Pakketjes aannemen

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Wij accepteren voor de hele straat en de hele straat accepteert voor ons. Heerlijk vind ik dat. Ik merk nooit irritaties. We proberen zoveel mogelijk te regelen dat we thuis zijn, maar laatst was de levertijd tussen de 3 en 6 werkdagen. Daar kun je niet op plannen. Dus dat lag bij de buurman. Ik heb ook regelmatig dat ik thuiskom en dat een buurman of vrouw al direct met mijn pakje komt en andersom vraag ik ook wel eens een van de kinderen om even te kijken of een buur al thuis is.
    Nu ik dit schrijf besef ik me dat er nog een reden is om te verbouwen en niet te verhuizen, ik ben echt blij met de sfeer hier!
     
    Ansel, Zara75, ButterflyPassion en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Nou dit, ben heel blij met mijn buren! Fijne mensen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wij accepteren voor iedereen en andersom ook. Nooit problemen e ik vind het heel prettig.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Gebeurd hier ook steeds vaker. Heel stom. Ik kan niet eens de trap af lopen of het ligt al bij de buren.

    Vanochtend was ik net de baby aan het verschonen. Gauw luier dichtgemaakt en nog zonder broekje en met open romper naar de deur gesneld. Gelukkig een andere bezorger die minder haastig leek. Ook meteen een enorm pakket auto-onderdelen van 2 deuren verderop aangenomen
     
  5. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Onlangs pakketten aangenomen voor de buren (doe ik vaker en deze waren behoorlijk groot). Bleek dat ze op vakantie waren en ik dus ruim een week met die dozen zou zitten in mijn krappe hal. Dus ik heb de andere buren met sleutel aangesproken en zij hebben de pakketten in hun huis gezet.
    Ik vind het nogal... Onbeschoft. Ik neem geen pakket meer aan voor hen. Vaak lopen ze 80 keer voorbij, maar het pakket ophalen ho maar. Ik ben geen postkantoor.
     
    Boordevol en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb alleen beginpost gelezen.
    Maar toen wij nog geen auto hadden, moest er toch echt zakken met hondenvoer komen.
    Dus ik bestelde deze dan ook online want werd netjes thuis bezorgd handig toch?

    Maar natuurlijk kon ik geen datum kiezen laat staan tijdstip dat ik hem zelf ook kon ontvangen. Ja daar sta je dan.. Wetende dat die zakken 20 kilo per stuk wegen. Dan krijg je een tijdsindicatie maar dat is ook ruim genomen en kan moeilijk op bepaalde dagen van 11 tot 5 thuis zitten.

    De pakketten waarbij ik zelf kan kiezen van thuis bezorgen of ophaalpunt vind ik dan ook fijn (behalve als je met eigen account en naam besteld en manlief niet bij het ophaalpunt het mee krijgt want ik moet mijn id kaart tonen want op mijn naam. :rolleyes:)

    Ik ben meestal ook altijd thuis en weet dan ook als ik iets bestel dat ik bij webshops waar je geen keuze hebt vaak een dag later bestel zodat ik weet dat hij op een dag komt dat ik thuis ben.

    Maar met regelmaat hier wat aangenomen van buren en andersom net zo. Dat waren vooral pakketjes waarbij de track en tracé later op de mail stond en ik dan vergat te kijken :oops: nu met de postnl app gaat dat beter dan krijg ik een melding ook wanneer ik het eventueel nog kan wijzigen.

    En soms kies ik voor een avond bezorging dan is er hier altijd iemand thuis om het aan te nemen als de aan gegeven tijd van overdag niet uitkomt.
     
  7. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dat snap ik dan weer niet van mensen. :rolleyes: je besteld iets en dat weet je en je hebt er geen haast bij om ze op te halen bij je buren.. Bestel dan ook niet. :o:

    Ik bestel alleen als ik het ook op korte termijn nodig heb dus bij briefje in de deur haal ik het direct op.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Sommige bezorgers zijn hier erg laks met briefjes. Dan weet je dus niet dat het al bezorgd is. Zeker niet als het (zoals afgelopen week) er binnen 1 dag is ipv de verwachtte 3-5 werkdagen. Maar wij appen de buren altijd als het langer dan een dag ligt.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Het verbaast bij echt hoeveel mensen hun buren aso vinden terwijl je vaak geen idee hebt hoe de situatie is. Misschien weten ze niet wanneer een pakketje komt? Hebben ze er al weken strijd over met de bezorger? Heeft een pakketje enorme vertraging waardoor ze dus inderdaad op vakantie zijn als het eenmaal komt? Konden ze geen tijdvak of datum kiezen? Is er gewoon een foutje gemaakt?

