omdat de bezorger maar direct doorloopt naar de buren terwijl we thuis zijn en hij niet wacht, dan omdat we niet thuis zijn.

    Gelukkig hebben de buren hier geen problemen mee. We nemen ook pakketjes voor hen aan.

    Tijdens mijn laatste verlof werd ik ook het afleverpunt van de bezorgers. Toen gewoon aangegeven dat dit niet de bedoeling was omdat mijn dochter dan steeds wakker werd van bellende buren. Toen heeft de bezorger een andere oplossing gezocht.
     
  4. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.215
    2.155
    113
    Vrouw
    Hier laat ik het zo veel mogelijk afleveren op afhaalpunten of winkels. Grote bestellingen blijf ik thuis voor. Als ik weg moet maar verwacht een pakket, mogen ze het in de papiercontainer stoppen. En een enkele keer ligt t bij de buren. Ik heb denk ik eens per maand een pakketje van de buren, deze halen t dezelfde dag ook op dus da's fijn.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.562
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voorheen nam ik voor praktisch iedereen pakketjes aan.
    Maar toen ik kinderen kreeg en het ook steeds meer dezelfde waren die bestelden maar niet thuis waren om hun eigen pakket in ontvangst te nemen, ben ik het anders gaan doen.
    1. de bel staat uit
    2. ik heb de vaste bezorger(s) gezegd dat ik alleen nog pakketjes aanneem voor onze direct buren. Voor andere buren neem ik alleen pakketjes aan als er ook tegelijk een pakketje voor ons wordt bezorgd.

    Gelukkig zijn de buurtjes die langere tijd best vaak bestelden verhuisd.
    Voor onze naaste buren neem ik nog steeds zo nu en dan wat aan. En dat gebeurd ook vice versa. Ik zorg er praktisch altijd wel voor dat we thuis zijn tijdens de bezorging, maar een enkel keertje heb je zo'n pakketdienst waarbij je niet zelf de keus kan maken en dan gebeurt het wel eens dat het niet uit komt met mijn planning.
    Dan vraag ik gewoon netjes of zij toevallig thuis zijn dan en het pakketje in de gaten willen houden/aan willen nemen.
    We zijn echt goede buren op meerdere fronten gelukkig :)

    Momenteel -laten we zeggen, een jaar of 2- erger ik me trouwens nog het meest aan alle pakketjes die m'n man besteld. In plaats van dat ie ze nou op bijv. vrijdag besteld zodat ze zaterdag worden geleverd... nee, hij besteld ze gewoon willekeurig. En het komt dus in 95% van de gevallen aan op een doordeweekse dag. Als ik dus thuis ben en de deur open ''moet'' doen :mad:
    Het laten bezorgen op z'n werk heeft ie geloof ik ook nog nooit van gehoord.....o_O:rolleyes::|
    Verder is ie gelukkig heel lief en zijn we al jaren gelukkig getrouwd ;)
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    In dat soort situaties hang ik een briefje op de deur. Beste postbode ik ben kind uit school halen en ben elk moment weer thuis. Ik heb de poort van het slot gehaald, wil je svp dit briefje van de deur halen en het pakket in de tuin zetten onder het afdakje. Is misschien 5x gebeurt dat briefje en 2x dat de postbode ook echt net in die minuten langs kwam maar werkt goed zo. Man vind het minder fijn een vreemde in de tuin maar ik heb daar niet zoveel moeite mee.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij hadden vandaag zo een situatie. Klop klop, ik lag op bed ivm gezondheidsdingetje, zoon zegt mam de pakketbezorger is er (gekeken uit zijn slaapkamerraam) ik zeg doe maar open, hij doet open, de pakketbezorger is al eind van de straat en roept je doos staat bij de buren. geen briefje niets in de bus. Dat vind ik best aso. We hebben het hier over een tijd van klop tot opendoen van max. 45 seconden.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Oh ja, zo’n exemplaar heb ik ook. Hij stuurt dan een uur van te voren ofzo een appje met de bezorgtijden met de mededeling: er komt een pakketje. :rolleyes:
    Daar blijf ik dus echt niet voor thuis. Als ik wel thuis ben, wil ik natuurlijk de deur best open doen, zo lief ben ik dan weer wel :p
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    fijn dat de bezorger dan doet! Ik hang ook altijd wel een briefje op, maar het lijkt wel of het dan juist expres weer mee gaat. Dhl berichtte me net ook met een fantastisch ‘tijdvak’-> 9.00-18.00

