Wat als het hele gezin ziek is?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Oudje37, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Nu de zomer op zijn einde komt maak ik me een beetje zorgen over de herfst/winter en evt ziek zijn. In maart hadden mijn zoontje en man allebei buikgriep. Mijn man kon een paar dagen echt niets. Mijn zoontje had intensieve zorg nodig want 8-12 spuiluiers op een dag. Ik was godzijdank zelf niet ziek, maar ik realiseer me dat dat wel had gekund. Hoe doe je dat in hemelsnaam?! Ik vind dat ik een ziek kind niet naar familie kan brengen want je wilt hen niet ook aansteken. Er zijn vast moeders die dit hebben meegemaakt. Hoe heb je dit opgelost?!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij werken allebei voltijds, dus een ziek kind gaat hier wel degelijk vaak naar de grootouders. Ook toen zij en ik samen ziek waren, is ze daar naartoe gegaan.

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Als ik moet werken en hij is ziek probeer ik vrij te nemen of hij gaat naar mijn ouders,
    Zijn we beiden ziek zorg ik gewoon voor hem en ala hij slaapt slaap ik ook.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier waren we vorig jaar allevier ziek; dat betekende doorbikkelen ;) Man en ik wisselden elkaar af, en maar door..

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.226
    36.002
    113
    Dat is gewoon pech hebben en doorgaan bij ons. Paracetamol slikken en hopen dat het snel over is. .

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zoals suus.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hier over het algemeen ook zo.

Maar een keer gehad dat ik zo ongelofelijk ziek was dat ik echt niet meer op mijn benen kon staan. Mijn zoontje is toen naar mijn ouders gegaan, dochtertje bleef wel bij mij (was toen nog maar een baby en kreeg nog bv)

maar over het algemeen, als het even kan, door bikkelen en hopen dat iedereen zich iets beter voelt.

Zelf hoop ik wel, dat als mijn kindjes later ook ouders mogen worden, ze niet schromen om hun kindjes bij mij te brengen.

8. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Maar wat bij buikgriep?! Als je als ouder beide alleen maar boven de wc hangt? Dan kun je niet 'gewoon doorbikkelen'. Zo'n scenario bedoelde ik meer. Allemaal griep is idd paracetamol erin en gaan (tenzij je niet meer op je bene kunt staan met 40+ koorts)

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik bel mijn moeder!
    Haha echt wij waren alle vier zo ziek. Spugen ed... Kon niks meer. Echt een zielig hoopje
    Gelukkig kan mijn moeder altijd wel wat regelen om ons te helpen. Wat we zo der haar zouden moeten soms. Tis net een engel.

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Maar dan loopt je moeder dus ook de kans ziek te worden. Dat zou ik zo vervelend vinden en daarom geen hulp willen vragen. Maar misschien heb je op zo'n moment wel niks te willen

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zouden wij ook dan 'gewoon' doorbikkelen. Sowieso maar 2 wc's dus niet iedereen zal altijd op een wc zitten en tot nu toe ook nooit meegemaakt dat het constant spugen/diarree of iets was, er zat altijd wel even rust tussen dus dat was nog best te doen (ook alleen met kleine kinderen terwijl mijn man aan het werk was).

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.129
    113
    Ik vraag dan ook mijn moeder als het kan (zo niet, redden we het ook wel hoor, dan kruip ik wel naar m'n kind toe :p)
    Maar als ze ziek word, zorg ik daarna gewoon voor haar. :)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn met buikgriep meestal na elkaar ziek, een van de kinderen begint en daarna ga ik. We zijn van alle buik groep golven nog nooit allemaal ziek geweest. En dan nog, met heel veel handdoeken, flesjes water en allemaal in het grote bed is dat best te doen. Echt hoor want je hebt weinig keuze!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.226
    36.002
    113
    Wij hebben nooit oppas dus dan heb je geen keuze, ook niet bij buikgriep. Heb zelf ook wel eens staan overgeven terwijl ik de spuug van een van de kids aan het opruimen was. 1 van de mindere punten van het ouderschap.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat hadden wij dus, en ja, met goedgeplaatste emmers kun je dan ook doorbikkelen... Het is echt een hel, maar het kan. Mijn oudste moest de eerste 24 uur iedere 15 minuten overgeven, man en ik lagen omstebeurten naast haar, de ander lette dan op de jongste die gelukkig niet zo vaak moest overgeven, maar zij wilde ook echt niet in bed liggen de hele dag. Dus bij de oudste konden we 'uitrusten' (= ieder kwartier een emmer onder haar houden) en bij de jongste was het volhouden...

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Wij werden met buikgriep niet allemaal tegelijk ziek.
    Gemiddeld twee tegelijk en als die dan opknapten dan begon de volgende.

O ja als je stapelbedden of hoogslapers hebt matras meteen op de grond. Dan zij ze sneller bij een wc Dat scheelt schoonmaken.
    Stapelbed ' 's nachts helemaal afstoppen is niet fijn

17. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Toch door bikkelen... Mijn man, dochter en ik hadden alledrie buikgriep toen dochter 9 maanden was. We woonden in het buitenland zonder familie in de buurt. Het was een nachtmerrie (de details bespaar ik je) maar we zijn er doorgeraakt... Het grote voordeel is dat je geen inkopen moet doen of moet koken, want je leeft toch maar op water en een droge cracker :D

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Ik kan me niet voorstellen dat ik niet in staat zal zijn om toch niet als nog op mijn tenen voor uk te zorgen. Na zijn geboorte lag hij in het ziekenhuis omdat hij te vroeg was en ik was binnen een paar dagen bijna niet in staat om daarte komen. Mijn buik kon niks verdagen aan de buitenkant. Kon zelfs mijn hand er niet op leggen en bleek een ontsteking te zijn. Toch was ik er 3/4 keer op een dag ondanks elke hobbel een verschrikking was.

Mijn man en ik hebben ook door verborgen reflux de eerste weken moeten leven met 3/4 uur slaap per nacht dus ik denk dat we dat dan ook wel overleven.

19. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben dit tot nu toe 2 keer gehad dat we allebei echt goed ziek waren. Maar wij gaan dan ook gewoon door en hebben om en om gerust. Oma heeft 1 keer de kinderen opgehaald omdat ik was flauw gevallen. Maar voor de rest bleven ze gewoon bij ons.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hebben het hier 1 keer gehad, ik was zwanger en moest om de 15 minuten spugen. Man om het half uur, dus die had de schone taak om voor onze oudste te zorgen :p
    Was niet zo leuk maar ja. Als je geen oppas hebt moet je wat he?

Deel Deze Pagina