en tegen 16uur. en hij wil dan echt iets eten. een banaan of appel vind hij niet genoeg. nou, hij pakt dus van alles na appel; als hij thuis vindt om te eten. ik kon hem wel laten wachten tot 17:00 of 17:30uur. maar afgelopen dagen was dat erg moeilijk. hij eet wel zijn boterham drinkt zijn melk bij de lunch. ik weet niet wat ik kan doen. wat is dit? hij is een slechte eter. en als hij iets krijgt om 16 uur kan ik de avond eten helemaal vergeten. als hij straks naar school gaat komt hij dan ook rond 15uur thuis en ik denk dat hij dan ook snel honger gaat krijgen. echt honger heeft hij. ik vind het moeilijk om niets te geven. wie heeft een tip? of een uitleg of herkenning van dit probleem met verschuiven van eet schema? ik kan hem wel heel vroeg warm eten geven. maar is dat verstandig? alle ideeen zijn welkom! alvast bedankt voor de berichtjes.
hier eten ze uit school altijd een of twee stuks fruit. Meer krijgen ze niet . Avond eten doen we 18.15/18.30
als mijn zoon 's middags honger heeft (vaak als hij moe was na de lunch en dus maar een halve of hele boterham heeft gegeten), krijgt hij gewoon nog een boterham met kaas. Als hij heeft geslapen 's middags kunnen we ook wat later warm eten (tegen een uur of 7) en gaat hij daarna naar bed. Werkt prima. Honger is honger, toch? Dan kun je ze beter een boterham geven dan een koekje en een appel. Als je zoontje om 15u nog een broodje eet, wil hij dan 's avonds niet meer eten?
nee dus helaas. hij eet sowieso weinig bij avond eten. maar op deze manier heeft hij dan 16:30 iets gegeten en daarna eet hij niks meer. pff. dat vind ik zo lastig.
Als hij weinig eet bij het avondeten zal hij echt geen flinke honger hebben en anders een mooie manier om hem zo te dwingen om beter te gaan eten. Dus een appel of banaan en daarna klaar, met het eten mag je zoveel als je wil.
dat is precies hoe ik denk en totnutoe deed. maar het lijkt dus alsof er iets veranderd is zodat hij steeds om eten vraagt. of nog n banaaan nog een banaan.pfff. misschien moet ik niet wijken van mijn oude manier?
dan zal het met de honger wel meevallen, gewoon wachten tot het avondeten. Je kunt natuurlijk een keer om 16.30 al avondeten voorschotelen, als hij dan echt honger heeft zal hij wel eten?
En gewoon rauwkost aanbieden? Wat maakt 't dan uit als hij 's avonds bv maar een paar happen eet? Als ik honger heb, dan eet ik wat, ik ga niet nog een paar uur wachten tot de maaltijd (want van 15/16 uur tot het echte avondeten duurt best lang, als 't om een half uurtje ging, tja, dan zou ik ook wel wachten... tenzij jullie om 16.30u eten natuurlijk ).
ja misschien moet ik dat proberen. 1 boterham is niet genoeg denk ik en misschien ook fruit daarbij of zo?maar goed ik denk niet of ik dat kan bereiken.
Dat is lastig.. Ja, kan me voorstellen dat je ook niet wilt dat hij dan 's avonds niets meer eet en pas de volgende morgen voor t eerst weer. Dat is wel erg lang. Maar nu hij nog niet naar school gaat, kun je bijv om 14u iets geven, zodat hij het wel uithoudt tot het avondeten? En wie weet als hij straks naar school gaat, dat hij dan meer energie verbruikt en 's avonds ook nog trek heeft na het tussendoortje direct na school.. Mijn dochter is een goede eter, dus die krijgt sowieso altijd wat als ze uit school komt. Meestal 1 of 2 koekjes. Soms heeft ze daarna nog wel een keer trek (1630u) en dan evt nog fruit of een cracker of wat rauwkost als ik aan t eten koken ben.. En dan eet ze dr bord ook nog leeg.. Gelukkig eet ze tegenwoordig niet meer zo veel als toen ze kleiner was.. Zeurde ze er de hele dag om
Heb je 15u fruit geprobeerd en dan als hij weer honger krijgt avondeten? 1630-17u kan op zich wel (maar kan me voorstellen dat je t zelf onhandig vindt..). Zijn genoeg mensen die zo vroeg eten. Hoe laat gaat hij naar bed? Sowieso proberen iets extra bij de lunch ja.
tussen 19 en 20uur gaat hij nr bed. dus zolang eet hij dan niks. 15uur geef ik nog altijd fruit. soms eet hij soms niet. soms een ei of worst. maar nu dus dat is niet meer genoeg. misschien is dat een fase? hij is wel met n sprong bezig. OFFFF: hij is echt aan school toe? morgen intake gesprek met de juf!
Ik zou een extra boterham proberen bij de lunch en dan rond 15u fruit en een koek met drinken. En dan met 'm afspreken dat als hij nog trek heeft, iets van een stukje kaas/worst of iets te knabbelen van een groente.. En dan eens zien of dit werkt en hij s'avonds zo wel goed gaat eten. En het kan ook heel goed met een groeifase te maken hebben! Voor je het weet merk je dat ze alweer een maatje groter zijn geworden.. Succes morgen bij het intakegesprek!
dankewel honeybeeb! hij is inderdaad aan het groeien en af en toe pijn aan de benen enzo. gelukkig maar.want zijn groeilijn al n tijdje aan het buigen.gelukkig gewicht en lengte precies hetzelfde lijn. 1 boterham eet hij ook met moeite. drinkt ook slecht. waar leeft hij van? hij krijgt geen snoep, koekjes of zo, geen zoete drankjes.alleen melk en water. heel soms wat thee in zijn melk. wat denken jullie van dat hij later lunch eet? maar op school straks moet hij wel om 12uur eten toch? als ik hem later zijn lunch geef dan eet hij misschien meer?hij krijgt om 10uur ook fruit of rozijntjes.
Geen dank! Als het goed zit met zn gewicht en lengte dan zou ik geen zorgen gaan maken hoor, en niet alle kindjes zijn grote eters, en toch groeien deze ook prima. Hier een zoon van 3jaar en 8mnd en we kijken nog niet echt stipt op de tijd wat betreft het ontbijt/lunch/tussendoortjes. Dat verschilt met de dag nogal. Is hij namelijk later op gestaan in de ochtend, dan lunchen we ook wat later (zo rond 13u ) geen probleem. Dan doen we rond 16u het tussendoortje en eten we rond 18:30u avondeten.. Behalve op de middag dat hij naar psz moet, dan lunchen we hier wel stipt om 12u want om half 1 moeten we daarvoor de deur uit.. Dus voor nu kun je gerust de lunch toch later doen, waarom niet... Straks met school zal het ritme vanzelf wel gaan lopen wat betreft het eten om 12u, althans zo denk ik erover. Komt goed... !
Ik vind zelf 12u lunchen best vroeg. Dus idd een uurtje later. Hier krijgen ze ook een hongerklap in de middag maar eten in avond desondanks prima. In jouw geval zou ik rauwkost geven (paprika, wortel, tomaatjes) of zelfgemaaktr soep als hij dat eet. Kun je ook al wat gezonds in kwijt . Banaan zou ik juist niet geven omdat dit behoorlijk vult. En ook liever hartig (groente, ei, vis) dan zoet (incl fruit). En even flink buiten rennen zo rond 17u... is afleiding van eventuele trek en zorgt voor extra trek.