Wat een onzin! (Online helderziende)

Discussion in 'De lounge' started by SushiLover123, Mar 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik heb zojuist voor de grap geklikt op een advertentie bij facebook. Ik kon een gratis proeflezing krijgen van Helderziende Gabriella.

Hoewel ik wel geloof dat er wel degelijk mensen zijn met bijzondere gaven, ben ik in dit soort gevallen wel heel sceptisch. En ja hoor! Ik kreeg na drie kwartier een uitgebreid verslag in mijn mailbox... Ik zal even een paar stukjes aanhalen... Sowieso kun je aan de taal ook wel zien dat er gebruik wordt gemaakt van een vertaalcomputer. :)

Natúúrlijk begint het met
    Verder:
    Lekker makkelijk. Tilburg is de plek waar mijn IP adres naar verwijst. In hun eigen disclaimer staat ook dat ze die kunnen achterhalen, net als het type systeem dat je gebruikt en welke browser. Weer een misleidende manier om iemands vertrouwen te winnen. Ik heb verder niks met Tilburg. :) Ja, ik heb er nu een opdracht, maar dat is alles.

En toen inhoudelijk:
    FOUT! Emotioneel zit ik juist heel lekker in mijn vel! Fysiek voel ik me echter belabberd, maar da's een kwestie van uitzieken en netjes de pilletjes van de dokter nemen. :)
    Nope, niet echt. Maar wel lekker algemeen en laat de persoon zelf de gaten maar invullen. In de meeste situaties is er wel wat te bedenken. Maar de laatste tijd ben ik best happy met alle om me heen. Alleen daar gaan ze bij dit soort websites niet vanuit, omdat juist mensen die ergens mee zitten, naar dit soort websites gaan voor advies...

Toen ging ze de tarotkaarten voor me leggen.
    Nou, in mijn relatie en in de liefde kom ik echt niks tekort. Zeker niet nu ik ziek ben, want mijn mannetje is echt zo lief en zorgzaam! En ik laat ook echt mijn dankbaarheid merken.

'Gabriella' gaat verder met andere punten, die ik ook niet kan plaatsen in mijn leven (omdat ik me op dit moment op alle gebieden wel content voel), gevolgd door de geruststellende woorden:
    Uh huh... right...

In totaal waren het zeker 5 kantjes vol tekst. Zeven keer staat er in een groot lettertype een link tussen: Klik hier om uw grote psychische diepte te ontvangen.
    Onderaan staat:
    Oja en niet te vergeten is de brief ondertekend met:
    Eronder kun je betalen met creditcard, iDeal, PayPal en nog wat dingen. En het is écht veilig, want er staat bij: 100% beveilighd en vetrouwelijk (beide fout gespeld).

Sorry, maar ik kan hier echt om lachen! Maar ook eigenlijk wel om huilen, want helaas zijn er bosjes mensen die er wel intrappen en geld overmaken aan deze charlatan. :(

Wilde dit even delen met jullie. Misschien dat jullie het ook eens voor de gein willen doen? Kunnen we kijken of ze met exact dezelfde teksten komt. :D
    Ik zeg wel 'ze', maar ik weet niet eens of het wel een vrouw is die er achter zit. ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha.. nou wel flauw van je hoor dat je je 'vriendin en vertrouwenspersoon' zo te kijk zet ;)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoe kan ik het doen?

Ben nu wel benieuwd en zal t uiteraard delen:D

4. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha te erg dat er wel mensen zijn die hiervoor betalen he...

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kan ook een voorspelling doen.
    Ik voorspel dat deze website je als je er ontvankelijk voor bent 49,50 afhandig maakt en de enige betrouwbare informatie die je hieruit zou kunnen ontvangen is dat dit soort dingen niet werken.

Als je er al in geloofd, dit soort energie gaat niet via telefoonkabeltjes of glasvezel. ;)

Wil je toch voorspellingen? Beste manier is om zelf je tarot te leren leggen. En dan nog is er geen voorspelling in te vinden maar alleen de crossroads waar je je op dat moment op bevind.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nooouuuuu....... er is hier in de buurt iemand en die kan (in ieder geval als hij die persoon goed kent) ook via de telefoon 'hand opleggen'. Niet zelf ervaren, maar iemand die ik vertrouw daar niet over te liegen, wel. Maar die persoon is daar zeg maar goed bekend, dus misschien dat dat scheelt.[/QUOTE]
    Voor jezelf je tarot leggen, is riskant. Je bent namelijk niet objectief en bent onbewust geneigd om je eigen wensen en angsten te zien.

