kreunen/persen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Isis75, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is al een week aan het kreunen en persen. Zodra ze wakker wordt begint ze ermee, vaak ook al in haar slaap (niet als ze heel vast slaapt). Tijdens het voeden doet ze het niet maar zodra ze loslaat (bv) begint ze weer. Verder jengelt ze ook veel. Ze is weinig gewoon wakker en aan het rond kijken. Ik kan daarom weinig contact met haar maken buiten het troosten, voeden en verschonen.
    Het is eten, jengelen, persen of kreunen. Als ze heel ontspannen tegen mij aan ligt kreunt ze ook niet, zodra ik haar dan verplaats begint het weer.
    Ze moet bijna altijd geholpen worden met poepen (d.m.v. wrijven over de anus) de ontlasting is niet hard en normaal van kleur.
    Heeft u een idee wat het kan zijn? Ze kreunt en perst ook terwijl ze net gepoept heeft.

Groetjes Erica

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    het beste kun je met deze vraag even naar het cb. Misschien kunnen zij het kreunen even observeren.

Ilja

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Bedankt. Ik ga vanmiddag even naar de huisarts om het na te laten kijken.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Huisartd dacht dat het toch darmkrampjes zijn. Hij ziet (of hoorde mij niets zeggen) wat op wat anders zou wijzen. Even aankijken dus.

Ik heb nog een vraag. Als ik met Tessa weg ga in de wandelwagen (reiswieg en/of maxicosi) dan slaapt ze zo lang de wagen beweegt. Zodra im stil sta gaat ze snel huilen en stopt pas weer als we bewegen. Heb je en tip hoe ik dit zou kunnen doorbreken. Wennen baby's die dat doen er uiteindelijk wel aan?

Groetjes Erica

Deel Deze Pagina