"Leuke" kadootjes van jullie katten

Discussie in 'De lounge' gestart door Yvonne80, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne80

Yvonne80 Lid

8 aug 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Net dochter naar bed gebracht voor haar dutje, eindelijk tijd om wat op te ruimen en schoon te maken. Vuilniszak gepakt om deze naar buiten te brengen, en stap nietsvermoedend naar buiten. Sta op de deurmat, en zie opeens een klein pootje liggen :$
    Op de mat ligt een stukje staart, en ja hoor, ik til m'n voet op en blijk op een andere poot te staan.

Kadootje van onze kater, hij heeft blijkbaar een goede nacht gehad en wat overblijfselen achter gelaten. Geen idee wat voor beestje hij te pakken heeft gehad, waarschijnlijk een groot uitgevallen muis ;) Ik ben nog niet zo thuis in de fauna hier, en ik heb al genoeg 'nieuwe' dieren hier in onze tuin gezien.
    Hopelijk heeft de kat z'n prooi niet al te goed verstopt (of opgegeten, eeww), ben wel benieuwd wat voor beest het was. En ik vind het liever zelf, dan dat dochter een half beest tegenkomt tijdens het spelen.

Jullie katten ook van die jagers? En wat is het vreemdste wat jullie tot nu toe gevonden hebben?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

:$ BAH!

Een van mijn katers heeft de hamster van mijn zoon te pakken gehad en was met de hamster onder de kerstboom gaan zitten. Bezem erbij gepakt etc, maar wij kregen hem met geen mogelijkheid onder die boom vandaan. In de tussentijd hoorden we hoe hij de hamster botje voor botje aan het knakken was :$:$:$ Ik krijg nog de rillingen als ik eraan denk..........

Dezelfde kater heeft ook ooit eens een jonge rat te pakken gehad en doodgebeten in de gang........

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet heel vreemd, maar wel het meest schokkende: ik zat te bellen, zomer, dus alle deuren open staan. Komt de kat ineens binnen en gooit me een dooie vogel voor m'n voeten. 'Alsjeblieft' :$ Brrr, wat heb ik gegild!

Ook een tijdje in the middle of nowhere gewoond, daar hadden we iedere ochtend een verrassing op de deurmat liggen, vaak een muisje (nog wel heel, hij vrat het nooit op). Nu weer in de bewoonde wereld en tot nu toe niets meer gekregen. Mooi zo houden. ;)

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier echte jagers hebben 2 katten, minstens 1 muisje in de week, tot 3 x toe rat, waarbij een in de kelder verstopt, stinken, hele maden/vliegenplaag tot gevolg tot ik gevonden had wat de oorzaak was bhel!! Mereltjes duiven, zelfs 1 x duif verstopt in de boekenkast, kop eraf gegeten en gat in het lichaam, ingewanden eruit. De rest lag dus in de kast verstopt achter de kattebak. Enne 2 x levende muis, wel spelen niet pakken, ik blij dat mijn Jack Russell ze op komando pakt !! Nadeel ze eten ze alledrie op..... Knars knars

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik heb 2 katten. De oudste is net een homo en rent nog voor een muisje weg ;)

De jongste haalt alles in wat die andere niet doet, vorige week nog een onthoofde meerkoet ;) We wonen aan het water dus ipv kleine muisjes of vogeltjes komt mevrouw met eenden of kopmeeuwen thuis ...

Dit vind ik het enige nadeel aan katten.

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hier ook geregeld muizen en vogels.
    Gelukkig tot nu toe hebben ze ze nog niet mee naar binnen genomen, maar zitten ze met ze 3 in een kringetje te spelen met het arme vogeltje :( Muis vind ik niet zo erg :)

7. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Wij hebben 3 poezen en de jongste komt ook wel eens met een muis.. Dood vinden we ze meestal smorgens maar soms ook savonds een levende.. de laatste keer heeft ze het arme beestje nog half levend de hele kamer door gevoetbalt totdat ik het niet meer kon aanzien en de muis in de tuin heb gezet. Stiekem ben ik nog trots ook nog ;) op onze kleine jager

8. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Oja en vlinders in de zomer.. Vleugeltjes door de hele keuken..

