pampers vs kruitvatluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama2011, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

ik gebruik nu pampers baby dry, maar als ik mijn zoontje verschoon dan voelt de luier klammig aan:$ aan de buitenkant en ook zijn romper. ik verschoon best vaak zn 7 a 8 keer op een dag de luier zit dan ook niet overvol. hebben jullie dit ook?
    maar nu zag ik de kruitvat luiers en zijn deze een beetje te doen?

2. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik kruitvat en heb er goeie ervaringen mee.
    Je moet gewoon een pak uit proberen en zelf kijken of het bevalt. Lidl luiers hoorde ik ook goeie verhalen over, maar mijn zoontje krijgt er luieruitslag van.

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb eigenlijk altijd kruidvat luiers. Bevallen me prima. Ik haal altijd pampers als ik kortingsbonnen krijg en ik vind ze dit keer erg slecht. Steeds natte rompers smorgens. Erg vervelend dus voor de nacht krijgt ze nu weer kruidvat om en overdag pampers..

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    ik gebruik nu een jaar kruitvatluiers. bij pampers heb ik het idee dat er na een nachtje slapen de inhoud uit de pampers komt....

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb dat nooit gehad, gebruikte eerst new baby, nu active fit. Op het kdv gebruiken ze kruidvat luiers, maar als Quincy thuis is doen we haar gelijk een pamper aan. Ik vind die van de kruidvat veel stugger, vooral als ze groter worden en meer bewegen..

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik gebruikte voorheen de pampers, totdat ze vernieuwd zijn, en Milan iedere nacht echt nat was!
    Overgegaan op kruitvat en ben meer tevreden dan bij de pampers. En tis ook nog eens leuk voor de portemonee.

Ik vind alleen de pamper wat zachter aanvoelen, maar Milan heeft totaal geen problemen met kruitvat!

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon uitproberen!

Welke luiers goed werken, heeft ook heel erg met de bouw van je kindje te maken, vind ik. Hier nu pampers, maar ga in de toekomst wel weer eens experimenteren met andere 'merken'.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb echt alle merken al geprobeerd,en kruidvat is erg goed!!!

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik ben ook Kruitvat fan! Hier ook Pampers geprobeerd, maar juist het idee dat onze meid dáár juist uitslag van krijgt..

Nee, doe mij maar Kruitvat luiers..Volgens mij kwamen deze ook asl beste uit de test die laatst op tv was..

Maar idd gewoon uitproberen wat 't beste bevalt!

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik gebruik ook veel kruidvat. Fijne dunne luier, alleen het elastiek lijkt soms iets stugger.
    Bij pampers stinkt ze altijd zo en kruidvat niet.

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier ook een kruidvat luier fan! had weer eens pampers gehaald met bonnen, maar ben blij dat ik weer kruidvat heb! bij pampers had hij steeds luieruitslag en na een hele nacht slapen ook echt van die korreltjes in zijn luier. nu weer kruidvat en geen luieruitslag meer te bekennen en ook 's nachts nergens meer last van.

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook kruitvat luirers ik vind ze kei fijn en nog geen luieruitslag gezien ondanks dat ze ook spruw heeft...

13. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij gebruiken altijd Pampers baby dry en ik vind het echt fijne luiers.
    Ik heb een tijd geleden 1 x de kruidvat luiers gebruikt. Ze hadden toen een actie: 2 pakken van ongeveer 80 luiers voor 25 Euro ofzo.
    Eigenlijk vond ik ze prima! Ze zijn wat breder en wat stugger als de pampers, maar echt ok!
    Ik heb daarna wel weer pampers gekocht omdat die voor mijn gevoel toch wat minder stug zitten.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik over het algemeen katoenen wasbare luiers maar voor de nacht een wegwerp luier en als mn dochter thuis is als ik ben werken gebruikt mn man wegwerp. Ik heb nu milleuvriendelijke wegwerp luiers van de etos omdat ik de geur van de meeste wegwerp luiers niet uit kan staan! Toch bevalt kruidvat me beter als pampers, pampers voelen zo kwetsbaar dun aan als ze vol zijn en ze stinken gigantisch bij het eerste kleine plasje en die geur word erger en erger... Met pampers zouden we elk half uur verschonen, met kruidvat is dat al iets minder. Met katoen ruiken we helemaal geen plaslucht :D

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pampers babydry was hier geen succes, constant doorlekken bij de poepluiers van mijn dochter en nu mijn zoontje met de newborn ook altijd klamme luiers en romper. En ik vind plasluiers van pampers echt mega mega stinken!

Kruidvat bevalt mij erg goed, stinken minder en geen doorlekken.

Andere ervaringen:

-Lidl, stug en STINKEN als ze vol zijn.
    -Etos, voordat ze vernieuwd waren vond ik het niks, veel te stug.
    -Bumblies, heb 2 luiers geprobeerd en toen nooit meer mijn dochter aan gedaan, vond het gewoon zielig hoe hard die luiers zijn.

C1000, helemaal perfect! Vind ik zonder twijfel de beste luier! Hele goede pasvorm, stinken niet, geen doorlekken.. Qua flexibiliteit vind ik ze echt redelijk te vergelijken met pampers alleen ze zijn wel iets dikker. Maar dus absoluut niet stug. Een beetje te vergelijken met kruidvat alleen zijn die van kruidvat iets stugger vind ik.

Verder heb ik allerlei vage luiers geprobeerd, maar was allemaal 10 keer niks.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ suusjeuh: die van nature babycare? Die vind ik eigenlijk het fijnst. Mooie pasvorm, lekker soepel en ruiken niet. Koop ze vaak als ze in de aanbieding zijn.

17. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ooit eens kruidvat luiers geprobeerd, vind het helemaal niks.
    Huid blijft nat van de urine en ze lekt snel door. Wij hebben liever de pampers.

Iemand ervaring met Aldi luiers? Hoor ik ook wel eens goede verhalen over... :(

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    gewoon uitproberen.

Bij mijn oudste had ik een hele goede ervaring met kruidvat luiers,zij kon helemaal niet tegen de lidl luiers.

Dus besloten we bij de jongste ook de kruidvat luiers te gebruiken.Maar helaas,zij kreeg er zo last van,dat de billetjes tegen stuk(binnen 3 dagen) aanzaten.:(Dus gebruiken we pampers.Die hadden we bij de oudste alleen in de aanbieding

19. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb toevallig van de week voor het eerst KV luiers gekocht omdat ik Pampers toch wel aan de prijs vind.
    Moet zeggen, tot nu toe bevalt het wel.
    Maar als de Pampers in de aanbieding zijn haal ik die weer, vind ze toch net wat zachter dan KV luiers.

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Pampers stinkt hier enorm als Imee geplast heeft! Kruitvat luiers hebben dat niet, zijn goedkoper en zitten goed; wat mij betreft een deal! :D

Deel Deze Pagina