voor de getrouwde dames onder ons, hoe worden jullie aangeschreven? * eigen achternaam (bijv. Jansen) * naam partner (bijv. de Vries) * naam partner - eigen achternaam (bijv. de Vries - Jansen) * eigen naam - naam partner (bijv. Jansen - de Vries)
Naam partner - Eigen naam ^^ Soms alleen Naam partner, en soms ook alleen Eigen naam. Ligt aan de instantie die me aanschrijft/spreekt,
ligt eraan door wie, officiele instanties, altijd eigen naam, want daar mag je je getrouwde naam niet gebruiken. Post en dergelijke alleen voor mij meestal alleen mans naam.
alleen naam partner.. ik heb met het trouwen ervoor gekozen om mijn "eigen" naar te laten vallen.... overigens wordt ik door sommige instanties nogsteeds met alleen mijn "eigen" naam aangeschreven... heel erg vaag!!!
Meestal naam partner - eigen achternaam. Maar soms ook alleen naam partner of alleen eigen achternaam.
ligt eraan hoe ik mijn naam door heb gegeven. Bij de belastingdienst blijven ze me aanschrijven als eigen naam. Maar in principe ben ik getrouwde naam-eigen naam. Vaak voor dingen die op worden gestuurd geef ik wel alleen de getrouwd naam....
Getrouwde naam. Maar bij officiele papieren blijven ze je meisjesnaam gebruiken, geven ze ook duidelijk aan bij het trouwen.
Hangt er vanaf.. Soms is het e/v..Soms alleen meisjesnaam, soms aangetrouwde naam-meisjesnaam..Officieel is het alleen aangetrouwde naam.
door de gemeente en belastingdienst als eiggennaam-naam partner. Door andere instanties als eiggennaam. Ik geef altijd mijn eigennaam op, behalve als het iets gezamenlijks is.
Ik heb destijds aangegeven eigen naam- naam partner. In de praktijk gebruik ik meestal alleen mijn eigen naam. en sommige instanties blijven idd je eigen naam hanteren het is nl niet meer zo dat je automatisch de naam van je partner krijgt in heb gba blijf je staan onder je meisjesnaam met als vermelding echtgeno(o)t(e) van. Toen ik mijn nieuwe ID kaart ging halen werd keurig aan me gevraagd of ik dat laatste erop wilde hebben of niet. Vind het wel goed, ben 33 jaar mw A geweest en zou dan alleen door trouwen opeens automatisch mw H zijn? Nee ben nog steeds dezelfde persoon. dus ik ben mw A getrouwd met dhr H dus voor mij is dat ook de logische naamvolgorde. Gelukkig mag je dat tegenwoordig zelf bepalen.
Ik heb gekozen voor mans naam - meisjesnaam, maar gebruik zelf in het dagelijks leven eigenlijk alleen nog mijn mans naam. De meeste post komt dus binnen op mans naam, behalve de meest officiële dingen - die blijven op mijn meisjesnaam, zoals me idd ook al is uitgelegd bij de ondertrouw.
Eigen naam. Je eigen naam vervalt overigens nooit hoor, je wordt alleen anders aangeschreven door sommige instanties. Andere instanties gebruiken gewoon altijd je meisjesnaam.
Hier alleen nog op ID kaart mijn meisjes naam. Verder overal getrouwde naam ook bij de BD etc. Alleen in t ZH en bij de dokter gebruiken ze mijn meisjes naam nog.
Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden. Zie er persoonlijk niet zo het nut van in om mijn man's naam aan te nemen. Maar ik krijg toch regelmatig post waarbij wel mijn man's naam gebruikt wordt of "de heer en mevrouw ...", maar dan zijn het vaak dingen van kennissen die er gewoon vanuit gaan dat ik wel zijn naam zal hebben aangenomen.