Vandaag bericht gekregen dat de auto van mijn vriend niet meer gemaakt kan worden, kosten 1600e voor een 11jarige auto. Hij gaat een andere kopen. Nu had hij een middenklasser, 3-deurs. En nu wil hij een kleinere gaan kopen! Wel 5-deurs, maar toch...een Polo had hij het over. Hij wil geen grotere kopen omdat dat dan alleen voor die ene keer zou zijn dat we op vakantie gaan en verder kost een grotere meer wegenbelasting en benzine zegt hij. Ik zelf heb een 14-jarige 3-deurs Suzuki Alto, prima auto, maar nul ruimte. Beebje past op de voorstoel, eventueel reiswieg nog op de achterbank maar dan houdt het op. Vriend zegt dat hij voor die ene vakantie wel een aanhangertje zal huren of een bakje voor op het dak. Of met 2 auto's rijden. Ik heb er geen invloed op omdat hij de nieuwe auto van zijn spaargeld betaald. Heeft iemand ook een heel klein autootje, lukt dat met een pasgeboren baby allemaal wel? Ik maak me er druk om...we werken allebei 5dgn in de week, 25-30km van huis dus 1 auto wegdoen is geen handige optie. Heeft iemand (liefst goede) ervaringen die ze wil delen?
Wij hebben een volkswagen polo van 2008/2009 en ook 5 deurs. Ruimte zat hoor. Kunnen 3 mensen achterin. Ok als je station gewend bent dan is een polo wel ineens klein haha maar is meer dan ruimte genoeg
prima te doen, ik heb een matiz. Echt een koekblik, maar past allemaal prima. Als ik straks wegga met de kleine, dan zet ik t onderstel van quinny zapp op de grond bij de bijrijderstoel. Mc op de bijrijdersstoel en de twee andere kids gewoon achterin.
Wij hebben een golf 3 uit 2000 die is echt ruim zat. Een nieuwere Polo zal zeker niet onder doen. Gezien de modellen steeds groter en groter worden. We kunnen er makkelijk met 2 volwassenen 2 kindjes kinderwagen en andere spullen. Op vakantie is een aanhanger sowieso wel handig. Zo geprop in de auto!
ik heb een vw polo uit 2002! een 3 deurs ik heb een quinny buzz als wandelwagen en zowel met de wandelwagenbak en zitten passen beide met het onderstel samen in de achterbak! kan er geen krat boodschappen ofzo meer bij natuurlijk maar wat tassen prima hoor! en de maxi cosie paste ook atlijd gewoon achterin en nu zit hij in een gewone romer autostoel past ook prima! moet wel zeggen dat wij hem hebben als 2e auto maar ben nooit ruimte te kort gekomen hoor! en als je voor evt vakantie een buggy aanschaft als je kindje daar al in kan dan scheelt je dat veel ruimte!
Dank voor jullie reacties. We hebben idd al een buggy bij de combiwagen. Ik ben blij om te lezen dat jullie ons niet voor gek verklaren om met 2 van die kleine autootjes rond te rijden met een baby. En ja, we hebben de eerste vakantie pas in dec/jan gepland, dan kan ons manneke in de buggy. Thanks!
Nog een paar weken en dan is ons kindje er. Wij zullen blijven rijden met onze twingo. Het is een kleine auto maar zijn er nu al achter dat we er heel veel in kwijt kunnen. Voor de eerste vakantie gaan we wel een dakkoffer kopen. Heb je toch meer ruimte Vergis je nooit in de grote van een auto
Wat leuk om te lezen deze topic! Mijn man en ik worden door aantal mensen voor gek verklaard dat we onze Opel Astra (5dr) niet inruilen voor grotere auto.. terwijl de Astra volgens mij groter is als de polo.. gaat dus makkelijk lukken! Mijn schoonzus en man hebben t 3jr met oude peugot 206 gedaan ivm financiële problemen.. die is volgens mij kleiner als nieuwe polo.. en dat ging ook prima dus meid, het komt vast en zeker goed!
Ik heb een polo voor mij. Super autootje. Zitten twee stoeltjes achterin en in de achterbak past mijn Donkey Duo!
misschien kan je voor je vakantie ruilen van auto met iemand? je ouders, schoonouders, goede vrienden? onze station car was kapot 2 dagen voordat we gingen dus wij hadden mijn polo voor een weekje kunnen ruilen met de station van mijn ouders, konden we toch alles meenemen hihi scheelt je weer een dakkoffer of aanhanger die je maar 2 weken per jaar gebruik...
Wij hebben een citroen c1! Die is denk ik nog kleiner dan een polo. Het past prima! Tuurlijk is een opel astra station veel prettiger, want daar hoef je niks te passen en meten. Maar dit werkt op zich prima! (heb wel de kinderwagen erop uit gekozen: Quinny buzz
Wij hebben (als tweede auto dan wel) een Honda Jazz. Echt een heerlijke auto die verrassend ruim is (er passen zelfs drie kindjes achterin (in stoeltjes/zitverhoger). Tevens zit er een ruime bagageruimte in en is het een 5-deurs. Hiervoor hadden we een fiat Punto als tweede auto, maar daar moest ik de buggy op zijn kant zetten anders paste het niet en als er dan ook nog boodschappen mee moesten dan moest ik proppen. Nu geen last meer van, heerlijk!
Juist met een pasgeboren baby heb je niet heel veel ruimte nodig toch? Luiertas en maxi cosi. En dat past echt makkelijk. En zelfs in een Fiat 500 past een buggy en kinderstoel.
Vrienden van ons rijden in een 15 jaar oude Suzuki Alto (3deurs) en kunnen alles gewoon kwijt. Dus in een Polo past dat makkelijk!!