Hey! Mijn zoontje is 16 weken en heeft al enige tijd last van reflux.. we hebben een tijdje ranitidine gebruikt dit hielp niet echt en toen kregen we omeprazol. Ging redelijk maar bleef wel beetje spugen. Osteopaat zei dat hij er niet echt baat bij heeft, het word niet beter het houd het spugen enkel wat tegen. Omdat we ons zoontje niet willen volproppen met medicatie zijn we omeprzol gaan afbouwen. Nu gestopt. Hij spuugt meer maar sommige dagen erg veel, vind het zoo zielig! Maar hij huilt niet! Slaapt goed komt goed aan, hij lacht naar me terwijl hij spuugt! Lijkt me dan niet dat hij pijn heeft! Maar de hoeveelheid is zoveel dat ik theedoeken gebruik als spuugdoekje en hem elke dag in bad doe vanwege de zure geur. Ik weet niet waar ik goed aan doe.. wat vinden jullie? Hij is gewoon vrolijk en alert.
Mijn zoon had ook reflux.. kon wel een meter ver spugen als hij zat.. Soms sliep hij spuugde alles eruit en werd er niet wakker van.. dan vond ik hem met zijn hoofd onder de kots in de stank maar vrolijk en lachend. Wij hebben nooit medicijnen gebruikt. Hij had geen pijn was vrolijk en groeide goed. Wel een droger gekocht omdat ik hem soms 5 of 6 keer helemaal moest omkleden en zijn bed verschonen.. Het heeft tot een jaar of 3 geduurd en nu heeft hij geen last meer..
Het spugen op zich is niet het probleem, het maagzuur wat mee komt kan voor problemen zorgen. Ranitidine en omeprazol zorgen er ook niet voor dat het spugen minder wordt, dat is het doel niet. Het doel van zulke medicatie is om of het maagzuur minder zuur te maken of de hoeveelheid maagzuur te remmen. Beide jongens hadden medicatie nodig, was noodzakelijk om naast de leefregels voor reflux de jongens te kunnen laten slapen en niet meer te huilen. Echter onze jongste bleef heel veel spugen. Lastig voor mij, maar door de medicatie had hij er geen last van. Ik zette elke dag een emmer biotex neer en deed daar de vieze kleren cq slabben in. Eind van de dad uitspoelen en of wassen. Scheelt weer werk Dus zolang het spugen geen pijn veroorzaakt is het jammer voor jou, maar niet erg. Leefregels kunnen ervoor zorgen dat het spugen wat minder wordt.
Als jouw zoontje ook echt hele grote hoeveelheden spuugt moet je ook goed in de gaten houden of dit niet zijn groei belemmerd! Dik je zijn voeding al in met johannesbroodpitmeel? Dit verdikt se voeding waardoor het wat beter in de maag blijft zitten en zo het spugen wat kan verminderen.
Tja zoals hierboven al is gezegd; leefregels toepassen... - alles schuin. Bed box etc... - rustig laten drinken. iig 20 min - goed laten boeren - na de voeding 30min rechtop Je zou de voeding kunnen indikken, dat hielp hier enorm. Gebruik je KV? Dr Browns fles is ook erg goed. En als zijn groei wordt belemmerd dan is medicatie toch nodig ondanks wat de osteopaat zegt.
Hey op het moment komt hij goed aan, over 2 weken naar cb dan weten we het zeker. Ik denk idd dat papa en mama er meer last van hebben dan pruts.. we vinden het zo zielig! Jbpm hebben we al geprobeerd als hij afgekolfde melk kreeg maar hij dronk het niet op. De leefregels passen we ook toe. En ja hij krijgt bv, hij slaapt snachts door dus sochtends kolf ik mijn borsten omdat er behoorlijk wat druk op staat. Wat ons wel opvalt als hij wat drukker is komt het er sneller uit. Als zijn gewicht gewoon goed blijft houden we het gewoon zo, als hij begint af te vallen gaan we weer terug aan de omeprazol. Wel bedankt voor jullie reactie's! Geeft me moed dat het goed komt