Wie doet dit en kent het? Hoe bevalt het jou? Ik ben twee weken bezig volgens de principes van paleo, nog niet alle maaltijden ik zondig nog met een bakje cruesli maar lunch en warm dus al wel.
Ik ken het wel maar doe het zelf niet. Ik heb een sport maatje die eraan doet Zij is overigens wel heel extreem (vind ik dan) in haar voeding en wijkt absoluut niet van haar schema af. Pas heb ik via FB een paleo kookboek kunnen downloaden en heb er pas doorheen gebladerd.. maar sommige dingen doen wij eigenlijk standaard al Wij zijn sinds twee weken namelijk op zoek naar een gezondere manier van leven/eten en sommige dingen uit het paleo principe passen er perfect bij
Oke, ik ben eigenlijk op zoek naar gerechten zonder ei, tot nu toe veel gerechten met ei gegeten. Vandaag wel zelf cruesli gemaakt was super lekker...
Ik heb het een poosje gedaan, maar at inferdaad ook hee veel ei en toen ben ik er eigenlijk daarna ook wel mee gestopt.
In dat kookboek bestand zit volgens mij niet heel veel ei als ik het mij goed herinner.. Ik heb het hier nu niet bij de hand anders had ik even gekeken. Heb ook geen idee of ik het bestand uberhaupt hier neer zou mogen zetten??
Je kunt online ook heel goed paleo gerechten vinden, ook zijn er FB groepen. Je kunt van alles eten zonder ei en dan met name groenten, fruit, noten, vis en vlees. Havermout mag ook volgens paleo geloof ik. Ik mocht dat niet, deed oerdis. @Bosi: waarom zie jij dit als ongezond?!
Het staat op een besloten FB groep dus weet niet of je hem zo kunt vinden. Kun je een bijlage toevoegen bij een prive bericht? Dan zou ik hem eventueel naar je toe kunnen sturen.
@Myrthe, omdat ik dus echt veel ei at ineens. Maar misschien wil ik het nog wel eens proberen. Kan jij eens vertellen hoe jou dag menu er uit ziet?
Even willekeurig hoor want je kan het zo gek maken als je wil. Ik kom trouwens nooit boven de 1600 calorieen uit. Ontbijt Verse aardbeien smoothie en daarbij zelfgemaakte cruesli en amandelmelk. T appel of fruit of een zelf gemaakte reep welke goed vult. Lunch 3 roer eieren met tomaat en bacon en verse bieslook. T idem hierboven of een handje noten. Avondeten Salade met gerookte kip en groente, je kunt dit vergelijken met maaltijdsalade maar dan zonder pasta vult heel goed. Snacken avonds Handje noten of een lekker zelfgemaakte reep of koekje.
Tuurlijk geen probleem. Zal wel pas morgen worden voor ik het bestand door kan sturen omdat ik tot 12u aan het werk ben.
Ben ook wel benieuwd waarom Bosi op deze manier eten niet gezond vind? Ik probeer ook voor een groot deel paleo te eten. Ongeveer 4 maanden heb ik het heel streng gedaan, voelde me er toen heel goed bij. Nu zondig ik wat meer, maar merk daardoor qua energie of afvallen niet zo veel meer van, helaas. Ik wil wel weer wat strenger voor mezelf zijn, maar pff... ik hou zo van ongezonde dingen... Ik at wel iets meer ei dan daarvoor, maar niet extreem veel. Ik begin juist bananen en noten zat te worden, terwijl ik dat eerder echt heerlijk vond! Het boek waarmee ik zag hoe simpel je het eten kan houden was 'Hallo Paleo', mooi startboekje. bol.com | Hallo Paleo, Willeke Linneman & Willeke Linneman | 9789462033191 | Boeken... Het kookboek 'Oergondisch genieten' gebruik ik nu ook veel bol.com | Oergondisch genieten, Ria Penders & Yvonne van Stigt | 9789081772815 |... Ik heb ook nog heel veel sites waar ik recepten vanaf haal, maar ik weet niet of mensen op die lijst zitten te wachten?