Ben even benieuwd hoe andere vrouwen (of mannen) dit zien. Ben moeder van een zoontje van 9 weken en zit thuis met zwangerschapverlof. Op zich allemaal heel erg leuk, en geniet er erg van, maar vind het wel vermoeiend. Gebroken nachten en kindje huilt veel overdag. 's Avonds, als mijn man thuiskomt van werk, is hij erg moe (zware baan.. wie niet..) en heeft hij tijd nodig voor zichzelf. Wat er op neerkomt is dat ik de hele avond met ons mannetje zit. Hij is klaarwakker tussen 19.00 uur en 23.00 uur en wil dan alleen op schoot liggen. In de box wordt een drama, en in bed wil hij dan al helemaal niet. Tussendoor verschoon ik zijn luier en geef ik hem voeding (flesje). Als ik het vraag doet mijn man dit wel, maar in zijn tempo. Dit betekend vaak dat het te lang duurt voordat hij zijn fles krijgt en ondertussen hysterisch word en ik het zelf maar weer doe.. 's Nachts voed ik hem ook, omdat ik mijn man wil ontzien omdat hij de volgende dag moet werken. Zoals ik eerder aangaf vind ik dit wel heel vermoeiend worden, en ben ik benieuwd hoe dit bij anderen gaat. Zeur ik teveel, of mag ik meer verwachten?
Ik doe hier ook bijna alles, maar ik heb wel 's avonds een uurtje of 2 voor mezelf nadat we gegeten hebben want dan slaapt mijn dochtertje. Ik vind dat je minimaal mag verwachten dat je man 's avonds net zo veel voor jullie kindje zorgt als jij. Dat jij de nachten doet vind ik wel logisch, je man kan niet een extra uurtjes slaap overdag meepikken.
Komt heel bekend voor. Zo is het hier ook gegaan. 's Nachts wilde ik hem ook ontzien en deed ik soms alles zelf. Maar je komt zelf ook niet aan je rust toe. Op een gegeven moment zijn we het samen gaan doen. 1 maakt de fles en de ander verschoond de luier. Door de week gaf ik dan 's nachts de fles en hij in het weekend. Over een poosje word het allemaal makkelijker .
Hier is het ook een aantal weken zo gegaan, met een oververmoeide moeder tot gevolg. We hebben het bespreekbaar gemaakt en mijn man zorgt als hij thuis is nu net zoveel voor ons dochtertje als ik. Zo heb ik ook af en toe een moment voor mezelf. Je krijgt toch ook samen kinderen niet? Thuis zitten met een veeleisende baby is ook vermoeiend, net als werken. Zeker als je ook nog 's nachts moet zorgen!
Ik doe eigenlijk ook alles zelf. Mijn man knuffelt 's avonds wel even met onze dochter, maar niet elke avond en ook niet altijd even lang. Ook 's nachts ga ik eruit voor een fles en een schone luier. Ik ben het er niet helemaal mee eens dat "wij moeders" overdag kunnen bijslapen. Tussen de voedingen van de kleine door is er hier altijd wel huishoudelijk werk wat gedaan moet worden (wassen, strijken, stofzuigen, vaatwasser uitruimen etc.). De boodschappen moeten gedaan en ik wil ook elke dag wel even wandelen met die kleine. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wanneer ik dan de tijd zou moeten hebben om bij te slapen overdag...
tja, ik ben zelf altijd al vermoeid en nu ons meisje geboren is, is dat toch wel zwaar. Ik zorg overdag voor haar, maar vaak ben ik om 5 uur als mijn thuis komt, echt helemaal kapot. Dan krijgt hij Fae gelijk in z'n armen als hij thuiskomt en ze is wakker op dat moment. Ik ga dan nog weleens koken ofzo, maar ik ben dan echt toe aan m'n rust. Even weer opladen dus. Een uurtje later doen we het dan gewoon weer afwisselend. Badje komt s avonds wel vaak voor zijn rekening en ik rommel dan een beetje om hen heen. Nu scheelt het dat ze om de dag in bad gaat maar toch. s Nachts ga ik er zoveel mogelijk uit, maar ook dat kan momenteel amper, omdat ik net geopereerd ben en moeilijk kan opstaan en weer kan gaan liggen. Dus er komt veel op m'n man neer. Even zwaar, maar het is niet anders. De verzorging vind hij overigens leuk om te doen . Nu is Fae ook altijd wel verschrikkelijk vrolijk als ze eenmaal op het aankleedkussen ligt hihi, dus dat maakt het ook wel leuk
Overdag komt de verzorging op mij neer, maar zodra mijn vriend thuis is doen we het samen. De een verschoont de luier, en de ander maakt dan de fles (ook 'snachts). De een maakt het bad klaar, de ander doet haar in bad. Afdrogen en aankleden doen we dan samen, ze gaat nl altijd brullen als ze aangekleed/afgedroogd word, en zo gaat het dan wat sneller.. Mijn vriend gaat er 'snachts uit voor het speentje, hij is sneller bij haar kamer dan ik, dus dat is wat makkelijker. We vinden het allebei ontzettend leuk om met haar bezig te zijn, dus dit is een mooie oplossing.
