Pampers en klam aanvoelen..??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruik pampers voor mijn zoontje. Hij zit al in maatje 3 en s'nachts in maatje 4. Hij slaapt op de buik en lekt snel door als hij een kleinere/passende maat aan heeft.

Maar nu hebben we sinds kort dat de romper klam aanvoelt en ruikt. En dan niet als doorgelekt zijn aan de voor, zij of achterkant. Maar echt door de luier heen. Wie herkent dit? Bij welke luier had je dat niet?

Ik heb net vanmiddag maar een pak van kruidvat merk gekocht. Kijken of het daar ook bij is.. Of niet..!

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb het één keer gehad, maar toen had ze megaveel geplast 's nachts. Maar daarna niet meer meegemaakt, voor zover ik me kan herinneren.

Hopelijk lost het andere merk luiers het probleem op!

3. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier pas 1x doorgelekt, maar dat kwam omdat vriendlief de pielemuis van ons zoontje naar boven had laten staan :D

Vraag me alleen altijd af waarom sommigen voor de nacht een maatje groter pakken. Dan zit de luier toch te ruim om het middeltje? Ons zoontje schuift zijn hele bed door 's nachts, dus dan zou een te grote luier 's morgens op zijn enkels zitten denk ik ;):D

4. misa

misa Niet meer actief

@Sabse: Ja, dan kan ik het me voorstellen. Maar dat is hier helemaal niet het geval. Wel is het zo dat alle urine aan de voorkant zit (buikslaper). Dat geeft of dat punt natuurlijk hetzelfde verzadigde effect. :)

@Annie24: Mijn zoontje werd elke keer nat wakker: doorgelekt aan de voorkant, maar de achterkant was niet verzadigd. Dus toen maar uitgeprobeerd of een grotere ging werken. Dat werkte! Simon kruipt wel eens wat hoger in bed, maar niet extreem. En de luier blijft aan! :)

5. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy is best een 'zwetert' en ik heb het idee dat hij niet door de volle luier klammig is, maar door het zweterige.

Anyway.. maar jij geeft aan dat de luier zelf klam is.
    Als hij bommetje vol zit sochtents hier ook wel hoor (alleen voor, ook buikslaper)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja hier ook wel eens als er véél geplast is. En hij zit nét in maatje 3 (hij is 6 kilo) dus vraag me af hoe lang het goed blijft gaan ;)
    Hier ook een buikslaper trouwens.

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Mijn zoontje (wordt in juni 2) is ook een buikslaper, hij heeft altijd maat 4+ active fit van Pampers aan en nooit problemen.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik heb nu 3x een luier van kruidvat geprobeerd (maat 3) en heb het nog niet gehad..! Ze zijn net ietsje minder flexibel en dun, maar toch wel vrij aardig in gebruik. Hopelijk blijft dat goed gaan, zijn nog goedkoper ook! ;)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pampers worden hier ook altijd klam, ik denk zelf omdat ze zo dun zijn. Overdag draagt mn dochter ( 6,8 kilo ) soms maat 3 van huggies ( En anders katoen ) en 's nachts nu maat 4 van kruidvat. Daar haalt ze het een nacht van 12 uur op nu, zonder klammigheid, omdat ze niet zo dun en flexibel zijn als pampers.

10. misa

misa Niet meer actief

Grappig en 'fijn' dat jij ook hetzelfde ervaart. Viezig he?
    Maar misschien kan ik dan ook wel voor de nacht eens gewoon passende maat 3 gebruiken. Ipv een 4, omdat mijn mannetje steeds nat werd (aan de voor/bovenkant).

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier dezelfde ervaring: met pampers klamme zooi (en ook wel eens echt doorgelekt) terwijl dat met andere luiers niet zo is. Dus voor ons geen pampers, vind ze niet echt fijn en wel echt duur.

Ze zit nu in maatje 4 maar voor de nacht gebruiken we 4+, kan net wat meer in en aangezien ze lange nachten maakt en een buikslaper is heeft ze dat wel nodig.

12. misa

misa Niet meer actief

@Emmeken: welk merk gebruik je nu dan? Wat werkt voor jullie?
    Ja hier ook een buikslaper.. soms wel lastig met goede luiers!

Deel Deze Pagina