Wij hebben een caravan gekocht en daar staat een hard houten tuinset bij. Die heeft dus al tijden buiten gestaan en waarschijnlijk al n hele tijd geen olie gezien. Nu is de vraag, hoe kan ik deze tuinset het beste "opknappen"? Zou het werken als ik hem nou een OVERVLOEDIGE oliebeurt geef? Of kan ik beter een potje beits halen en hem schilderen? Of heeft iemand misschien nog n andere bruikbare behandeling of een tip? Alvast bedankt!
Dankjewel zustertje. Schoon zijn ze al redelijk (en anders zetten we de hoge druk er op). Ik bedoel meer dat ze er weer n beetje fatsoenlijk uit moeten zien.
Ik had een houten tuinbankje, heb ik idd met groene zeep afgesopt en daarna 1 dun laagje met lak voor hardhout.(bankje is en blijft super mooi)
je hebt ontgrijzer...die zou ik eerst gebruiken...(let op heel hard werk.....en giftig!!) moet je erop doen en dan schrobben, met een harde borstel het makkelijkst.... Daarna zou ik een sopje met groene zeep maken (let op eerst tafel weer helemaal laten drogen!!) Goed de resten eraf schrobben weer met die borstel En daarna in de olie zetten!! En dat nog 5 keer herhalen of totdat je het gewenste effect hebt voor jezelf!! Goeie workout!!!