Stel je bent pedagogisch medewerker mbo 3, maar je wilt toch liever verpleegkundige worden op mbo 4 niveau, kun je je dan gewoon laten omscholing en direct naar de opleiding tot verpleegkundige stappen? Of moet je een verzorgende IG achtergrond hebben? Ik had het al op mijn werk gevraagd maar ik ben ongeduldig om op de mail te wachten. Dankjewel voor het antwoorden.
Dan kun je volgens mij gewoon door, maar volg je de volledige opleiding. Denk dat je bepaalde vakken moet hebben gehad als biologie etc.
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van het secretariaat van de opleidingen. Je wordt toegelaten met een MBO 3 opleiding. De eis is alleen wel dat je geen verzorgende IG bent, of een andere zorg opleiding hebt gevolgd. Dat vond ik eerst vreemd, want ik dacht "hoe meer ervaring in de zorg, hoe beter toch?" Maar zij bieden geen traject aan, aan mensen die al verzorgende IG zijn. En gezien ik perse dáár stage wil lopen..... Dus.... weer alle plannen omgooien!
Ja dat vind ik ook wel een beetje vreemd hoor! In mijn ogen zou ik liever kiezen voor iemand die al wat ervaring heeft. Maar zij zijn niet het enige ziekenhuis hier in de buurt met deze eis. Een ander ziekenhuis heeft als eis : Om in aanmerking te komen voor deze vacature moet je minimaal in het bezit zijn van één van de volgende diplomas: MAVO-diploma met 6 vakken op D-niveau met bij voorkeur 2 exacte vakken VMBO-diploma, gemengde of theoretische leerweg, bij voorkeur met profiel zorg en welzijn Overgangsbewijs HAVO of VWO klas 3 naar 4 MBO-diploma, niveau 3 (niet in de zorg) Daarnaast stellen wij de volgende voorwaarden: je bent bij de start van de opleiding 17 jaar en 1 maand; je hebt niet eerder een opleiding in de zorg afgerond (Helpende Zorg en Welzijn, Verzorgende IG, Kraamverzorgende of Doktersassistent); je neemt initiatief en bent niet bang om verantwoordelijkheid te dragen; je bent in staat om je in een ander te verplaatsen en hier rekening mee te houden; je hebt een duidelijke motivatie waarom je Verpleegkundige wilt worden. Ik ben dus al helpende zorg en welzijn.....