ziek van BMR prik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romy1979, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hallo,

Ben even benieuwd hoelang jullie kindjes last hadden van de BMR prik.
    Afgelopen maandagochtend begon mijn zoon koorts te krijgen en net zat hij op 40,5.
    Mocht het morgen nog zo zijn, dan denk ik toch maar even de huisarts te bellen.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hoi Romy,

Chloé heeft woensdags de prikjes gehad en vrijdags werd ze een beetje snotterig!
    Zaterdags begon ze koorts te krijgen, 38.1 en af en toe 38.2.
    Dit heeft in totaal ruim een week geduurd met de laatste 3 dagen 39.5 koorts.
    De huisarts zei dat het waarschijnlijk niet van de prikjes komt maar dat ze al een virusje had hmmmmm ik weet het niet, vind het wel toevallig;)
    Uiteindelijk verdween langzaam de koorts en ging haar verkoudheid over in een oorontsteking:(

Als je het niet vertrouwt gewoon de ha bellen hoor!
    Eet en drinkt hij nog wel goed?

3. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoontje heeft 3 dagen koorts gehad. Niet hoger als 39,6. En na ongeveer 12 dagen zat hij helemaal onder de rode vlekken. Dit is de bijwerking; lichte vorm van de mazelen. Gelukkig na een paar dagen was dat weer over.

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste had geen last van de prikken,mijn jongste tot nu toe ook niet.

Maar wat ik bij beide weet is,dat ik ze alleen voor eten wakker moet maken en daarna willen ze alleen maar slapen.Dit 2 dagen lang en daarna zijn ze weer vrolijk

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Aah Romy, Sven heeft 'm dus ook gehad. Kl*te prik. Zoë heeft er ook even last gehad, vond het ook wel een rottiming zo met het mooie weer. Ging hier niet zo goed samen. Zoë heeft een aantal dagen wat verhoging gehad maar geen koorts (zeg vanaf 39 graden). Hopelijk gaat het snel wat beter met hem.

6. appelthee

appelthee Niet meer actief

hoi hoi onze zoon is er ook echt goed ziek van geweest 40.5 graden koorts en dat wel 3 dagen lang.............
    had alles al in huis zetpillen ors ;) ...
    maar daarna ging het gelukkig steeds beter

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter is er totaal niet ziek of wat dan ook van geworden. Heeft er niks van gemerkt. Ze werd alleen ziek van de eerdere prikken.

Als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts of het cb bellen om te vragen hoe lang ze er last van mogen hebben.

8. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mason heeft hem 3 weken geleden gehad (ivm vakantie naar Turkije in mei) en hij heeft 2 of 3 dagen 40 graden koorts gehad. Huisarts wilde niets geven..heb m zelf paracetamol gegeven voordat hij ging slapen en zo ging het goed..hij voelde zich er goed lamlendig van!

9. Romy1979

Gelukkig heeft mijnheer vannacht weer redelijk geslapen. Dus dat is een goed teken. En ik voel al dat de koorts niet zo hoog meer is. Maar even kijken wat het in de loop van de dag doet.

Drinken doet ie goed, eten minder. Maar dat is logisch natuurlijk. Dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om.

Hier juist geen last gehad van de andere prikken. Alleen maar van deze dan. Voordeel van deze prik is dat ze er voorlopig wel 3 jaar van af zijn.

10. Romy1979

Ik vraag me eigenlijk af wat een huisarts zou kunnen geven?

Denk dat paracetamol het enige is, zodat ze nog een beetje kunnen slapen 's nachts. Heb ik dus ook maar gedaan hoor.

11. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Kinderen lijken tegenwoordig zieker te worden van de bijwerrkingen van die prik dan van de ziektes zelf, en niemand schijnt daar vraagtekens bij te zetten.

12. Romy1979

Nou hij is niet doodziek hoor..

Maar heb eerlijk gezegd dat hij liever 3 dagen koorts heeft en niet te genieten is, dan dat hij echt de bof of mazelen krijgt. Of nog erger: meningitis. Ik geloof niet dat kinderen daar minder ziek van zullen zijn dan van de prik zelf.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, maar de kans dat ze die ziektes krijgen is weer heeel klein.
    Daarom besluiten best veel mensen hun kinderen deze vactinatie niet te geven..

Niet stil te staan bij het feit dat als alle ouders zo zouden denken de ziektes binnen no-time weer vollop aanwezig zouden zijn....

Een discussie die al jaren loopt over deze vactinatie en eigenlijk een discussie die onmogelijk te voeren is. Voorstanders zijn voor en tegenstanders tegen.. Zit niet of nauwelijks beweging in, dus een nuttelose discussie.

14. Romy1979

Mee eens, idd nutteloos.

Was ook niet mn bedoeling met dit topic hoor, een discussie opstarten

Iin ieder geval, mijn ventje slaapt nu weer lekker. Even de schade van de afgelopen dagen inhalen.
    Hopelijk blijft de koorts nu weg en wordt ie weer een beetje vrolijk.
    Niks aan zo :(

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou ik denk dat de meeste dat wel doen.

Maar ik heb liever een paar dagen de bij werkingen dan de ziekte.s zelf die zijn vele maler erger dan een paar dagen wat last van de prik.

Kortom de moeders die deze prik niet geven vind ik pas onverandwoordelijk.

Deze ziektes komen minder voor omdat ze dus ingeent worden. En als je nog opa.s oma.s heb vraag hun maar eens naar de ziekte.s zelf en wedden dat hun zeggen geven die prikken.

Hier heeft ze hem vorige week nog niet gehad inverband oorontsteking binnen kort krijgt ze hem als nog.

Zoonlief heeft er nooit last van gehad van de bmr zo ver ik me kan herinderen.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje kreeg 8 dagen na prik zeer hoge koorts 40,5,40,8, met zet pil! 2 dagen daarna had hij ook nog eens keel infectie, kreeg ab kuur, heeft n week geduurd, daarna 2 weken lang erg moe veel slapen. een week daarop kreeg hij water pokken.pfff.

17. Romy1979

Nou net toch maar even bij huisarts geweest. Sven had toch weer koorts. En ja hoor, ook een dubbele oorontsteking en een keelontsteking.
    Dus ook een abkuurtje mee en nu maar hopen dat ie er snel vanaf is.

Lastig is het, want je denkt dat ze ziek zijn van die prik, maar ondertussen zit er dus ook iets anders te broeien.
    En omdat we wel vaker bij de HA zijn geweest voor luchtwegklachten wil je ook weer niet te snel bellen en horen: ja maar mevrouw, het komt van de prik.

Overigens; had een vervangende huisarts ivm vakantie van mn eigen. Maar wat een fijne praktijk. Ze zaten wel helemaal vol, maar dokter had pauze en mocht toch even komen. Want kindjes die langer als 3 dagen koorts hebben willen ze altijd zien.
    Zo kan het dus ook :)

Deel Deze Pagina