    nb. Mijn buren nemen overigens gewoon pakketjes aan. Ik ook als het nodig is. In ons oude huis deed ik het voor 1 huis niet, die lieten het dagen staan
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Had ik vorige week net dhl en had het echt nodig dus moest thuis blijven tussen 9.00 en 18.00 en rond 17.30 volgde een bericht dat tijdvak was veranderd van 18.45 tot 21.45. Uiteindelijk was hij er om 18.15, klopte helemaal niets van dus.
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  11. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Volgens mij komt postnl nog maar 1x aanbieden en gaat het dan naar een afhaalpunt dus de dag erna komt hij niet met dezelfde pakketjes. Gewoon zeggen dat je geen pakketjes meer aanneemt of de deur niet open doen als je zelf niets besteld hebt.
     
  12. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Zelf ben ik altijd thuis voor mijn eigen pakketjes. Daar hou ik rekening mee als ik bestel.

    In het verleden mam ik wel het en der pakketjes aan van buren , vond dat nooit een probleem. Tot ik vorig jaar in een hele gekke oplichtingsreeks kwam (indentiteits fraude etc voor mega bedragen).

    Na aangifte geen pakketjes meer aangenomen voor anderen. En gevraagd of buren mijn pakketjes om deze reden ook niet meer willen aannemen :thumup:
     
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Maar je kunt mensen wel gewoon vragen of ze voor een afhaalpunt kiezen indien mogelijk. Mensen aanspreken op hun gedrag is alleen nogal ongewoon blijkbaar.. Wij hebben ook een buur met een bedrijf en de pakketjes worden thuis bezorgd. Daar hebben we als buren op een gegeven moment ook iets van gezegd, het werd gewoon echt te veel en de paketten waren erg groot. En je kunt het wel weigeren maar je voorkomt daarmee niet dat er elke dag word aangebels door de bezorger. Nu word 90% op een pakketpunt bezorgd en is dat incidentele pakketje gewoon prima. Maar ik zou echt weigeren om voor pakketpunt te spelen voor mijn buren die zo veel.pakketjes ontvangen.
     
  14. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Heel vervelend. Dhl heeft het tijdvak aangepast. Precies terwijl ik vanmiddag op school help. Hopelijk zijn ze te laat.. ophaalpunt zit hier totaal niet in de buurt
     
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ik neem wel aan voor buren maar de directe buren hebben geeneens internet dus bestellen niks :D
    En de overburen zijn vaak wel thuis.

    Pakketjes hier worden vaak wel achtergelaten, in de brievenbus als dat past (zo'n groene box) of achter het huis.
    En pas voor het vloerkleed de garage op een kier laten staan toen ik naar zwemles moest rijden. Had de bezorger het daar neergelegd :thumup:
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Maar is een keer de deur open doen dan zo erg? (Tenzij er is iets natuurlijk, maar dat even niet van uitgaande).
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb een cameralamp met spreekfunctie enz. Als ik even weg moet en ze komen voor ons met een pakketje, dan vertel ik de bezorger dat hij het pakketje in de papierbak kan doen. Die is toch schoon en droog.
     
  18. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier heben we ook camera met spreek functie. Maar als je hier zegt dat ze pakketje ergens neer mogen leggen doen ze dat nooit. Iets over regeltjes ofzo?!
     
  19. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Vandaag maar 1 pakketje voor buren :D ( moest de deur wel open doen omdat er ook een pakketje voor mezelf bij zat)
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Misschien houdt die hier komt zich niet aan die regels. Doe het sinds iemand anders vertelde dat ze dat altijd zo deed, andere wijk, andere bezorgers en die doen dat ook altijd.
     

Deel Deze Pagina