Gevoel dat ik faal

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pippa02, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Op de weegschaal gaat het ineens heel hard! En ik moet nog 15 weken....:eek:

Ik ben zelf al forser en wil niet teveel aankomen tijdens de zwangerschap.... tot 20 weken ging het heel netjes.... en sinds Pasen heb ik er eigenlijk niet meer op gelet... oa door drukte en veel lekkers om me heen...
    nu zie ik dit terug op de weegschaal. 5 kilo nu in totaal aangekomen. En dat terwijl ik eigenlijk niet meer dan 5 tot 9 kg in totaal aan zou "moeten" komen gezien mijn bmi. Ik ben nu zo teleurgesteld in mezelf. Ik heb het zelf gedaan, door niet op te letten. :mad:

Pff ik baal echt enorm :(

Wilde het even van me af schrijven... hoop dat ik de gezonde draad weer op kan gaan pakken...

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had hetzelfde.
    De laatste weken gingen erg hard en in totaal was ik met 36 weken 15 kilo aangekomen.
    Het is dat ik met 36 weken bevallen ben, anders was dat waarschijnlijk meer geweest.
    Na de bevalling had ik echter twee weken geen zin in eten, mijn hele eetlust was weg door de adrenaline, hormonen en indrukken.... was na de kraamtijd al 8 kilo kwijt (baby, placenta, vruchtwater en vocht/vet).
    Na drie weken zat ik op het gewicht van voor mijn bevalling.
    Maak je dus geen zorgen... het komt wel weer goed en anders straks lekker veel wandelen met je baby :D

3. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wil je één ding meegeven meid, BMI is ook maar een getalletje! Straks krijg je een prachtige baby en wie weet zit je dan al snel weer op je gewicht voordat je zwanger was. Heb niet echt advies of iets dergelijks, wilde je gewoon even een hart onder de riem steken.

4. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Waarom zou je in vredesnaam je BMI gaan berekenen als je zwanger bent? :eek:

Die zegt nu he-le-maal niets over je gewicht of dat gezond is of niet! Stop daar ajb mee en maak je zelf niet onnodig druk. Als je zwanger bent kom je nu eenmaal aan, je lijf is een heel nieuw mensje aan het maken!

Lekker gezond eten en af en toe ook los gaan met wat lekkers, je moet ook lief voor jezelf zijn :p

Misschien is het handig om jezelf niet meer te wegen en dit alleen nog bij de VK te doen. Anders maak je jezelf helemaal gek.

Succes!

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Omyyy ze mogen van mij die hele BMI door goot spoelen! Mensen worden er gek mee gemaakt zeg!
    Ongelofelijk als je gewoon maat 36/38/40/42 hebt ben je prima, daarboven wat zwaarder, daaronder wat magerder. Verder ben je goed zoals je voelt. Zo'n getal kan geen gevoel uitdrukken. Ja je wordt dik, je bent zwanger toch?

Hier al 4,5 kilo zwaarder en pas 16 weken onderweg....had maat 40 en merk nu al dat me broeken strakker zitten. Tjah tis zuur en ik baal ook enorm, maar ja meeste is er binnen 3 maanden alweer af. Zijn vaak ook vochtkilo's.

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Dit! Geniet van je zwangerschap, over die kilo's kun je je altijd nog druk maken.

7. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik neem aan dat ze haar BMI voor de zwangerschap bedoelde en dat ze die niet meer berekent maar op basis van haar pre-pregnancy BMI 5-9 kg mag aankomen. Opzich is die richtlijn volgens mij niet zo gek, maar zeker ook niet heilig.

