Als ik de pamper van mijn oudste zoontje wil verschonen is het keer op keer een drama. Hij begint te draaien en daardoor krijg ik de pamper niet goed om. Staand om doen lukt mij niet zo goed. Afleiden met een speeltje trapt hij niet in. Heeft er iemand een tip?
Van die luierbroekjes misschien proberen? Kan hij zo instappen. Wel supervervelend joh Heeft hij geen luieruitslag of kapotte billetjes?
Nee, dat heeft hij helemaal niet. Hij doet het ook eigenlijk alleen bij ons. Op het kdv is er niets aan de hand. Het lijkt er wel op of dat hij ons uit wil proberen. haha
Wij hebben al maanden die drama hier, echt vreselijk. Wat hier het beste helpt (niet echt pedagogisch verantwoord) is om een aftandbediening of de mobiele tel in handen te geven. DAt vinden ze reuze interessant en liggen even stil. Als ik klaar ben, pak ik die dingen natuurlijk weer af.
n plastiek tas, en slofje of n pakje papierenzakdoekje in hand geven? hier werkt de laatste tijd zeggen dat hij 'ff moet liggen' hij gilt dan ff om te vertellen dat hij niet wil liggen maar hij doet t wel totdat hij verschoond is.
Ik geef hem een fles met water. Dan gaat hij lekker rustig drinken en spelen met de fles. Als hij daarna wilt gaan draaien leg ik hem weer terug en zeg duidelijk nee. Inmiddels begint hij dan te huilen maar dan blijft hij wel liggen hopelijk is het een fase maar als ik lees dat jullie kindjes wat ouder zijn dan denk ik dat het nog wel even kan gaan duren. Ook hier gaat het op het kdv wel goed
Hier ook al maanden hetzelfde probleem. Volgens het cb was dat typisch gedrag wat bij 11 maanden hoorde. Maar goed, ons zoontje is inmiddels 13 maanden en nog doet hij het. Ook wij halen de hele trucendoos te voorschijn, met alle handen afstandbedieningen, rekenmachines. Alles wat maar knopjes heeft en mogelijk even zijn aandacht afleidt. Meestal wordt het staand verschonen of kruipend er achteraan. Je verzint de meest creatieve technieken om de luier vanuit alle hoeken en posities te verschonen. Als ik al ruik dat hij gepoept heb, dan denk ik al. Oh jee, daar gaan we weer. Zie er zo tegenop om hem te verschonen. Dus ja, ook ik lees graag mee voor DE gouden tip.
Bij 11 maanden? Hier is het met ruim 19 maanden nog steeds een drama Hij vindt het verschrikkelijk, en niets helpt! Soms houdt een fles drinken of een koekje 'm nog bezig, maar dat is meer uitzondering hoor.. Mijn zoon schreeuwt ook nog constant 'AUUUU, AUUUU!' erbij (en ik wéét dat het is omdat ie zich aanstelt, ik doe 'm echt geen pijn, haha). Dat doet ie ook als ie voor straf op de gang moet staan of iets dergelijks. De buren zullen ook wel denken
dat heb ik ook een periode gehad... wat ik op een gegeven moment deed was, dan maar geen luier... dan moest ze ineens poepen en moest ineens de luier snel om... op een gegeven moment hield ze ermee op omdat ze anders zelf moest komen voor de luier.... wel lastig hoor een spartelend kindje... mijn jongste doet het nu ook maar ik houd haar stevig vast zodat ze niet kan draaien, heb er onlangs wel handigheid in gekregen en kan haar altijd afleiden met wat nieuws... een borstel, of een flesje haarlotion
Ohw bekend verhaal. Gaat hier ook al een dikke 2 maand zo. Zodra ik der neerleg wil ze omdraaien. En sterk dat die kleintje zijn! Als het flesjestijd is, geef ik der der fles tijdens het verschonen en anders idd iets wat ze interessant vind (afstandsbediening, telefoon ofzo).
