Bezoektijden

Discussion in 'Kraamtijd' started by lottietenH, Mar 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lottietenH

Mar 9, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, nog maar eens een vraag.
    Ik wil borstvoeding gaan geven na de bevalling, los van het feit dat we nog niet weten hoe ik uit de bevalling kom heb ik vanmorgen de bezoektijden eens bespreekbaar gemaakt met mijn partner. Maar die was het daar niet echt mee eens. Ik wilde namelijk einde middag bezoek en in de avond. Hij geeft aan dat het beter is om een bezoek moment te doen als de kraamzorg er nog is zodat het ontlastend is en die mensen evt weg kan sturen als het te lang duurt.....verder vind hij de avonden niet zo'n fijn idee omdat hij vind dat ik moet rusten. Ik denk dat het wel mee zal vallen maar weet het natuurlijk ook niet. het komt niet op het kaartje dus we kunnen het zo veranderen maar wat vinden jullie ervan?
    Mijn partner geeft aan liefst 1 of 2 momenten van een uurtje per dag 1 einde ochtend en 1 halverwege de middag.

Daarnaast gaf hij nog de opmerking dat hij van collega's had gehoord dat eigenlijk bij borstvoeding de eerste paar dagen beste is geen bezoek te doen maar pas bij dag 4....iemand daar ervaring mee?

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben zelf kraamverzorgende,

Ik maak heel veel verschillende dingen mee. Bij de een zit het huis elke dag bomvol met bezoek en bij de andere zie ik bijna niemand.

Je weet ook helemaal niet hoe je bevalling gaat verlopen en of je al behoefte hebt aan bezoek.

Wat ik ten eerste zou adviseren is om een voorlopige afspraak te maken als mensen bellen en er dan bij te zeggen dat je de dag van het kraambezoek nog even belt of het op de afgesproken tijd uit komt of dat het bijv. een half uurtje eerder of later wordt. Dit i.v.m. de voedingen dan weet je ook een beetje wanneer je kan verwachten wanneer je kleine komt voor een voeding.

Ik zou de eerste week nog niet met bezoek erbij voeden maar je lekker terug trekken, alleen evt. de echte naasten op het laatst. Dan zit je vaak ook meer relext te voeden.

Wat ik vaak zie qua tijden voor kraambezoek is in de ochtend tussen 10.00 uur en 11.00 uur. In de middag na 15.00 uur. En in de vroege avond, zo rond 18.30 uur.

Ik kan me wel wat bij voorstellen van wat je man zegt maar je zou bijv. ook af kunnen spreken dat je maar 2 avonden of zo bezoek plant. Maar doe dat een beetje op gevoel.

Door de rest van de agenda in de avonden zet je dan een groot kruis en laat je dan ook niet verleiden om toch een afspraak te maken want dan is het einde zoek.

Kraambezoek hoort officieel ook maar een uurtje te duren dus je kan je altijd met een excuus van af maken tegen die tijd dat je weer bijna moet voeden bijv. Maar dat is ook waar je je goed bij voelt. Bij de een vind je het waarschijnlijk minder erg dat die iets langer blijft dan bij de ander.

Ikzelf ben er wel de voorstander van dat je de 1ste dagen lekker moet kunnen wennen aan elkaar en je hoofd staat dan vaak ook nog niet echt naar bezoek (behalve de echte naasten natuurlijk). Ook de borstvoeding kost best veel tijd in het begin (reken op dat je zo 45 minuten vaak bezig bent, soms een uurtje met verschonen erbij, er zijn er natuurlijk die meteen natuurtalentjes zijn en die korter drinken en toch voldoende groeien maar over het algemeen duurt het even voordat je het onder de knie hebt).

Als wij er zijn met het bezoek kunnen we idd rekening met het bezoek houden en als je dat op prijs stelt mee in de gaten te houden dat het niet te vermoeiend wordt voor jullie allemaal. Of als het bijv. bijna tijd is voor een voeding.

Succes met beslissen hierover. Nogmaals doe wat je een goed gevoel geeft. En soms besluit je het een nu en voelt het in de kraamweek totaal anders waardoor je een andere richting op gaat.

Heb je hier iets aan?

3. lottietenH

Mar 9, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier een beetje te hard van stapel gelopen. Voelde me goed en wilde veel mensen ontvangen...daar kwam ik na een paar dagen van terug. Ipv 2 maal visite per dag naar max 1 keer. Bij mij kwam de vermoeidheid pas na een aantal dagen hard opzetten.

De tijden zul je moeten ervaren. Hier was de avond een drama wegens krampjes en clusteren. Hier trouwens de bv gelijk op gang en voedde ook waar iedereen bij was vanaf dag 1. Maar dat moet je liggen en je moet je niets aantrekken van mensen en dat kan niet iedereen.

