Gezien ze bijna 1 word ga ik de fv langzaam vervangen voor gewone melk. Nu drink ik altijd melk tussen de middag maar als ik haar dat ook geef gaat ze wel veel zuivel krijgen. Pap 200 ml, lunch 150, yohurt 1 A 100 ml en avond fles 180. Dus mijn vraag wat kan ik met de lunch geven als drinken? Wat geven jullie ?
Ik ben vanaf dat moment thee gaan geven. zl lust geen gewone koemelk, alleen met pap. Dus dat krijgt hij smorgens om toch aan zijn melkproducten te komen. 300ml melk is na 1 jaar voldoende. In feite mag de avondfles er ook af, maar vaak is dat even een lekker knuffelmomentje aan het eind van de dag Zl dronk toen smorgens 150ml pap en wat brood en voor het slapen 150ml. En een beetje yoghurt als toetje. Toen die avondfles eraf was met 13 maanden (hij wilde zelf niet meer) ben ik smorgens weer 200 gaan geven en yoghurt als toetje.
Voor de mensen die melk zeggen. Hoeveel zuivel drinken ze verder dan? En met welke momenten? Water drinkt ze de hele dag al door. Met de lunch zullen dit dan maar een paar slokken zijn.
Hier kregen ze met die leeftijd nog BV, dus dat is misschien anders, maar ik heb me nooit zo gehouden aan die hoeveelheden. Ook nu krijgen ze 's ochtends havermout, soms een bakje yoghurt als toetje en 's avonds nog een bekertje warme melk.
Hier water, maar dochter drinkt water bij alle eetmomenten. Verder krijgt ze nog borstvoeding, dus behalve een toetje en afentoe kaas niet echt nog meer zuivel. Ga nu binnenkort wel een bekertje melk geven bij de lunch, want ooit wil ik ook wel stoppen met de borstvoeding .
Hier probeerde ik melk te geven, maar hij vond dat melk in een fles hoorde, alleen wilde hij overdag geen fles meer drinken, maar hij wilde ook geen melk uit z'n rietjesbeker drinken, want dat hoorde niet zo. Vaak waren het dus maar een paar slokjes en kreeg hij daarna nog wat thee, water of roosvicee/diksap. Is uiteindelijk wel goed gekomen hoor. Hier kreeg hij op die leeftijd rond 5.00-6.00 nog een fles van 150cc en sliep dan nog 2-3 uur verder en 's avonds een fles van 150cc, na het avondeten een beetje yoghurt. Voordat hij z'n melk goed en wel tussen de middag dronk was in elk geval z'n avondfles er al af (was met 13 maanden) en met 17 maanden verviel ook de fles in de ochtend. Toen heeft hij lange tijd de 300cc zuivel niet gehaald, maar is dus vanzelf goed gekomen. Maar misschien kan je de fles in de avond wat kleiner maken waardoor ze 's middags dan ook wat melk kan drinken. Verder ontkom je er denk niet aan om over die 300cc te gaan, want met 200cc pap zit je natuurlijk al snel aan die hoeveelheid. Maar als ze dat lekker vind zou ik daar gewoon mee doorgaan.
dochter kreeg toen nog een klein flesje na de boterhammen tot het zo weinig was dat het de moeite niet meer was om te geven. ze drinkt tussen ontbijt en lunch voldoende dus ze krijgt bij de boterham eigenlijk niet speciaal er nog wat bij.
Hier sinds 10 maanden geen kv meer. Ze krijgt bij de lunch gewone melk uit een bekertje (beetje oefenen, dat kan ze nog niet zelf hoor )!
Ik dacht max 300 ml zuivel na 1 jaar? @Ts De oudste (3) krijgt 's ochtends een bordje pap van 200 ml melk, en 's avonds Griekse yoghurt als toetje. Ze drinkt verder de hele dag door water. De jongste (1) krijg qua melk alleen nog borstvoeding en drinkt verder, ook bij de lunch, alleen water.
300 zuivel hebben ze nodig na een jaar. Ik geef water tussen de middag. Ze krijgt 's ochtends een bord pap van 250 melk en 's avonds na het eten yoghurt/kwark/danoontje. Soms krijgt ze brood 's ochtends. Dan krijgt ze daar een beker melk bij en tussen de middag dan ook een beker melk.