Goedemiddag, Inmiddels ben ik alweer 7,5 maand geleden bevallen, maar wilde toch even hier een vraag stellen. Toen ik 35,5 week zwanger was ben ik met bloesverlies opgenomen in het ziekenhuis. Bleek toen dat ik een geïrriteerde baarmoedermond had die erg snel bloedde. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan, maar de oorzaak was niet duidelijk. Na een week mocht ik naar huis (het bloedverlies was toen nog minimaal) en ben uiteindelijk met 39,5 week bevallen. Had ook fluxus na de bevalling, de placenta kwam moeizaam. Na de bevalling dachten ze dat er wellicht nog een stukje was blijven zitten, maar dit is nooit meer gechecked. Na de bevalling ben ik weer begonnen met de pil en heb ik steeds last gehouden van tussentijdse bloedingen (niet elke maand, maar wel een aantal keren). Ook als ik buikkrampen had en naar de wc ging had/heb ik wel eens last van bloedingen. Gisteren ben ik met deze klachten naar mijn huisarts geweest. Zij heeft gekeken en zag dat ik (net als tijdens mijn zwangerschap) een geïrriteerde baarmoedermond had en dat deze ook weer snel ging bloeden. Zij heeft daarom een kweekje genomen en een uitstrijkje gedaan. Vannacht kreeg ik ineens (voor mijn doen) veel bloedverlies en verloor ik zelfs twee stolsels. Dit was vanochtend nog steeds zo, dus belde ik de huisarts nogmaals en vroeg of er naar gekeken kon worden, omdat mij dat niet normaal leek. Ik werd afgewimpeld en er werd gezegd dat ik eerst de resultaten van de kweek en het uitstrijkje moest afwachten. Nu maak ik mij toch zorgen, omdat ik vandaag in de loop van de dag meer stolsels heb verloren (sommige lijken taai). Ik loop nu met van alles in mijn hoofd: heb ik wellicht een miskraam gehad na het uitstrijkje?? (ook al slik ik netjes de pil) of zit er misschien nog een stukje placenta?? Denkt u dat ik kan afwachten (3 weken) tot de resultaten of toch moet eisen dat er naar gekeken wordt? en is het normaal om stolsels en veel bloed te verliezen na een uitstrijkje? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Michelle
Hoi, het kan geen placentarest meer zijn. Het bloeden kan alsnog zonder oorzaak zijn, maar het afwachten van de test is belangrijk omdat het infectie het ook kan veroorzaken. Het kan ook een vroege miskraam zijn inderdaad. Wat je kan doen is testen, Hcg is vaak nog lang in urine aan te tonen. Als je echt onzeker bent moet je gewoon nog een keer terug bellen en op je strepen staan! Groeten Evelien