Na de vele MP topics en de nieuwe te koop indeling op ZP vraag ik me af wat jullie doen met het geld wat het jullie er mee verdienen. Ik stop alles in een potje als ik dan genoeg heb trakteer ik ons gezin op een leuke dag uit of een simpel etentje, meestal kindgerichte dingen.
met de verkoop van kleertjes van de meiden, koop ik andere kleding (nieuw of 2e hands) en als het echt kleingeld is wat contant afgerekend wordt, gooi ik het zo in de spaarpotten van de meiden.
De ene keer gewoon in de portomonnee en de andere keer spaar ik het op. Ik heb net weer een lading advertenties op mp staan. En ik ben van plan om het dit keer echt op te sparen. Voor als de 2e mag komen! Zo heb ik het ook bij mijn zoontje gedaan! En als je alles opspaart tikt het lekker aan!
Wij gaan er morgen een dagje van weg en in de laatste week van de vakantie ook nog een keer. Alles wat ik na de vakantie verkoop besteed ik aan sinterklaas kadootjes. Deze begin ik vanaf september beetje voor beetje aan te schaffen als er leuke aanbiedingen zijn. Scheelt een grote uitgave in december.
ligt eraan hoe groot het bedrag is.. onder de 5 euro in dochterlief dr spaarpot en daarboven in het uitjes potje
Ik vind het altijd zo'n gedoe, iets op marktplaats zetten. Ik geef dus altijd alles voor niks weg aan vrienden of familie. Misschien toch maar eens een keer proberen om op MP te zetten. Kunnen het geld toch wel hard gebruiken nu...
Alles is voor de kids, of dat nu een leuk uitje is, nieuw speelgoed, kleding e.d. het is "hun" spul dus blijft ook voor hun..
Hier net zo. Als het van Damien is, gaat het geld ook naar Damien. Meestal naar z'n spaarrekening. Als het iets van mezelf is blijft het gewoon op de rekening staan en gaat het op aan boodschappen e.d., is niet zo dat ik het dan apart zet.
Het contante geld stop ik gewoon in mijn portemonnee en komt wel weer op. Als er geld word overgemaakt dan komt dat ook wel vanzelf op. We hebben er dus geen speciale potjes voor of zo. Heb dan ook niet zo heel erg vaak wat op mp staan. Nu toevallig wel 5 dingen of zo.
Al de speelgoedopbrengsten zijn voor kk De rest gaat gewoon in de pot. Niet voor een dagje uit ofzo, dat doen we toch wel Ik koop er geen nieuwe kleren voor, die koop ik toch wel. Stel dat je voor 100,- verkocht hebt. En de nieuwe kleren zijn 200,- Ik heb zoiets van : uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. ( behalve dan het speelgoed) Oja en wat overgemaakt wordt, blijft natuurlijk op de rekening staan, mits speelgoed.
Wij verkopen niet zoveel, maar als we wat verkopen dan gaat een eventueel groot bedrag op de rekening en een kleiner bedrag blijft in de portemonnee. Uiteindelijk gaat het dus gewoon op aan boodschappen of iets dergelijks.
Hier gaat het gewoon op de 'grote berg' , de gewone rekening dus (kan het beter 'het grote gat' noemen, hahaha) Er wordt dan vanzelf wel weer nieuw speelgoed, luiers of kleding voor gekocht. Hier geen aparte potjes dus!
Oja speelgoed komt hier ook vanzelf ( helaas) wel weer. Ik koop geen nieuw speelgoed ervan, maar ik vind als ik speelgoed verkoop, dat dat geld gewoon voor kk is. Het is kk zijn eigendom ( dat speelgoed dan ), dus als er wat wordt verkocht gaat dat geld dus in de portemonnaie of spaarpot voor kk.
Ik stop alles in een "leuke dingen potje" en nu is leuke dingen natuurlijk een breed begrip. Maar uitjes worden er van betaald, een dagje shoppen, kleding, hapje eten, etc. Het wordt in ieder geval niet uitgegeven aan boodschappen. Laatste keer zat er ruim 700,- in, daar hebben dus een hoop leuke dingen van kunnen doen
Momenteel gaat de opbrengst naar een vriendin van mij. Haar dochtertje heeft Leukemie en ze moeten elke week 180 km rijden heen en weer naar Groningen voor de chemo en ze moeten rondkomen van een uitkering en nu ging vorige week ook nog de auto kapot. Dus mijn opbrengsten gaan momenteel daar even heen. Veel kunnen we zelf ook niet missen, maar hiermee kan het wel. en anders gebruik ik het voor de aankoop van iets anders dat we nodig hebben