Vergeef me dit niet al te frisse verhaal. Er zijn hier vast ervaringsdeskundigen, dus ik plaats dit topic toch maar. Ik schrok me rot vanavond. Om een lang verhaal kort te maken blijkt er zo'n anderhalve centimeter aambei te hangen. Echt groot! Ik heb er verder totaal geen last van. Ik wist wel dat het niet helemaal normaal was sinds de bevalling van de jongste, maar het is dus erger geworden. Heeft iemand een goede tip? Niet zozeer tegen klachten, want die heb ik niet. Meer om het ding zelf te bestrijden.
https://www.drogist.nl/hirudoid-hydrofiele-creme-100g-100-gram.htm?dfw_tracker=11468-8714632500273 Dit. Ik heb dit gekregen van de huisarts. Ik hsd 3/4graads aambeien waar niks tegen hielp, geen curasol, geen ijscompressen neusspray of wat dan ook. Paar dagen dat gesmeerd en hij was verdwenen.
Ik denk dat je met mijn antwoord niet heel blij gaat zijn, maar hier helpt echt helemaal niets.. Curanol (zalf en tabletten) helpt tegen de jeuk / pijn, maar je aambei gaat er niet weg van. Net als van alle andere zalfjes trouwens.. Ik heb neusspray op m'n kont gespoten, ik heb er theezakjes op gehouden, ik heb volgens mij alle bizarre dingen geprobeerd die op internet te vinden zijn, want ik werd echt hélemaal gek en bij de gedachte alleen aan de 'hulp' die een arts kan bieden, krijg ik al kippenvel Hier was hij na 3 weken (toen ik allang gestopt was met proberen er iets aan te doen) ineens véél kleiner en nu heb ik er geen last meer van..
dit hier ook.. wist ik dat maar eerder (achteraf) zit nu al in mijn toilettas voor naar het ziekenhuis
Ik ga iets raars zeggen...epithol alleen te verkrijgen bij de dierenwinkel. Ja de vk schreef dat voor. Na 1 week waren de aambeien verdwenen! Potje kost 5.
Ik kreeg de tip van de kraamverzorgster om met neus spray (xylometazoline) de aambei te sprayen. Binnen 2 dagen weg!
Ik heb na bevalling sperti gebruikt. Dat zijn zetpillen die je du smoet inbrengen. Had daarvoor ook al zalf gehad en dat werkte niet. sperti dus wel. gewoon bij drogist te krijgen