@Pippa02: ik snap je frustratie wel, bij mij is het ook echt de laatste maand heel snel gegaan (de laatste maand 3.5 vd 5 kg erbij, loop een weekje op jou achter). Maar volgens mij hoeft het echt niet in dit tempo door te gaan, dat vertel ik mezelf iig. Bovendien, als je 5kg in 25 weken bent aangekomen, is dat 0.2kg per week en dat zou 8kg met 40 weken opleveren dus gemiddeld genomen doe je het super goed! Verder ben ik het helemaal met kleinebeer eens; als je over het algemeen gezond eet en regelmatig beweegt en je af en toe eens laat gaan (het moet inderdaad wel leuk blijven), zou ik me verder niet al te veel druk maken, misschien is het inderdaad veel vocht. De tip om je niet meer te vaak te wegen vind ik ook een goeie, het levert alleen maar frustratie op. Ook bij mij overigens, ook al begon ik met een BMI van 20.

8. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik bedoel idd m'n bmi voor de zwangerschap... die was 30-31. Reken ik nu niet meer uit hoor....;)

Maar ik baal vooral omdat ik me juist te veel heb laten gaan. Als ik echt gezond bezig was geweest en de kilo's kwamen er aan kon ik er mee leven... maar juist het gesnoep de afgelopen tijd is waar ik van baal....:mad:
    Pff baal er gewoon van dat dit mijn probleem is... een simpel "niet meer doen" werkt hier helaas niet. Misschien ben ik wel eetverslaafd ofzo:eek:

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Aaawh pippa hier idem dito hoor. Die 4,5 kilo bij mij is niet omdat ik vreet, maar wel lekker eet. Ik probeer wel op te letten, maar ja je meer cravings nu je zwanger bent. En de een komt er nauwelijks van aan en de ander, zoals wij wel. Ik vind het netjes hoor nog maar 5 kilo, maar snap je gevoel echt wel. Maar laat het bmi los. Je gaat omgeveer 9-15 kilo aankomen tijdens ene zwangerschap. Er zijn meiden die de 8 kilo geen eens halen.

Ken dames met 35 kilo en waren er binnen 6 maanden vanaf. Ik was 29 kilo aangekomen en moet de laatste 15 kilo wel echt wat voor doen. 10 kilo ging er moeiteloos van af door op te letten. Die laatste 5 kilo was bij mij een jojo.

Hopelijk vindt je de knop weer! Maar onthoud je faalt nooit als zwangere!

10. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik was 24 kilo aangekomen in mijn zwangerschap. Ik heb een gezond gewicht normaal gesproken. Ben na de bevalling weer 26 kilo afgevallen. Eigenlijk niets voor hoeven doen. Ik gaf bv maar door medische indicatie bij mijn zoontje mocht ik bepaalde dingen niet eten, daardoor ging het heel hard. Verder had ik toen ook een fysieke baan. Waarom ik zoveel ben aangekomen toen weet ik niet. Misschien omdat het zwanger worden zo moeilijk ging dat ik er extra van wilde genieten. Ik at overigens verder wel gezond, maar deed ook wel es gek.

Het zijn maar getallen. Als de baby goed groeit en je voelt je goed, lekker van genieten zou ik zeggen.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je bent inderdaad -soort van- eetverslaafd. Het eten van zoetigheid geeft een prettig gevoel. Het smaakt lekker en er komt dopamine vrij. Daarom wil je er meer van.
    Je hebt een tijd goed op je eetpatroom opgelet en als het er eenmaal 'doorheen' bent, is dat goed te doen. Maar val je eenmaal in die valkuil van suikers eten (chocoladeeitjes) dan moet je eigenlijk weer opnieuw beginnen met je goede voornemens. Overigens heel begrijpelijk hoor, wie kan er nu van al die lekkere paastraktaties afblijven? Dus, je hebt lekker genoten van Pasen. En misschien nog even daarna... geeft niks, doen we allemaal.

Maar nu niet bij de pakken neer gaan zitten en het gevoel hebben dat alles mislukt is. Je gaat er vanaf nu gewoon weer voor! En als jij een week lang al die lekkere zoete dingen weerstaat, zul je merken dat het daarna weer makkelijker gaat.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oooh zo herkenbaar maar maak je niet druk aub. En die BMI etc.... pfff forget it.

Eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen. Ik was enorm. Startte met een gezond gewicht.