Succes!

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wij hebben de eerste week alleen familie ontvangen. Ik was behoorlijk stuk na de bevalling. Toen onze knul twee weken was zijn we pas echt begonnen met visite en ik vond dat heerlijk! We waren al meer aan elkaar gewend en zo had ik energie om écht naar de visite te kunnen luisteren ook.

Ik heb de periode van de kraamhulp gebruikt om lekker bij te tanken. Totaal heb ik zes dagen op bed gelegen en héél veel geslapen en gerust. Mijn man leerde van de kraamhulp en op dag 7 ging hij weer werken en ging ik in de leer bij haar.

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Je moet niet teveel bezoek ontvangen de eerste weken hoor, want je kan echt moe zijn. Ik zou zeggen alleen naaste familie en zelfs die kan je soms wegkijken omdat je gewoon rust wilt hebben. Als je toch visite wilt hebben vond ik rond 11 uur een mooie tijd en rond 4 en half 8. Maar ik zei ook vaak tegen de visite dat ik 's ochtends een smsje zou sturen met de tijd, omdat ik dan pas wist hoe laat ze ongeveer haar flesjes kreeg. Op een gegeven moment was het 's avonds niet meer zo'n goed plan, omdat zij flinke huiluurtjes kreeg. Ik heb een kraamfeest gegeven na 7 weken voor neven/nichten/mijn ooms & tantes en kennissen. Ideaal, want als ik die allemaal thuis had moeten ontvangen was ik heel lang bezig geweest. Je wilt ook gewoon met z'n drietjes samen zijn of een avond bankhangen:D

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier lopen we er idd nu ook tegenaan dat het 's avonds niet meer zo handig is. T is dan aan het clusteren en in rust gaat dat toch beter.

8. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb bezoek van te voren laten bellen, zo kon ik op dat moment kijken wanneer ik bezoek wilde laten komen. Het was ook inderdaad fijn dat de kraamverzorgster er was tijdens het bezoek, zij zag ook wanneer het niet meer ging en redden mij dan van de visite ;)

9. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

Aug 23, 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Dag 4 had ik echt erge last van stuwing!! Die dag wilde ik liever niemand zien.. En dan had ik nog niet eens de bekende 'kraamtranen'..
    Dag 3 en 4 schijnen erg heftig te zijn, dus daar zal ik wel rekening mee houden.

Wat ik fijn vond met bezoek tijdens de uren van de kraamhulp is dat zij de drankjes en hapjes verzorgde.

's Avonds zou manlief dat moeten doen maar die liet het dan weer staan enz.. (Zat ik uiteindelijk nog op te ruimen)

En ja.. De eerste week was ik zooo beurs!!
    Ik hoop nu op meer bezoek, deze tweede en derde week. Nu mogen sommige hem ook vasthouden en voel ik mij meer vertrouwd met hem.

10. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik denk dat je blij mag zijn met je man, meestal is het de vrouw die het bezoek op zo'n manier wil regelen vanwege de rust, en ziet de man het probleem niet zo :)

Hoe dan ook, voorafgemaakte plannen kunnen altijd aangepast worden. Je weet immers niet hoe het zal lopen tijdens de bevalling en na de geboorte. Wie weet zijn er wel complicaties tijdens de bevalling, met jou of met jullie baby, of komt de borstvoeding niet goed op gang.

Bij mij kwam de borstvoeding niet goed op gang, en hebben we op advies van onze vroedvrouw (ook lactatiekundige) de eerste 2 weken alleen directe familie op bezoek gehad. Werd me door sommige familieleden niet in dank afgenomen, maar mijn kind en de borstvoeding kwamen bij mij op de eerste plaats.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier pas bezoek ontvangen na 3 weken. Moest er niks van hebben uitgezonderd mijn moeder en schoonmoeder.

12. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik ben donderdag bevallen en heb het eerste weekend alleen mijn moeder op bezoek gehad. Die heeft lekker de oudste bezig gehouden terwijl ik sliep. Verder nog maar een paar vrienden, zussen en ouders natuurlijk wel al geweest. Tegelijkertijd ben ik nog lekker een half uur blijven liggen terwijl schoonzus en zwager er waren. Voordeel van familie is dat zij dat gewoon accepteren.
    Wij hebben expres de kaartjes niet te snel verstuurd. Dan komen de meeste telefoontjes pas na een week of zo. Dat is wel zo lekker.

13. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier pas bezoek na 2 weken (afgezien van de opa's en oma's en onze broers). Ik had echt totaal geen behoefte aan bezoek. Ik vond de kraamperiode behoorlijk heftig en wilde daar niet teveel mensen omheen hebben.

Share This Page