Hallo moeders! Mijn zoontje is 3maanden en hij heeft veel last vd warmte. Bij ons in huis is het 25 graden... en probeer zoveel mogelijk te luchten zodat het een beetje afkoelt. De temperatuur van me zoontje wisselt heel erg. Gisteren gemeten (hij lag in zn rompertje met een broekje) en zn teml was 36.6.. dus ik dacht... dan kan hij zn tshirtje wel weer aan. Toen ie die aan had, was hij na een uurtje helemaal bezweet... zn temp gemeten: 38 graden. Kheb alles uitgedaan en hem lekker in zn luier gelegd. Na een uurtje weer gemeten en zn temperatuur was toen 36.9. De hele dag heeft het geschommeld.. tussen de 36.6 en de 37.7. Als hij wakker is, is zn temperatuur hoger dan als ie slaapt (logisch). Maar van die keer dat het 38 graden was, ben ik geschrokken. Heeft hij nou koorts? (Hij is voor de rest normaal, hij beweegt en speelt normaal en hij is helder en drinkt goed en heeft goede plasluiers. Maar doet wel een extra slaapje tussendoor en huilt bijna niet.) Of heeft hij gewoon last vd warmte? Misschien een stomme vraag, maar ik ben al een paniekkip... en vroeg me af wat jullie ervan denken! Xxxx. Liefs
Heey, Vorige week had ik hetzelfde verhaal met mijn zoontje (ook bijna 3 maanden). Ik had voor de zekerheid de huisarts gebeld en die vond het geen reden tot zorg. Mijn zoontje had een schommelde temperatuur, diarree en een beetje gespuugd. Belangrijk is het volgende zei ze: - drinkt hij voldoende? - heeft hij regelmatig een plasluier? - reageert hij normaal? Niet versuft of overdreven veel slapen? - heeft hij geen rode vlekken op zn huid? Als je de vragen met ja kunt beantwoorden dan hoef je je geen zorgen te maken volgens onze huisarts. Door de warmte van buitenaf stijgt de temperatuur van eem baby (en van ons ook). Vanaf 38,5 is het koorts en zelfs dan maakt de huisarts zich pas zorgen bij een nee op bovenstaande vragen. Wel geldt dit bovenstaande alleen als je kindje verder gezond is dus geen afwijkingen bij geboorte of later. Ik hoop dat dit je geruststeld en bij twijfel zou ik altijd de huisarts bellen. Succes!
Een baby van 3 maand hoef je echt niet voortdurend te temperaturen hoor. Dat maakt je alleen bezorgd. Gewoon kijken naar algemeen voorkomen, zoals hierboven gezegd. Overigens nog een tip: ik zou hem minstens een katoenen hemdje aandoen. Dat kan het zweet tenminste opnemen.
Beste tip, niet temperaturen als je niet vermoed dat je kind ziek is. Daar heb je helemaal niets aan. Temperatuur schommelt nu eenmaal door de dag heen, niets geks. Voelt in het nekje, voelt het lekker warm en is je kind tevreden dan heeft hij het warm genoeg. Voelt hij erg koel, is het net te koud. Voelt hij klam, dan heeft hij het te warm. Een t-shirt aandoen, omdat zijn temperatuur 36.6 is bij een baby van 3 maanden, is echt onzin. Het gaat erom of je kind het koud heeft of niet. En dat meet je niet aan zijn temperatuur alleen.