Ben best bang om te bevallen en ben bang voor pijn en vooral als ik moet persen lijkt me zo eng. De weeen lijken mij geen eens het ergste, maar ik heb wat problemen rondom vaginale onderzoeken en ik ben daar heel bang voor. Inwendige echo's bijvoorbeeld dat is heel eng en ook alle baarmoederhals uitstrijkjes waren voor mij heel wat. Ik viel een keer zelfs flauw toen ik een bevalling scene zag op tv. Ik heb dit al eerlijk aangegeven bij de verloskundige, want ik stel mij niet aan. Ik ben heel bang. (de diepere oorzaak ken ik eigenlijk wel) maar kan daar niet veel over zeggen hier. Houden ze tijdens de bevalling rekening met types als ik? Ik heb voor de bevalling een MK gehad en ik ben een hele sterke dame. Bloed, zweet en tranen...maakt mij niet uit. De baby komt en ik ga mijn best doen, maar ben wel bang dat ik een soort Emily Rose ga worden hihihi
Hoi Nadina, Ik begrijp je angst en denk dat je er zeker iets mee moet doen. Heb je al yoga gedaan? Of je kan ook met iemand over je angsten praten naast je verloskundige. Het is goed alleen, of samen met iemand na te gaan waarom je zo bang bent voor het persen. En wat iemand voor je kan doen tijdens de bevalling om je goed te kunnen begeleiden. De onderzoeken die je hebt gehad zijn eigenlijk niet te vergelijken met een bevalling. Je maakt het op een heel andere manier mee. Ook is het iets wat in fases opbouwt. Je hebt niet ineens heel veel pijn. Je lichaam past zich langzamerhand aan. Uiteraard houden we rekening met mensen die veel angst hebben. Het is daarom belangrijk dat je het goed bespreekt met iemand en of de verloskundige. Dat je een bevalplan maakt bijvoorbeeld. groeten evelien
Dank je..ik ga zeker iets op papier zetten, ik heb veel meegemaakt en dit is niet de eerste keer dat ik Zwanger ben,wel eerste x moeder. Ik hoop dat ik het ga doen en dat ik geen trauma aan over houd. Ik heb een hele lage pijn grens en ik ben altijd zo bang voor pijn.