Even een vraag: is het nu de bedoeling dat je zowel een wiegje (voor in de ouderslaapkamer erbij) en een ledikantje aanschaft (voor in de babykamer)? Of is alleen een ledikant genoeg in de babykamer. Of kan je een ledikantje ook tijdelijk verplaatsen naar je eigen slaapkamer?
Nee hoor, een wiegje is zeker niet iets wat je persé moet hebben. Als je je kindje de eerste tijd graag bij jullie op de kamer wilt hebben dan kun je ook prima het ledikant bij jullie neerzetten. Wij hadden voor onze dochter wel een wiegje. Ik vond het zo schattig en dat ledikant was nog zo groot voor zo'n klein frummeltje vond ik.
Wij hebben alleen ledikantje gekocht. Ik denk dat ons kindje meteen op zijn/haar eigen kamertje komt te slapen, dat is twee stappen van onze eigen kamer... Onze slaapkamer is groot genoeg, dus als het moet komt hij eerst op onze kamer te staan. Een wiegje vind ik erg mooi, maar ik kan m'n geld maar 1 keer uitgeven helaas
Zowel een ledikant als een wiegje zijn geschikt om in te slapen. Als het past kun je het ledikant natuurlijk ook op jouw kamer zetten. Bij mijn dochter had ik ook geen wieg, maar bij zoon wel eentje gekocht want ik vind het zo lief en voor nummer 2 koop je toch niet veel meer. Helaas moet zoonlief binnenkort zijn wieg uit wegens ruimtegebrek !
Nee hoor, is beslist geen must, het is maar net wat je zelf wilt. Ik heb alleen een ledikant gekocht, omdat ik een wiegje persoonlijk niet zoveel nut/handig vond. Vind het overigens altijd wel leuk staan! Ik heb mijn zoontje de eerste nachten bij ons op de slaapkamer in zijn reiswieg van de wagen laten slapen. Ging prima en dat zou ik bij een tweede weer zo doen.
Met de eerste had ik een ledikantje op haar eigen kamer, en een wieg op onze kamer, maar madammetje sliep niet in de wieg, en is na 2 nachten naar haar eigen kamertje verhuisd, waar ze wel goed sliep! Nu ben ik zwanger van de 2e, maar deze uk komt als alles goed gaat gewoon vanaf dag 1 op zn eigen kamer te slapen!
Bij de eerste had ik een ledikant, maar daar lag ze zo verdwaald in met dat kleine lijfje. Heb voor de tweede alsnog een (hang)wiegje gekocht. Dat ledikant stond tot een half jaar bij ons op de kamer, in haar eigen kamertje had ik een campingbedje, gewoon om af en toe eens te wennen aan het slapen in haar eigen kamertje.
Onze oudste heeft eerst een half jaar in een wieg bij ons op de kamer gestaan. En daarna in haar ledikantje in haar eigen kamertje. Ook voor deze frummel komt straks de wieg weer bij ons op de kamer, mede ivm BV Het is geen must om beide te hebben, maar ik wilde het graag en heb voor weinig geld een wieg op de kop kunnen tikken.
Je hoeft geen wiegje aan te schaffen. Ik had er zelf wel één. Mijn schoonmoeder heeft de wieg van mijn man opnieuw laten bekleden. Vond ik wel een leuk idee. Hij heeft maar heel even bij ons op de slaapkamer gestaan, Hierna in de wieg in z'n eigen kamer tot hij 2 maanden was. In het begin kunnen ze zich hierin wel beter warm houden en het geeft sommige baby's een veilig gevoel. Na 2 maanden wilde hij er niet meer in slapen, wilde om zich heen kunnen kijken.
Hier hadden we ook de oude wieg van schoonmoeder te leen gekregen, en nooit gebruikt. De kleine wilde er niet in, en met de borstvoeding vond ik het sowieso makkelijker om hem bij me in bed te hebben. We hebben dus een ledikantje aangeschaft, waar je een kant eruit kunt halen (gulliver van ikea). Deze hebben we tegen ons bed aan vastgezet. De matrassen moeten op gelijke hoogte zijn en geen gat ertussen. Ik vind het ideaal zo. Als Y wat ouder is en op zijn eigen kamertje gaat slapen, zetten we de zijkant er weer in.
Bedankt voor jullie reacties, meiden! Ik denk dat we het dan eerst ook gewoon bij een ledikantje houden.
hier ook alleen een ledikantje. Heb niet echt iets met wiegjes geloof ik. Dochter heeft 4 maanden op onze kamer geslapen en toen ze doorsliep naar haar eigen kamer verhuisd.
ik heb alle twee onze kleine heeft eerst in de wieg in de kamer gestaan en later lekker naast ons bed nu ligt ze of op haar eigen kamer of lekker naarst ons in de wieg ik vind het heerlijk zou de wieg niet willen missen helemaal omdat ik borstvoeding gaf en nu nog is het fijn geen gesleep enzo