    Wij werken beide fulltime en ik ben heel blij met onze buren. We doen echt ons best om het op een afhaalpunt te laten bezorgen maar dat lukt niet altijd. Zij nemen het dan voor ons aan en wij voor hen, als we thuis zijn. We zijn allemaal mensen en als we wat minder zouden oordelen en meer zouden vragen zou de wereld er een stuk mooier uitzien.

    In het geval van TS: ja het zal voor jou misschien vervelend zijn. En je kan best bij de bezorger aangeven dat hij ook eens andere adressen moet proberen. Maar zo oordelen zoals velen hier doen is echt niet nodig.
     
    Ansel, Pechvogol, Kristel86 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik zat gister net op de wc toen de pakket bezorger kwam.. :o::oops:
    Ik was dus netjes thuis, maar die belandde dus ook bij de buren
     
  11. Miron

    Miron Fanatiek lid

    6 feb 2009
    2.346
    106
    63
    Wij accepteren ook pakketjes uit de hele straat en andersom ook.
    Een keer had ik bij zooplus een krabpaal gekocht en nog iets. Het zou in 2 delen geleverd worden. Deel 2 was bij onze naaste buren bezorgd en daar hadden we netjes een briefje van in de bus. Maar deel 1 de krabpaal kwam maar niet. Geen briefje niets. En er stond geleverd op ons adres. Dus zooplus gemaild waar mijn pakketje was bleek deze bij de overburen te staan. Dus meteen erheen. Bleek deze daar al een paar dagen te staan. Waren ze niet zo blij mee zo'n groot pakket. Maar toen ik vertelde wat er was gebeurd konden ze gelukkig wel begrip daar voor opbrengen.
     
  12. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ik neem het gewoon voor iedereen aan en vice versa. Die koeriersbusjes rijden hier af en aan. Kleine moeite.
    Heb 1 keer ontzettend gelachen, toen werd het kippenhok van de buren bij ons bezorgd. Het was een enorme hoeveelheid dozen ( bouwpakket) en mijn gang stond helemaal vol. Moest er letterlijk overheen klimmen om in de woonkamer te komen. Toen ben ik op de trap gaan staan en heb ik een foto van mijn ramvolle gang gemaakt. En geappt naar mn buurvrouw: Je kippenhok is geleverd hoor :roflmao:. Met het schaamrood op de kaken kwamen ze het 's avonds ophalen. Ze wisten niet dat het zo'n groot pakket zou zijn lol.
    Ik kon me er totaal niet druk om maken.
    Wat ik wel irritant vond is dat er bij ons iets afgeleverd werd ( voor ons) en we gelijk een pakket voor mensen die een straat verder woonden in handen gedrukt kregen. Zo van "zij neemt toch alles aan". Maar dat werd dezelfde dag nog opgehaald, dus geen probleem. Juist fijn als je elkaar helpt vind ik..
     
    Ansel vindt dit leuk.
  13. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    #113 Maslov, 13 dec 2019
    Laatst bewerkt: 13 dec 2019
    Ik neem pakketjes altijd aan, maar bij ons wordt er maar heel soms gevraagd om iets voor de buren aan te nemen. Als het zo vaak zou zijn als bij jou, TS, dan zou ik op den duur gaan weigeren.