Nu tweede zwangerschap en zit op -7 van t overgeven. Ben bijna 17 weken zwanger. Geen buik etc. Dus nu maak ik me daar zorgen over.

Al met al het voelt nooit goed of je nu voor je idee te zwaar bent of afvalt.

Geniet van je zwangerschap die kilo's komen wel en vergeet niet dat het oa vocht is, bloed, placenta etc etc.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben iemand die met een bmi van 30-31 dus echt wel op m'n gewicht zou letten. En met 20 weken 5 kilo aankomen is niet te veel maar wees wel gewaarschuwd dat t vanaf nu steeds sneller erbij gaat. Zeker met behoorlijk wat overgewicht kan dit ook problemen gaan geven.
    Dus vsbsf nu proberen om gezond te eten en veel te bewegen. Wandelen, fietsen evt zwemmen. Blijf soepel daar heb je straks profijt van

14. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Je faalt zeker niet!
    Neem jezelf voor om vanaf vandaag weer je eetpatroon van voor pasen op te pakken en probeer zo veel mogelijk snoep e.d. te laten staan.

Elke dag kun je gewoon weer proberen om je gszonde eetpatroon op te pakken. Ik denk zelf dat het slechter is voor de baby om helemaal te stressen om je (voor jou gevoel) ongezonde eetpatroon van een paar weken, dan dat je het daadwerkelijk (voor een korte periode) eet.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik chips vreetbuien (letterlijk) en was toen 18kg aangekomen, maar na de bevalling meteen 7kg kwijt en na n half jaar zelfs onder het gewicht waar ik mee begon.

Dus maak jezelf niet te druk en grijp elke dag aan om jezelf weer te herinneren aan het eetpatroon wat je zelf graag wilt houden :)

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Pippa02 Wat kan ik me jouw gevoel goed voorstellen. Voor mijn zwangerschap had ik een gezond BMI. Maar tijdens de zwangerschap ben ik rond de 30 kg aangekomen. Dat voelde zo rot. En hoe meer ik er op ging letten, hoe rotter ik me ging voelen. Zoals al velen voor mij hebben aangegeven. Laat het gewicht zoveel mogelijk los. Ik weet dat het moeilijk is.
    Er schreef ook iemand iets over dopamine. Naast dat speelt er ook nog iets anders. Hormonaal gezien ben je natuurlijk helemaal in de war. En de hormonen die invloed hebben op je honger gevoel dus ook. Heb er aub vertrouwen in dat het na de bevalling weer goed komt.

16. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik snap je frustraties, ik ben zelf ook zwaarder en dat word tijdens een zwangerschap toch wel onder een loep gebracht, zo voelde het ieder geval voor mij. De eerste 12 weken van de zwangerschap ben ik 10 kilo afgevallen, daarna heb ik tot ik denk week 30 ongeveer 5 kilo aangekomen, ging dus prima en zat eigenlijk nog onder mijn start gewicht, maar in de laatste 8 weken (bevallen met 38+4) ben ik op 1 of andere manier 15 kilo aangekomen en zat ik 10 kilo boven mijn start gewicht.

Heb verschillende gesprekken gehad omdat ik vanuit de vk een gesprek moest voor een ruggenpik, meestal willen ze die al zetten als je wat zwaarder ben voor het geval dat, uiteindelijk bevallen zonder pijnstilling op eigen kracht en als mijn volgende bevalling (mocht die ooit komen) precies zo zou zijn, ik teken er voor! in mijn kraamweek was ik alle aangekomen kilo's en de kilo's die ik al kwijt was verloren en zelfs nog meer afgevallen. Maak je dus geen zorgen en je faalt zeker niet! Zolang je verder gezond bent en de baby groeit goed niks aan de hand!

17. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Maar als je nu weer gezond gaat eten, klonk alsof je dat eerst wel deed, en veel bewegen, is het maar een korte periode geweest dat je je liet gaan. Aan die periode je laten gaan kan je nu niks meer doen en kan echt niet zoveel kwaad. Al weet ik niet wat jij bedoelt met je laten gaan..

Deel Deze Pagina