Vraag aan de moeders van buikslapers.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myo, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Mijn zoontje begon vanaf 2 weken te spugen. En goed ook. Had ook last van oprispingen. Wilde daarom continu aan de borst, dronk dan eigenlijk teveel, waardoor hij veel darmkrampjes had en nog meer ging spugen. Ook het slapen ging hierdoor heel slecht. Een vicieuze cirkel ontstond. Ik ben de borsten gaan spreiden, 1 na het slapen en 1 voor het slapen, wiegje schuin gezet, en infacol gaan gebruiken. Dit hielp allemaal minimaal. Van Johannesbroodpitmeel (heet dat zo?) kreeg hij nog meer krampen. Uiteindelijk was buikslapen DE oplossing om de cirkel te verbreken. Het gaat nu ook heel goed.

Maarrrr....hij wordt groter en sterker en hij gaat sinds kort enorm kruipen en met zijn gezicht in het matras wroeten. Hiermee maakt hij zichzelf weer helemaal wakker en huilt totdat ik hem er maar uithaal. Herkent iemand dit? En wat zou ik eraan kunnen doen?

Ik heb al zoveel geprobeerd (ook in de tijd van het spugen):
    -inbakeren
    -Puckababy
    -zijligging(wurmt zich weer op de rug)
    -rugligging (wapperen met de armen)
    -alle soorten en maten speentjes (wil alleen zijn duim of mijn pink)
    -even laten huilen (lukt me nooit erg lang, hij gaat alleen maar harder huilen tot krijsen)
    -slapend wegleggen (wordt binnen 10 min weer wakker)
    -muziekje
    -lampje
    -radio
    -er naast blijven zitten
    -wiegen
    En nog wel meer geloof ik.

Vreemd genoeg gaat het 's nachts wel goed :(

Ziet iemand iets, wat ik mis??

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gebruik je een slaapzak?
    Misschien niet heel geschikt met dit weer... Maar meestal zorgt dat ervoor dat ze niet kunnen 'kruipen'.
    Wij hebben een aerosleep matras, al liggen ze plat met hun gezicht erin, ze kunnen blijven ademen. Dat vond ik zelf een idee.

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    heel herkenbaar! heb je johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel geprobeerd? van nutriton kreeg zl hier ook krampen en van natufood niet.

bij ons was het in de nacht ook drama. hier is het bete gegaan na hij medicijnen kreeg tegen de (verborgen) reflux klachten.

je zou inbakeren kunnen proberen, er zijn manieren om het met een hydrofiel luier te doen. ik dat ook eerst geprobeerd maar hij werd alleen maar bozer en was blij dat ik niet een bakerzak had gekocht om te proberen.

4. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ja vreselijk hè, het was hier zo'n 28 graden in huis. Een slaapzak zou ik nog wel eens kunnen proberen inderdaad. Dan blijft alleen dat gewroet met zijn gezichtje nog over ;) alsof hij op zoek is naar de borst. Maar voordat hij gaat slapen krijgt hij een flinke sessie. En als hij wakker wordt weer. Zou het toch niet genoeg zijn dan? Een tweede borst wil hij meestal niet.
    We hebben idd een aerosleep en een nannycare.

5. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Was die van jouw was ook heel erg aan het wroeten met zijn gezichtje? Hij spuugt haast niet meer, maar ik merk nog wel dat er regelmatig zuur bij hem naar boven komt. Toch lijkt hij daar niet veel last van te hebben (lekker is anders natuurlijk..)
    Inbakeren vindt hij ook niets. Zeker nu hij graag zijn duim in zijn mond wil steken (wat nog niet altijd even goed lukt :D).

Hij kwijlt wel best veel wanneer hij wakker is. En bellen blazen. Heeft mijn dochter nooit gedaan. Zegt dat nog iets?

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    En hele vuisten in zijn mond stoppen.

7. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    hij was niet aan het wroeten, was vanaf dE geboorte al erg sterk in zijn nek. zijn duim had hij wel al snel gevonden gelukkig. hij is met duimen gestopt toen hij tanden kreeg ;).

zl spuugde ook niet maar slikte het weer weg. ook veel mijn pink in zijn mond gehad omdat hij uit frustratie zijn duim dan niet kon vinden. hij wilde blijven slikken zodat het zit niet op en neer bleef gaan.

als hij bij mij in slaap viel legde ik hem ook gewoon op zijn buik weg, dan ging het redelijk. hooguit drie kwartier. was best pittig toen vooral omdat dit in de nachten ook zo ging maar het is goed gekomen :)

8. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het niet kunnen dat ie die Aerosleep niet fijn vindt liggen in zn gezichtje nu ie wat zwaarder geworden is en daarnaast dat het zo warm is?

Hier ook een buikslaper gehad en ik heb de Aerosleep de deur uit gedaan want hij lag er zo op te friemelen en na zn slaapje stond er een heel ruitjespatroon in zn gezichtje.

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    @kersje: gelukkig maar, dat het goed gekomen is! Dat schept de burger weer moed :)

@saapje: ik zal het eens proberen zonder.

Ik ga ook maar weer eens de zijligging proberen.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Echt waardeloos dit weer.

Als ze echt honger hebben melden ze zich wel, dus dat lijkt me niet? Zeker als hij de tweede borst niet wil.

Aanvulling op bovenstaand over aerosleep niet fijn. Je kunt ook een gewone hoeslaken over de aerosleep doen. Hoe goed de functie ervan nog is weet ik niet, maar ik heb het lang bij de jongste gedaan. Tot hij laatst het draaien heeft bedacht ;)

11. Flubje

Flubje Niet meer actief

Hier ook een buikslaper met reflux. Wroeten deed hij ook veel. Ook met zijn neusje tegen je schouder. Bleek van de koemelkallergie te zijn..

12. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    Ik las in het begin iets over inbakeren. Volgens mij wordt dat afgeraden in combinatie met reflux.

Wij hebben hier ook te kampen met reflux, vond het rond ongeveer deze leeftijd van je zoontje echt het zwaarst. Aanvankelijk dacht ik ook dat mijn dochter weinig last had van het zuur, maar het werd rond 3 maanden duidelijk steeds erger. Misschien toch eens met een arts bespreken, want je wilt een geïrriteerde/ontstoken slokdarm voor zijn.

Kan het zijn dat je juist nog iets te vaak voedt? Bij ons werkte dat namelijk averechts. Ze wilde natuurlijk wel, omdat het eventjes de pijn verzachtte, maar de vicieuze cirkel werd alleen maar completer. Er kwam steeds maar meer melk en zuur naar boven van al dat drinken. Bij ons waren medicijnen uiteindelijk de oplossing. Vond Johannesbroodpitmeel ook vreselijk: het gaf veel kramp en was gewoon frustrerend in combinatie met borstvoeding.

Buikslapen.. hmm.. Dat doet ons meisje vooral overdag. Ze heeft daar een paar weken aan moeten wennen (hoewel ze het zelf deed hoor, naar d'r buik rollen) en nu slaapt ze heerlijk op d'r buik. Dus misschien is het even wennen voor hem om zo te slapen? Met wennen bedoel ik dat als ze eenmaal op d'r buik lag, ze hier snel wakker van werd, leek te schrikken van het feit dat ze op d'r buik ligt en anders moest ademen, etc.

Deel Deze Pagina