    Ik hoop altijd thuis te zijn wanneer er een pakketje bezorgd wordt, maar het lukt niet altijd. Ik vind het jammer dat ik vaak pas op de dag zelf te horen krijg hoe laat het er is, dan is het moeilijk om daarop te anticiperen. De luiers van mijn zoon bijvoorbeeld, dat zijn twee enorme dozen (in totaal een pallet) en ik voel me zo beschaamd als ik die bij de buren moet halen. Maar ja, die worden gewoon elke 2 maanden geleverd, daar kan ik niets aan plannen. In de zomer laat ik vaak de tuindeur open, dan kan de bezorger de pakketten in de tuin zetten, mocht ik niet thuis zijn.
     
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Eh...wat is er mis met een pakketje voor je eigen man aannemen?? Ik vat hem niet geloof ik..Beetje vreemd als mijn man tegen mij zou zeggen dat ik pakketjes maar op mn werk moet laten bezorgen terwijl hij thuis is ( werkt vanuit huis). Ik vind dit heel raar.o_O
     
    cosdy vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.774
    113
    Wij laten het meestal afleveren bij een afhaalpunt. Wanneer het niet kan proberen we het aan te passen. Soms geven ze van tevoren aan wanneer ze komen en dan kun je het nog aanpassen.

    Gisteren zouden ze tussen half 3 en half 5 komen maar kwamen nog steeds niet. We moesten nog een kerstpakket ophalen en zijn we maar gegaan. Daarna was hij nog steeds niet geweest. Hij was er pas laat tegen 18.30
    Als je hem dan mist kun je hem nog laten afleveren bij een afhaalpunt.

    Pakketjes aannemen van de buren is geen probleem, we nemen het aan van nog 4 andere huizen in het blok. Ze komen ook netjes dezelfde dag nog halen.

    In jou geval zou ik in de maand december even de pakketjes afhouden. In jou geval zeker even de rust nemen.
     
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wonen op een pleintje met een stuk of 10 huizen. Ik neem pakketten voor de buren altijd aan en andersom ook. Heel fijn! Maar het komt niet dagelijks voor en zeker niet meerdere keren per dag. Dan zou ik er op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn!

    Ik let altijd op de bezorgdatum en bepaal dan of ik kies voor thuis afleveren of op het afleverpunt (als die mogelijkheid er is). Maar ook op dagen dat er in principe iemand thuis is, moeten er kinderen naar school gebracht en gehaald worden. Of je staat net even onder de douche ofzo. Dan ben ik blij dat de buren het aannemen.

    Ik schaamde me wel toen een keer onze tuintafel bij onze (bejaarde) overbuurman in de hal was gedropt. Die kwam dagen later dan de verwachte leverdag. We hadden ook tuinstoelen besteld en een extra bijzettafeltje en een voetenbankje. Die hele bestelling is uiteindelijk 7(!) delen geleverd. Allemaal op andere dagen. Ik bestel nooit meer iets groots bij Lidl! We hebben 1 pakket zelf aan kunnen nemen. De rest stond bij buren. Wel elk pakket op een ander adres uiteindelijk, haha.

    In onze vorige straat was het allemaal een stuk anoniemer, daar kende je elkaar nauwelijks. Dan nam ik alleen voor de naaste buren aan. Maar daar probeerde de pakketbezorger ook wel eens voor 10 huizen verderop iets af te leveren. Met het verzoek of ik ook even wilde tekenen, onder de naam van de ontvanger. Ja daag, zoek het uit!
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mja, als het echt meerdere keren per week is op verschillende tijden en er bij hem een verwachting is dat ze er wel even voor thuis blijft, dan snap ik haar wel. Hier bestelt man af en toe iets en vind ik het ook geen probleem dat aan te nemen en er even mijn dag wat omheen te plannen, maar als het echt heel vaak was, dan hield ik er qua tijden ook geen rekening meer mee.
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ah oké. Scheelt dat hier iedereen in de straat pakketjes voor elkaar aanneemt en het gelukkig ook geen probleem is.
     
  19. Coortje88

    Coortje88 Actief lid

    10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Doe ik ook altijd! Ze komen vaak precies rond 3 uur :)
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik kreeg ook een keer een boos appje van de overbuurvrouw wanneer ik het pakketje nu eens kwam halen.
    Ja ik had dus geen briefje ontvangen en had inmiddels zelfs al een klacht ingediend, omdat ik dus dat pakketje maar niet kreeg...
     

Deel Deze Pagina