Hoi, Mijn dochter vertoont dat gedrag al sinds ze een maand of zeven is . Ach, het went? Iets interessants in de handen geven werkt ook meestal niet hier. Wel doe ik meestal broekje/maillotje vast uit en romper vast los als ze nog aan de wandel is (niet op de commode). Ik leg de luier dan vast klaar en hou haar drie seconden in bedwang, zodat ik de vieze luier af kan doen en de schone aan. Romper vast en broekje aan doe ik dan weer als ze gewoon staat. En vaak gebruik ik idd van die luierbroekjes. Ach, het heeft ook een voordeel.. mijn dochter en ik zijn gewend aan het staand verschonen en aankleden, en dat is erg handig in het zwembad waar altijd te weinig aankleedkussens zijn. Zie ik die andere ouders moeilijk doen
Streng optreden en dus 'nee' en 'stil blijven liggen'. Werkt hier het beste Loopt wel eens uit in tranen, maar da's jammer dan, die luier is met 1 minuut verschoond, dus ze voegt zich dan maar even hoor... Hier ook een tijd met speeltjes proberen af te leiden, maar dat was ik zat, om me in allerlei bochten te wringen, dus toen besloten dat ze maar gewoon stil moest gaan liggen en dat doet ze dus meestal ook tegenwoordig
Heel herkenbaar helaas. Hier doe ik het weleens staand aan. Dat werkt ook goed. Soms heeft hij gewoon even pech en moet hij even blijven liggen (met alle gevolgen vandien voor mij) hihi
Mijn zoontje doet het ook. Kon me er gigantisch over op lopen fokken. Dat doe ik niet meer. Ik heb me erbij neergelegd. Ik ga nog steeds altijd met hem naar boven en verschoon hem op de commode. Hij draait, woelt en wil constant gaan staan. Als hij een poepbroek heeft, moet hij van mij gewoon blijven liggen totdat de billen schoon zijn, dan mag hij van mij wel even gaan staan. Hij gaat het toch doen, dan maar op die manier. Vervolgens leg ik hem weer op zijn rug als de luier om moet. Dit gaat momenteel weer erg goed. Mijn zoontje is gek van boekjes, dat werkt ook nog wel een heel goed, om hem dat te geven. Maar ik vertik het om hem dingen te geven die hij anders ook niet mag hebben. Mijn ervaring is hoe harder jij loopt te stressen, hoe erger het wordt. Ik ben gewoon in de acceptatie-stand gegaan en kan inmiddels weer vrolijk verschonen. En eigenlijk blijft mijn zoontje al weer redelijk goed liggen. Heb in een soortgelijk onderwerp al eens iemand zien verwijzen naar youtube. Schijnen honderdduizend filmpjes op te staan met tips, trucs enz.
Zoooooooooooo herkenbaar Hier sinds 2 maanden, dus toen was ons mannetje 9 maanden. In het begin kreeg ik er stress van, maar nu maak ik me er niet meer druk om. Gaat wel weer over denk ik dan... Afleiden ging in het begin goed, nu heeft het vaak geen zin. Ik heb me er maar bij neergelegd...
Hier op het moment ook vette drama, vanmiddag had ze zo'n giga vieze poepluiernou je kan wel nagaan hoe dat verschonen is gegaan pfffff 1 grote strijd, en tja nee zeggen schiet natuurlijk niet op daar snapt ze niks van. Plus dat alles uit moest en ze ook nog een helmpje heeft die af moest natuurlijk, nou mevrouw was not amused!
Kom maar door met de gouden tip. Hier doet hij het al 12 maanden en hij is....12 maanden oud! Enige wat helpt is flesje melk geven. Maar ja, als het geen 'drinktijd' is, helpt werkelijk niks. Op de commode lukt het me alleen met hulp van zijn vader....! Dus verschoon ik hem terwijl hij staat, kruipt, en alles wat ertussen zit. Oh ja, ik verschoon hem ook in zijn ledikantje. Kan hij niet uitvallen!
Hier werkt een flesje met sap (roosvicee ofzo) altijd wel goed! Krijgt hij ook gewoon als het geen 'fles-tijd' is hoor! Drinken is altijd goed denk ik maar...
Zoonlief hier is gelukkig dol op boekjes, dus de oplossing was hier om hem telkens uit te leggen wat de bedoeling was en hem zelf een boekje uit te laten kiezen. En dan supersnel verschonen terwijl hij ligt te bladeren haha. Tegenwoordig roept hij al meteen 'boek' als we het over verschonen hebben!
Pfftt boekjes EET mijn zoon dus dat kan niet bij ons Maar mijn man helpt bij elke verschoning beneden en boven (afkloppen) hoeft dat nog niet...