Baby om 5 u wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vast de 206374747388282ste met dit probleem, maar toch iemand werkbare tips?

Mijn 10-maandertje wordt sinds meer dan een maand wakker om 5 u 's morgens.... HELP!
    Door mijn job moet ik soms 's avonds werken en dan hoop ik toch echt tot 7 u te blijven liggen...:x

Tips?
    Of is dit een fase? En hoe lang duurt die dan??

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    :p

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn dochter sliep tot 14 maanden tot 5.30-6.00 uur. En ik had ook regelmatig avonddienst. Tsja even doorbijten! Met een nieuwe baan hoefde ik pas om 9.00 te beginnen en liet ik ze steeds een kwartiertje langer liggen. Nu is het 7uur ongeveer

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Weet niet of dit op die leeftijd ook werkt, maar voor 7 uur gaan we hier niet uit bed. Voor dat tijdstip houd ik het donker in huis en praat ik zo min mogelijk. Soms moet ik hem even verschonen, speentje geven of een knuffeltje naast hem leggen, maar daarna ga ik weer terug naar bed. En als niks werkt leg ik hem bij ons in bed, maar dan houd ik het donker en geen speeltjes oid.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Kun je een klein flesje geven misschien nog een kans op wat slaap. Of echt klaar wakker?

6. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje moet rond 7 uur wakker worden omdat ik moet werken. Het gebeurt nog regelmatig dat hij rond 5 uur ook wakker wordt. Soms helpt het geven van een speentje en een aai over zn bol, maar als hij dan toch wakker blijft dan neem ik hem vaak bij ons in bed en dan slaapt hij zo weer verder! Misschien een idee voor jou?

7. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Mijn zoontje is ook 10 maand, normaal slaapt hij altijd door totdat hij pappa hoort naar beneden gaan vaak wordt hij dan onrustig omdat hij waarschijnlijk denkt hé de fles.
    Dan loop ik er naartoe of mijn man dan zeggen we :
    het is nog veelste vroeg, ga nog maar even slapen en dat is wat hij dan ook doet of hij gaat stil spelen totdat papa hem de fles brengt om 7 uur.

Uit bed halen en dan bij mij in bed leggen is wat ik zelf nooit wil en ga doen, ten eerste omdat hij dan heel druk gaat worden en gaat echt niet slapen bij ons in bed. en ten tweede ik wil hem er niet aan laten wennen dat hij dan denk oh mama komt me wel uit bed halen.

Vanmorgen heb ik me zelfs verslapen, ben vergeten de wekker aan te zetten:) werd om kwart over 9 wakker :) zat mijn zoontje ook mooi in bed te spelen haha maar wij hebben dan ook wel een heel makkelijk kind en vind dan ook bijna alles wel goed. (gelukkig voor papa en mama natuurlijk)

Misschien gewoon even proberen om een aai over de bol te geven en leren dat hij nog even stil moet zijn dat het nog geen tijd is om uit bed te gaan. dit hebben wij al vanaf het begin gedaan en soms word ik snachts wel wakker en hoor ik hem ook gewoon spelen zonder lawaai te maken, en overdag is het een lawaai van jewelste en heel erg druk ventje.:D

8. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Was bij ons precies hetzelfde. Speentje aanbieden hielp bij ons en hij sliep nog 2 uur verder

9. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik heb het gevoel dat ze dan écht klaarwakker is...

We doen het als volgt: onze meid wordt wakker om 5u (ten laatste half 6) en begint te gillen, ik laat haar 2 minuutjes gillen en dan vis ik haar uit bed... En neem haar mee in ons bed, waar ze zich aan mijn borst vergrijpt... ;) dan wil ze liefst aan m'n borst blijven sabbelen, desnoods twee uur aan een stuk (al enkele keren gebeurd), meestal afgewisseld met wat gebrabbel om duidelijk te maken dat ze wakker is....

Dit maakt dat slapen onmogelijk is voor ons. Eén van ons twee offert zich dan op.

Ik heb haar een tijdje terug wel proberen terug te leggen in haar bedje, maar dan werd ze hysterisch en bleef ze maar janken...

Maar intussen zijn we een tijdje verder, en misschien is het nu puur uit gewenning dat ze om 5 u wakker wordt?! Misschien zou ze toch verder kunnen slapen...

Ikga het nog es proberen...

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij deden net alsof het nog nacht was. Exact hetzelfde.
    Na een paar weken sliep ze langer.

11. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    WOW!!!
    Onze meid was vandaag weer stipt wakker om 5 uur. In plaats van haar in ons bed te nemen, heb ik haar de borst gegeven in haar kamertje, en heb ik haar meteen daarna weer in haar bedje gelegd. Het protest duurde maar een minuutje of zo... En ongelooflijk: ze viel gewoon weer in slaap en werd pas wakker om 7u10!!!!

Vorige keren (enkele weken geleden) dat ik dit probeerde, bleef ze gewoon gillen, een of twee uur lang... Waardoor ik dacht dat ze gewoon weinig slaap nodig had!

Dus ze kán het wel, langer doorslapen! Grr, waarom doet m'n meisje niets uit zichzelf, en moet ik haar 'leren' slapen?! Ik hoor toch geregeld van mama's dat dat plots veranderde, vanzelf!

Volgende stap is: de borst niet meer geven om 5 uur....
    Dat probeer ik volgende nacht beslist uit!

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Lastig inderdaad...hier was zoon ook wakker rond die tijd. Maar na een "borstvergrijp" (te grappig) ging hij weer heerlijk verder slapen in zijn bedje.
    Dus ik kan me voorstellen dat als je dochter dan niet meer wil slapen, dit erg vermoeiend is..Hopelijk gaat het nu lukken!

Die ochtendslok ging er rond de 10.maanden af. En als ie dan een keer wat eerder kwam, no problemo :)

Deel Deze Pagina