tips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jelly, Nov 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    Hello ladies,

onze jongste zoon slaapt al door van toen hij 6 weekjes jong was. Nu heb ik echter vaak een probleem om hem overdag in slaap te krijgen. Ik merk dat hij nl overdag vaak korte hazenslaapjes houdt en vraag me af of dit normaal is voor een kind van bijna 3 maand.

Ik probeer hem vaak boven in zijn bedje te laten rusten, maar dat lukt niet altijd... en soms is ie na een uurtje al terug aan het huilen in bed, omdat hij wakker is. Soms wil ie ook helemaal niet boven in zijn bedje slapen en neem ik hem dan ook terug mee naar beneden. Laten huilen is momenteel ook geen optie, omdat zijn broertje ook slaapt in de NM (= 2 jaar) en ik natuurlijk wil vermijden dat hij ook nog eens wakker wordt.
    Hoe doen jullie dat? Slaapt jullie baby nog gewoon beneden in de box overdag of slaapt ie echt op de kamer. En zo ja, hoe pak ik dit best aan wanneer hij bijv niet wil...

Ik wil hem ook niet te veel gaan verwennen, maar merk ook dat wanneer hij bijv ligt te huilen in de box hier beneden en wanneer ik er dan bij ga staan, begint hij onmiddelijk te lachen. Het lijkt soms of ie gewoon om aandacht vraagt door te huilen, zeg maar! Of dat je heel de tijd met hem bezig moet zijn, maar met 2 kinderen heb je natuurlijk ook een heel huishouden te onderhouden.

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Misschien heeft hij gewoon niet zoveel slaap nodig? Het ene kindje is het andere niet natuurlijk. Ik zou hem gewoon zoveel mogenlijk in bed leggen en toch op de eenofandere manier duidelijk maken dat na 1 kik mamma niet meteen boven het bedje staat. Ik heb er maar 1 dus heb er geen ervaring mee maar lijkt me idd wel lastig als er nog een kleine ligt te slapen.

Succes in iedergeval!

3. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    idd niet gemakkelijk... maar hij kan soms zoooo vechten tegen zijn slaap!! nu ook weer! Huilen, gillen, krijsen en toch zien dat hij doodop is... na een gevecht dat wel een eeuwigheid leek te duren, heeft ie uiteindelijk verloren van meneertje Slaap!
    als er iets is waar ik ni tegen kan, dan zijn het huilende baby's!
    (weet dat dit een probleem is, maar leek hier bij de oudste geen last van te hebben!) Nu loop ik constant op de tippen van mijn tenen, lijkt wel... Mss ook de angst dat de oudste dan weer wakker gaat worden?!

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    hai..

ik heb hetzelfde probleem. Mijn dochter slaapt ook door ( van ongeveer 21.00 tot 6.00 en dan van 6.30 tot 9.00 ).
    Overdag...dan slaapt ze amper. Ik had ook in mijn hoofd zitten..baby's moeten overdag ook zo en zo lang slapen..en lange slaapjes doen ( zeggen ze me ook op het cb). Maar mijn dochter is net als de jouwe na een 3 kwartier weer wakker en operdetop vrolijk en blij, dan stop ik nog wle een x of 3 de speen erin .. zo van misschien was je alleen ff je speen kwijt.. maar vaak wil ze gewoon echt niet meer slapen. Ze begint dan idd ook te lachen zodra ze me ziet.. ik denk dan maar dat ze der bed dus wel gezien heeft en neem der mee.

Ik heb het maar los gelaten dat ze *moet* slapen, als ik denk dat ze moe is,. dan breng ik haar naar bed ...soms ligt ze nog een tijdje om haar heen te kijken soms valt ze meteen in slaap..als ze wakker word en gaat *roepen doe ik dus een paar x de speen erin.. en anders haal ik haar er lekker uit ... speelt ze in de box of ligt ze lekker in har wipstoel..als ze dan weer tekenen van vermoeidheid vertoont stop ik haar weer in bed.. Soms is ze dus 2 x wakker tussen voedingen...

Ik laat het zo.. ze is een tevreden meisje ( lijkt me :p) en s'nachts en in de ochtend slaapt ze al veel. Met voeden hou ik toch wel een schema aan qua tijden.. maar slaap.. nah.. ik kan er geen peil op trekken.

Ik heb dus geen tips of zo voor je..alleen wat herkenning;)

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje, net als bij volwassenen. mijn zoon slaapt erg veel vanaf baby zijn al. Maar het zoontje van een vriendin slaapt zeer weinig al vanaf de geboorte. Je geeft aan dat je andere kindje wakker wordt van je zoontje. Kan je je jongste zoontje niet laten slapen in de kinderwagen beneden? dan is hij dicht bij je en je oudste heeft er geen "last" van... denk misch een tip ;)

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochtertje heeft de eerste 5 maanden ook amper geslapen overdag. Snachts sliep ze als een roos en overdag geen seconde. Geen idee waar het aan gelegen heeft maar ik was er wel snel achter dat dwingen geen zin heeft. Dan frustreer je alleen jezelf en vooral het kindje. Ze was verder vrolijk gelukkig, maar toch verlang je weleens naar een uurtje rust. Pas toen ze naar de creche ging en zelf wat meer kon ondernemen begon ze te slapen overdag. En snachts gelukkig ook nog goed.
    Dus, niks forceren, zoalng je kindje vrolijk is, is er niks aan de hand. Lekker veel ondernemen en genieten van je wakkere kindje :)

Share This Page