Slijmprop

Discussion in 'Zwangerschap' started by NathalieD, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik heb gister een deel van de slijmprop verloren. Hoelang duurde het bij jullie voordat de bevalling begon na het verliezen van de slijmprop? Ik heb ook al regelmatig last van voorweeen (rugweeen). Sinds zaterdag. Mss dat het niet lang meer duurt?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik weet het niet eerlijk gezegd. ik was zo stoned als een garnaal van de pijnstillers die ik kreeg in het ziekenhuis dus weet bijna niks meer van de bevalling.

maar ik zie dat je 36 weken bent..moet je dan niet even je v.k bellen want dit is toch een beetje aan de vroege kant voor een bevalling?

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Het zijn nog niet de echte weeen dus dan hoef ik toch nog niet te bellen?

4. lennylenn

geen idee eerlijk gezegd...

heb je de weeen allang of zijn ze sinds vandaag begonnen? i kzou toch even bellen om tenminste mijn v.k ervan op de hoogte te stellen. ze hoeven dan niet metteen langs te komen ofzo maat dan weet ze het iig.

5. lennylenn

oo ik lees dat de weeen er sinds zaterdag zijn. sorry.

ja zou toch even bellen alleen om het maar te zeggen.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier duurde het nog ruim 2 weken nadat ik de grote delen van de slijmprop was verloren.

7. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

Nov 29, 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan me niet herinneren dat ik ooit een slijmprop ben verloren:( dus ben benieuwd of het nu wel gebeurd

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Volgens mij is dat erg wisselend. Soms duurt het nog dagen/weken, soms een paar uur.. Slijmprop is helaas geen garantie..

hier:
    Ik ben rond 2 uur 's nachts stukjes slijm verloren, in kleine beetje steeds. En om half 1 's middags had ik mijn jochie in mijn armen. Dus 10,5 uur :)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ruim een week voordat de bevalling begon.

Ik zou als de (voor)weeen niet erger worden (evt.onder de douche) gewoon lekker verder gaan . slijmprop verliezen zegt niets en kan nog wel even duren.

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Heb bij de vorige geen slijmprop verloren.
    Maar volgens mij kan je rustig een paar weken rondlopen zonder, het zegt niets over wanneer je gaat bevallen.

11. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    en al gebeld?

12. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    Bij de eerste verloor ik hem 's-morgens en beviel de volgende ochtend.
    bij de tweede duurde het 6 dagen.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij zoonlief verloor ik hem bij 35 weken, en ben me 36 weken bevallen,

nu ben ik hem weer met 35 weken verloren.

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Bedankt voor de reacties. Nee ik heb nog niet gebeld omdat ik er op dit moment ook geen last meer van heb..

15. Hier gisteren slijmprop verloren maar ja helaas zegt het weinig alleen oppassen met infectiegevaar dus niet meer in bad ofzo
    verder hier nu twee dagen last van ongi gevoel net of je ongesteld bent ..
    verder is het hier al bijna 2 weken aan het rommelen zelfs al thuis bezoek gehad dat ik dacht dat het begonnen was

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ff een vraagje tussendoor... hoe onderscheid je voorweeen van gewone echte weeen?

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Voorweeen gaan meestal weg als je bijv onder de douche gaat of in bad gaat liggen. Bij mij kwamen de voorween ook niet steeds sneller achter elkaar (steeds om de 4min) en ze duurde ook maar 40-50 sec elke keer. Maar goed dat laatste was bij mij, weet niet of dat bij iedereen zo is.

Ik ben mn slijmprop in delen verloren, begon zondag en donderdagochtend is mn zoontje geboren. Had toen dinsdagnacht en woensdag overdag voorween. En woensdagavond braken mn vliezen. En ook de hele tijd zo'n heel erg irritant ongesteldheidsgevoel wat maar niet wegging!

xxx

18. Seth

Seth Niet meer actief

infectiegevaar is toch alleen als je vliezen gebroken zijn??!!

Ben hem nu 1,5 week geleden kwijtgeraakt, in stukken....

Bij de eerste paar uur voor de bevalling...
    bij tweede in gedeelten... week of 2 voor de bevalling....

19. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

in bad mag wel... maar zwemmen niet meer,

de slijmprop sluit de baarmoedermond af en zorgt ervoor dat infectie's "buiten" blijven.

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Dat is echt onzin want ik mag van de verloskundige gewoon nog zwemmen.. Infectie gevaar is idd alleen als je vliezen gebroken zijn;) Dan mag je ook geen seks meer hebben. Maar als je de slijmprop hebt verloren mag je nog wel seks hebben. Als er infectiegevaar was dan mocht dat ook niet meer.

Share This Page