Totdat ik weer ging werken na 2 maanden ,heb ik veel zelf gedaan . Ik gaf ook bv dus mijn man kon alleen helpen met in bad doen . Dat deden we met zijn tweeen ,nu vaak nog . De ene gaat met mijn zoontje in bad of onder de douche .De ander afdrogen ,aankleden ,flesje . Sinds dat ik weer werk geef ik fv en doen we flesje geven afwisselen . De ene flesje van 23:00 uur en de ander die van 05:00 uur . Ik vond de maanden in het begin ook slopend . Ik was aan het einde van mijn latijn . Maar na 3 maanden gaat het wel weer . Ik lees ook vaak verhalen van mannen die het niet leuk vinden of zo . Mijn man en ik genieten van ons zoontje en vinden het heerlijk om voor hem te zorgen . We zijn blij als we vrij zijn ,dan kunnen we genieten .
ijdens mijn verlof heb ik ook veel gedaan en mijn vriend ook redelijk wat. maar als hij moest werken ging ik eruit en dan mocht ik in het weekend minimaal 1 nacht doorslapen en deed hij alles. Misschien kun je aan je man vragen 1 of 2 uurtjes per avond die kleine voor zijn rekening te nemen. en laat dit hem dan ook op zijn manier doen, als hij het op zijn tempo doet en de kleine begint te huilen dan hoort hij dat toch ook? Ga desnoods even wandelen zodat je even uitwaait. Toen ik begon met werken is het meer verdeeld! EN nu doen we het echt samen. Ik heb op woensdag mamadag en hij op donderdag papa dag. en in het weekend slapen we om de beurt uit. Ja want Dano slaapt nog steeds niet door dus hier is het echt om en om eruit.
Ik doe hier ook alles! Mijn vriend knuffelt en speelt wel eens met Milan, maar dat is dan 's ochtends in bed een kwartiertje en 's avonds een kwartier. Daar blijft het ook echt bij. 's nachts en de rest van de tijd overdag doe ik alles. Best vermoeiend idd, helemaal aangezien ik ook nog studeer en wat werk (wel thuis).
Ik denk toch dat je dit bespreekbaar moet maken. Je kiest samen voor een kindje dus zul je er samen de zorg voor moeten en willen dragen. Papa is er ook om te verzorgen en voeden en troosten en niet alleen om te knuffelen en te spelen. Wij doen juist veel samen. Wij verdelen het niet echt. Het 's avonds in bad gaan doen we altijd samen, naar bed brengen doen we ook samen. Degene die haar in het weekend het eerste hoort gaat eruit om te kijken. Mijn vriend moet er voor zijn werk vroeg uit, maar gaat wel altijd. Want ook al ben ik thuis ik ben 's avonds soms ook echt kapot. Ennn in het weekend heb ik de zaterdag om uit te slapen en hij de zondag, ideaal! Meid ik zou het echt bespreken. Het is juist zo genieten om het echt samen te doen! Door de vermoeidheid, irritatie en spanning zou je leuke dingen missen! Succes
Ik vind dat jij niet zeurt, ik vind dat je man ook zijn verantwoordelijkheden moet nemen. Het is inderdaad wat je zegt: wie heeft geen zware baan tegenwoordig. En niet te vergeten full time mama zijn is ook een zware en hele verantwoordelijke baan. baan. Mijn man heeft ook een hele zware en verantwoordelijke baan, maar als hij thuis komt wil hij graag zelf veel doen. Spelen, flesje geven, verschonen, naar bed brengen. Hij zegt zelf dat hij dat ziet juist als ontspanning. Ik vind dat je het met hem moet bespreken. Het kan niet de bedoeling zijn dat het verzorgen van je zoontje alleen op jou komt. Succes!
In het begin haalde mijn vriend hem altijd 's nachts voor de voeding. (ik heb erg last gehad van ontstoken hechtingen en duurde daarom ook lang voordat ik weer een beetje fit was) en daarna deed ik het meestal 's nachts op dagen dat hij moest werken. Toen ik weer ging studeren gingen we op nachten dat we allebei iets of niets hoefde te doen om de beurt. Nu wordt hij 's nachts eigenlijk nooit meer wakker maar als het zo is dan ga ik want ik hoor hem eerder en kan 's nachts meer van hem hebben. Als mijn vriend thuiskomt is hij er meteen helemaal voor ons zoontje. Gaat hij met hem spelen knuffelen e.d. En hij verschoont best vaak luiers en doet hem denk 1 op de 3 keer in bad. Ik doe nog steeds wel veel meer maar het is vaak ook gewoon zo dat ik dan moet vragen/zeggen dat hij het moet doen. Anders denkt hij er niet aan. Maar hij is echt een leuke papa. Ons zoontje is ook altijd helemaal blij als hij thuiskomt.