Ik zag net bij bol.com bij een doos pampers een actie voor pampers hybrid. Systeem deels wegwerp en deels wasbaar, dat scheelt weer afval! Iemand al ervaring ermee? Ik overweeg wasbaar maar ik zie mn man daar nog niet zo makkelijk in overstappen maar heb in elk geval een startsetje om te proberen. Wasbaar was met mn dochter zo goed als kansloos (alhoewel ik t nu wel voor de nacht overweeg met dr gezien) aangezien die een tsunami plasser is, maar allicht met zoontje betere kans van slagen. Voor de bijna 5 jarige reus: Iemand toevallig ervaring met die wasbare luiers van medisina? Is dat meer opvang vermogen dan Dry Nights? Want die hebben t vrij zwaar, de kruidvat pyjamabroekjes maat 8 gaat goed (7 is te klein bij dr benen) Bambinex - Maat 0 kan ook, die komt tot een liter met extra booster. Maar als je m elke nacht nodig hebt, hoeveel heb je er dan nodig? (ivm droogtijd) worst case heb ik nog wel wegwerp overigens maar ik vind ze nogal fors aan de prijs en heb nog niet echt de indruk dat t mn dochter enigzins aanstalten maakt.
Ik gebruik maat 8 pampers, besteld via duitsland. Geen wasbaar, maar wel fijn in gebruik en nog aardig betaalbaar. 33 euro voor zo'n maandbox. Troost je, onze zoon is 1 jaar ouder en ook s nachts nog in de luiers... Wasbaar is kansloos hier, ook tsunami zeiker
Pampers maat 8 bestelde ik via bol.com maar die zitten te strak...bij een 4 jarige. Kind heeft zo'n onhandige bouw wat maten betreft. Onderbroeken heb ik hier 134/140 van de zeeman. Maatje kleiner irriteert Drynights nemen te weinig op, kruidvat pyjamabroekjes mt 8 gaat nog net maar zijn best vaak niet leverbaar, ook niet erg handig. (of die grappenmakers besluiten de boel te veranderen en je kan net zo goed een onderbroek aantrekken). Vandaar op zoek naar wasbaar dan is er in elk geval IETS in huis (murphey's law is me te berucht).
Voor je dochter: https://www.abena.nl/product/abri-flex-junior/?gclid=EAIaIQobChMInLCN1vyr8wIVBKp3Ch3vJQ46EAAYASAAEgKy6vD_BwE Voor mijn 6 jarige zijn deze nog te groot, maar zij draagt nog maat 6 luiers, daarboven zouden deze moeten kunnen. Ik had o.a. deze geprobeerd laatst ivm veel lekkages bij dochter overdag, maar zij is ontzettend smal en alles is haar te ruim. Deze sloten wel het beste aan van de verschillende waarvan ik proefpakketjes had (dochter krijgt de luiers vergoed, dus had verschillende gekregen van de leverancier).
Ik gebruik gewoon wasbare luiers voor mijn bijna 2 jarige dochter (die nu alleen zo goed als zindelijk is ). Ik gebruik zelf milovia met prefolds. Als je wasbaar voor de baby wil gebruiken dan kan ik je aanraden om een keer een proefpakketje te huren, zo heb ik mijn man ook overgehaald en hij is er nu groot fan van en raadt het iedereen aan. Je kan dan ook gelijk de verschillende systemen testen. Heb je Facebook? Er is ook een groep voor wasbare luiers, hier kan je veel lezen over goede merken, de verschillende systemen enz. Voor de baby hebben we straks wasbare newbornluiers. Zo schattig .
Inderdaad er is een fijne fb groep voor wasbare luiers. Voor tsuanami plassers is ook een oplossing https://www.facebook.com/groups/246986122046569
Pampers hybrid hier geprobeerd en ik vind het een flop . Heb de kinderen inmiddels al 7 jaar in de wasbare luiers en veel ervaring ermee. De pampers hybrid is qua afval nagenoeg evenveel als een gewone papieren luier, enige wat mist zijn de elastieken en klittenbanden rond de buik. Daarvoor is dat wasbare overbroekje. Het wasbare overbroekje is niet van super kwaliteit en na een paar keer gebruiken is mijn ervaring dat het behoorlijk lekgevoelig is. Heb van het proefpakket nog meer dan de helft over. Ik pak ze er niet eens meer bij, lekt te gemakkelijk, te veel afval, onhandig omdoen. Leuk idee van pampers, uitvoering helaas wat minder
Kreeg geen alerts binnen, lekker handig. Voor ukkepuk onderweg heb ik nu wasbare luiers in huis. Dochter ga ik zo'n pak abri-flex halen, kan geen kwaad om in huis te hebben en als de rust een beetje terug is en zij gewend aan de nieuwe situatie en wij met de kleinste dat wasbaar luieren snappen zet ik haar ook op wasbaar. (indien dan nog nodig want ze veranderen ook ineens als t weerlicht als ze ineens een kleiner broertje/zusje hebben) Ze is dan 5, mag dan ongeveer wel eens tijd worden om er iets meer aansturing in te zetten dat doen we nu bewust nog niet. Ze plast voor en na t slapen, dus die routine heeft ze, maar ook echt nog een volle bak in de ochtend in die luier en heeft wel een moment in de nacht tegen t begin van de vroege ochtend dat ze onrustig is, dus dat kan precies die lading zijn. FB groepen zat ik inderdaad bij, ook de zelfmaak variant trouwens omdat haar bouw lekker afwijkend is met die ultra ronde billen, mega gespierde bovenbenen en slanke taille.
Potje op kamer? Mijn dochter plast vaak dan zelf, heeft luierbroekje aan, en gaat dan nog ff in bed liggen tot sam groen is.
Neuh die loopt allang naar de wc als t nodig is. Die is zo groot dat je die beter niet meer op een potje kan zetten, dan wordt t dweilen en niet ondat ze rottigheid uithaalt maar per ongeluk. Maar we zijn net een beetje fatsoenlijk af van dr nachtbraken en nachtelijke avonturen (badkamer schoonmaken met tandpasta enzo) dus t is ook wel een vertrouwensdingetje. Deze week laat ze wel zien hoe groot ze ineens is geworden, dus allicht komen we in de buurt nu. We willen dr eigenlijk even laten plassen op de wc voordat wij naar ons bed gaan, maar zo vlak voor dr broertje is nachtrust even heiliger dan heilig.
En nachtzindelijkheid is ook niet iets wat je echt kunt trainen natuurlijk, als ze er niet wakker van worden, is dat puur lichamelijk en daarbij is 5 jaar nog helemaal niet oud qua nachtzindelijkheid. Zo is mijn dochter (met beperking) dus nog niet zindelijk overdag, maar fysiek gezien is ze al nachtzindelijk sinds dat ze een baby was, ze plast gewoon niet in haar slaap. Ze heeft heel soms ‘s nachts lekkage, maar dan is ze dus wakker als ze plast. Maar meestal slaapt ze de nacht door en doet ze dus haar ochtendplas pas als ze al minstens een half uur op is.