Gehaktballetjes in tomatensaus

Discussion in 'De lounge' started by maja82, Mar 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Denk dat ik dat morgen ga maken. Lekker met knoflook, uitje, tomaatjes.. jammie:)
    Maar wat is er lekker om bij te eten? Ik kom zelf niet verder dan rijst met een salade. Best lekker hoor, maar 'gewoon' rijst vind ik dan weer wat saai.
    Iemand nog lekkere ideetjes?

2. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,836
    3,630
    113
    Niet veel spectaculairder, maar vind ik er altijd erg lekker bij: notenrijst.

3. Lien81

Lien81 Actief lid

Jul 5, 2006
    250
    0
    0
    Of couscous, heb ik vorige week gemaakt (recept uit de Allerhande, met artisjokken erbij, was lekker!).

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Wat ook lekker is:
    Gehakt,uitje,knoflook,peper,zout,gebrokkelde feta erbij (half pakje) en een theelepel kaneel.
    De balletjes aanbakken,oven voorverwarmen op 200 graden, saus maken van gepelde tomaten (uit blik) met een theelepen kaneel,peper/zout.
    dan saus over gehaktballetjes in oven schaal gooien en een halfuurtje in de oven. Bij opdienen wat verse peterselie eroverheen.
    Lekker met turks brood en een salade.

en natuurlijk een goed glas rode wijn ;)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd lekker turks brood

6. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    spaghetti!

7. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Brood of notenrijst inderdaad. Of turkse pilav.

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Lekker allemaal, thanks:)

Couscous is een goeie. Dat maak ik regelmatig met verse groente erdoor en maak er meestal kipdrumsticks bij maar gehaktballetjes zijn er natuurlijk ook heerlijk bij.
    Turks brood is ook een hele goeie, denk dat ik dat nog even koop morgen en dan een lekkere salade erbij.

Vandaag pannenkoeken bakken, het is tenslotte nationale pannenkoekendag:D

9. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,517
    8,441
    113
    Pasta!
    Met broccoli of rauwe andijvie.

10. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik doe risotto kofte combi, gehaktballetjes dan met djintan (ff de nl naam vergeten) peper en zout aanmaken, uitje erbij, courgette ins tukjes erbij 2 blikken gepelde tomaten, 1 a 2 bouillon blokjes en 500 ml water met 3 kopjes rijst (ongeveer) Dan deksel erop en 20 minuutjes laten pruttelen, wel in de gaten houden, zo nu en dan omroeren en als er te weinig water bij blijkt te zitten wat extra water bij.

Tis absoluut niet hoe je risotto hoort te maken maar sinds ik hier een kleintje heb heb ik geen tijd meer om leker lang in de keuken te staan ;)

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Aros moro is ook lekker! (rijst met kidneybeans).

Share This Page