Maar wat betreft dit soort dingen... Het verschilt niet veel van een sessie met een psycholoog. Een goede psycholoog laat de cliënt ook zelf de gaten invullen en stelt de vragen terug: Hoe voel JIJ je daarbij? Wat denk je ZELF hoe dat uit zal pakken? En met subjectieve, suggestieve vragen kun je, als vraagsteller, de ander heel makkelijk beïnvloeden in gedachte en doen en laten. Daarmee kun je iemand 'het juiste pad' opsturen, alleen wat je eigenlijk doet, is iemand adviseren over de keuzes die die kan nemen en de mogelijke consequenties. Je verpakt het alleen in een 'mystiek' pakketje. ;) Veel meer is het niet, in mijn ogen. En dat is ook niet slecht, want sommige mensen hebben dat nu eenmaal nodig om de juiste beslissingen te kunnen nemen.

Ik denk wel dat sommige belangrijke punten vast liggen in de toekomst en ik denk dat er (héél weinig) mensen zijn die de toekomst kunnen zien, maar als je iemand tegenkomt die dat beweert, is het 99% van de keren niet waar.

Maar goed... deze website, dat is niet iemand die uit de goedheid van zijn/haar hart iemand wil helpen met het maken van moeilijke beslissingen. Dit is puur geldtrekkerij.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik zit op mijn mailtje te wachten..

Hoop dat hij er voor 2 uur is want dan ben ik weg.
    Zal hem helemaal neerzetten trouwen kun je hem vergelijken :p

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Moet je wel overal je naam weghalen ;)

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Lees op internet reacties van mensen die bestookt worden met mailtjes van haar, dus misschien niet je dagelijks in gebruikzijnde adres gebruiken haha ;)

Alessandro je krijgt vast een vergelijkbare email denk ik zo :p Of misschien hebben ze wel een paar standaarmailtjes krijg je toch een 'echte eigen' reading :D

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Misschien hebben ze een stuk of tien varianten.
    Is even een dag werk en dan de rest automatiseren.

Inderdaad een spam-emailadres gebruiken. Ik vertrouw dat soort dingen nooit, w.b. doorgeven van e-mail adressen.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oh kijk! Een interessante blog van iemand die de werkwijze uitlegt!
    http://www.kovandijkvertelt.nl/2012/02/de-glazen-bol-van-helderziende-gabriella/
    Die slaat de spijker op z'n kop! Lees het hele artikel maar.
    Oh en ze zit ook op facebook: http://www.kovandijkvertelt.nl/2012/01/het-bedrog-van-psychic-helderziende-gabriella-op-facebook/

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
  13. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Ja, das leuk zo iets..
    Mn vriend heeft dit laatst ook voor de gein gedaan bij die Gabriella.. en kreeg weken lang bijna dagelijks mail dat ze op zn reactie zat te wachten, en dat ie voor zo en zo veel geld nog meer te horen kreeg bla bla..
    En volgens mij ook bijna zo'n zelfde tekst.

14. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    kun je dan geen melding maken bij facebook zelf?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Weet ik niet. Volgens mij is het niet illegaal wat ze doet... Is lastig...

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik kreeg trouwens vrijwel gelijk nog een mail:
    ;)

17. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Ast net as bij mn vriend ga, dan zul je die nog wel dagelijks krijgen ;)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    #19 SushiLover123, Mar 31, 2012
    Last edited: Mar 31, 2012
    Klopt, Shadixxx.

AltraVim: Ik speel het spelletje mee. Ik heb een mail terug geschreven. Zit toch ziek thuis, dus niks te doen. En zoals ik al zei: Het is op mijn spam adres.

Nog geen antwoord, dus er maar een mailtje achteraan gestuurd:

:D

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    haha geweldig je laatste mail, ben benieuwd wat ze daar op zegt.

Share This Page