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn huidige kat komt niet verder dan een vlindertje, maar mijn vorige kat.. Muisjes, vogeltjes, kikkers, grootste vangst was een duif.. Die was wel dood, maar soms leefde de beestjes ook nog. Ja madame zorgde heel goed voor ons ;)

10. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier regelmatig een dood muisje voor de keukendeur......Ook wel eens koolmeesjes waar ze dan mee speelt......ach ja.....

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Wij hebben een "jeweetwel"-kater. Bij ons alleen vogels. De rest is ie te dom voor. Maar onze buren voeren vogels door voer op de grond te gooien, dus daar hoeft ie alleen maar op goed geluk tussen te springen. En dankzij het kattenluikje neemt hij t slachtoffer mee naar binnen om het daar af te slachten en volledig op te eten. Want stel je voor dat ie te weinig te eten krijgt...

12. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt heel wat afgevangen. De muizen zijn niet het ergste. Houtduiven geven de grootste bende. Daarnaast eten ze hier heel veel konijnen. Dat is erg zielig om te zien, maar omdat ze er gemiddeld zo´n 2 á 3 per week vangen neem ik aan dat er wel heel veel konijnen zijn hier.

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier ook zo'n jager!!
    Muizen liggen om de haverklap hier binnen, meestal dood.
    Vogeltjes inderdaad ook en dan ook meestal dood.

Het raarste tot nu toe was echter een dode mol onder de eettafel ;) :)
    Wel een prachtig gezicht, omdat je die eigenlijk nooit te zien krijgt. Dus zoon en ik hebben dat beest uitgebreid bekeken en zelfs foto's van gemaakt :D

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Oh bah, hier 2 katjes (kater & poes) van 7 maanden. En ik zie zo op tegen die dode beesten haha. Zolang ze buiten liggen vind ik het prima. Maar alsjeblieft niet binnen haha.

15. Yvonne80

Yvonne80 Lid

8 aug 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Haha, dat gevoel heb ik ook. We hebben onze 2 jarige kater sinds november, en hij is pas naar buiten gegaan toen de winter echt begonnen was. Voor de "pootjes en staart" buit had hij alleen een bevroren vogel gevonden om mee te spelen. En netjes voor de schuifpui gelegd. En een molletje, maar die was intact en niet in stukjes ;)
    Beloofd nog wat voor de komende tijd, benieuwd waar hij mee thuis komt als de lente eindelijk begint.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier is er eens een thuisgekomen met een jong konijntje.
    De kop had hij er af gegeten en de rest kwam hij ons brengen...

Verder zomers dagelijks muizen, ratten en vogels

17. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje

Hahahahah gaf je geen gil?'

Hier legt me poes lekker een uit elkaar getrokken muis neer, stond zo in de darmen.

Heerlijk!

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ooh bah. Hier gelukkig nooit zoiets gehad, terwijl ik denk dat twee van onze katten fanatieke jagers zijn. Als ik zou zien dat ze iets hebben doe ik de deur ook niet open voor ze :p

19. knap

knap Niet meer actief

Moet ook wel lachen hier ooit een levende duif nog....... Wat een bende geeft dat zeg mijn ma was op vakantie neef zou op kat passen hij was er ook met die duif neef held op sokjes hoe we dat beest weer buiten gekregen hebben..... En dan hey topic pas waarom zij katten buiten dieren tja. ze hebben een echt natuurlijk jagers instinkt.Ook die binnen katten. Zie vaak aan de katten van mijn zusje als er een duif op het balkon zit dan zie je ze mekkeren ze hebben bij wijzen van spreken die vogel al denk beeldig in hun bek.

Deel Deze Pagina