Ons meisje is bijna 2. Nu willen we komend voorjaar/zomer gaan oefenen met zindelijk worden, als ze er aan toe is. Onderbroekjes en hemdje ipv een romper lijken me dan wel handig. Maar wat is nu wijsheid? Is het slim om setjes te kopen of gewoon losse hemdjes en broekjes? Zou een leuke print belonend en motiverend werken voor die kleintjes? Zo van kijk eens wat een mooi hemdje/broekje heb jij aan? Of werkt dat nog niet op die leeftijd? Of doe je eerst het simpele aan en als het goed gaat als beloning de leukere setjes? Mensen tips over aantallen? Setjes of los? Juist wel een leuke print of gewoon simpel houden? Maakt het nog uit: slip of hipster? En hoe zijn jullie ervaringen over de kwaliteit? Ik denk aan winkels als Zeeman, Action, Wibra en Hema.
Ik heb bij de Hema toen maat 86/92 broekjes met hemdjes gekocht maar ze heeft daar nooit iets over gevonden volgens mij. En nu nog niet eigenlijk. Ik vind bijpassend zelf wel mooi maar het maakt niks uit natuurlijk!
Wibra vind ik de broekjes slecht zeker nu ze zelf alles omhoog trekt de gaten vallen erin! Hemden prima. Hema was toen veel op en kon ik geen combi's maken en zeeman geen idee.
Voor mijn dochter maakte het echt niet uit wat ze aan had. Ik heb wat setjes, maar let er eigenlijk niet op bij het aantrekken.
Zeeman is prima kwaliteit en heel betaalbaar. Zeker de stretchvarianten zijn superfijn. Ik heb met de zindelijkheidstraining maar 1 of 2 onderbroekjes weggegooid hoor, dus ik zou daar niet al teveel vanuit gaan.
Als een kind er nog niet aan toe is, maakt het belonen middels een leuk setje niet uit. Ik zou het voor nu nog even afwachten en nog geen plannen maken voor het voorjaar/zomer. Tegen die tijd is alles snel gekocht. Voor de onderbroekjes zou je tegen die tijd even kunnen passen wat het beste past om de billetjes. De jongste moet bijvoorbeeld echt een strak boxer-modelletje aan, anders komt haar bilspleet er bovenuit. Raar maar waar. Bij de oudste maakt het niks uit. Ik heb eigenlijk alleen maar merk-ondergoed en daarbij standaard witte hempjes of witte shirts met korte & lange mouwen van de Hema. Toen ze net zindelijk aan het worden waren, had ik onderbroekjes van de Hema en H&M.
Ik wacht inderdaad nog even met kopen, ook ivm de maat. Ik probeer me wel alvast te oriënteren zodat ik straks een idee heb hoe en wat.
Hier heb ik hem zelf de kleur boxershortje uit laten zoeken. Hemden wit en 2 met print. Hier zeeman,ten cate en hema en ook een paar vd action. Ten cate zit geweldig, de andere zijn gelijkwaardige kwaliteit.
Ik denk dat ze er binnenkort wel aan toe is hoor, ze was net een poepie aan het doen en ze zei het ook heel duidelijk tegen mij. Een leuk idee dat ze het zelf mag uitzoeken al heb ik geen idee of ze dat al snapt. Laatst had ik 2 verschillende puzzels in de winkel die ik liet zien en die vond ze allebei mooi....
Hier ook idd zelf uit laten zoeken. Ze was toen 2.5 en dat vond ze prachtig. Zorgen dat je een aardige stapel hebt en als het straks wat warmer is, gewoon in onderbroekje laten lopen. Hoef je niet elke keer alles te verschonen en is ook sneller op de wc.
Hier was het laatste zetje tot daadwerkelijk zindelijk zijn het zelf mogen uitzoeken van de onderbroekjes. Dat ze dora en hello kitty aan had was wel zo leuk, dat wilde ze niet onder plassen haha. Maar toen was ze wel zo goed als zindelijk, hebben ze bij de zeeman gehaald, boxer shorts, die zitten echt veel mooier bij haar dikke billen, anders zat het steeds zo rot voor haar.
Hier gewoon wat setjes en witte slipjes gehaald bij Zeeman. Nu hebben wij met meisje het geluk gehad dat ze op een week tijd volledig zindelijk was. Bij zoonlief ging het net iets anders Ik heb nu slipjes van Hema gekregen, boxershorts eigenlijk. Zo stoer! Maar vanmorgen zag ik dat ze al gaatjes in hadden. Vind dat wel snel. Bij die van Zeeman heb ik dat nog niet aan de hand gehad. Zoonlief heeft ook altijd de stretch van de zeeman, hema is veel te breed voor hem.
Ik heb het haar ook zelf uit laten zoeken bij de hema. Ze hebben daar jip en Janneke ondergoed en dat vind ze helemaal geweldig! Ik moet wel zeggen dat ik de kwaliteit echt slecht vind, zeker van de onderbroeken. Die naden aan de zijkant gaan gewoon los.
hier s het niet heel ingewikkeld welke broekjes we moesten kopen... Namelijk enkel die van de zeeman paste om dochters mini-billen. Later kochten we die van H&m met een leuk printje. Maar favoriet hier blijvende hipsters van de zeeman. Vrolijke plaatjes en ze kriebelen en snijden niet.
Volgens mij is mijn dochter gek van Mickey/Minnie mouse, want daar begint ze over als ze een muis (plaatje) ziet maar dat kunnen we samen kijken binnenkort. Is dus ook nogal opletten wat goed zit bij je kind qua merk en model. Zelf heb ik ook wat hipsters van de Hema en die zitten lekker en blijven goed terwijl Zeeman zo kapot gaat. Als ik jullie moet geloven is dat bij de kleine maatjes juist andersom?!
Hier een hele voorraad gehaald bij de action. Kwaliteit is natuurlijk super goed. Maar ze hebben ondergoed (ook setjes) van bekende figuren. K3, diverse disney en noem maar op. Mijn dochter vond het ondergoed al snel leuker dan een luier.
Hier ondergoed van de Zeeman. Aiden is namelijk zo goed als plaszindelijk, alleen poepen doet hij helaas nog wel in de broek. Gooi die goedkope onderbroekjes dan gewoon met poep en al weg.
Jij hebt dat ook met Hema? Ik dacht altijd dat die zo goede kwaliteit hebben. Ik heb er ook slips van en die zijn erg goed. Maar die van meisje dus ook al een gat in na nu 6w.
Niet teveel tegelijk kopen. Mn dochter heeft een hele ondebroeken zoektocht achter de rug. Zeeman slipjes gaan aardig maar de boxers hebben een naad aan de voorkant en kruipt tussen dr billen. C&A setjes van 5-7 kruipen in dr billen. Hema heeft vaak een naadje over de boxers die op haar plasser irriteert - ze loopt dan steeds te frummelen en vind het vervelend. De boxers van de H&M bevallen hier het beste. Ik had hier eerst wel setjes maar gezien ze een hemd meer als 1 dag draagt en vaker een onderbroekje wisselt, geen setjes meer.
Hmm dat wordt dan misschien nog een zoektocht naar wat goed zit.... Omdat wij veel donkere was hebben hoop ik voor haar ook donker ondergoed te vinden dan kan dat zo mee de was in want ze zal nog best regelmatig een ongelukje hebben, maar als ik op de verschillende sites kijk is het meeste licht. Ik weet alleen dat Action donkere hipsters heeft maar geen idee of die goed zitten. Iemand tips voor donker ondergoed?