behoorlijk heftig verhaal (baby bevalling opnieuw beleefd)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lindabreusers, May 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Sommige zullen mijn verhaal wel kennen, maar ik wil nu even het complete verhaal kwijt aangezien Bas vandaag bij een cranio sacraal therapeute is geweest en zijn bevalling opnieuw heeft ondergaan.

Bas spuugt al vanaf zijn geboorte en heeft sinds die tijd al moeite met zijn ontlasting. We mogen blij zijn met 1 x keer in de 2 dagen. We lopen al sinds zijn geboorte bij de kinderarts omdat hij te vroeg geboren is. Daarna hebben we van onze huisarts een verwijzing gekregen, omdat hij echt veel spuugt. We dachten zelf aan reflux, maar volgens de kinderarts was dat niet zo, want hij spuugt niet met een boog. Ze dachten eerder dat zijn maagklepje nog niet helemaal goed ontwikkeld was en nog een beetje openstond. Dit kon wel ff gaan duren.

We moesten steeds maar weer terugkomen, omdat Bas niet genoeg aankwam in één maand tijd. Meestal maar 500-600 gram. Tja als je ook zoveel spuugt is dat ook niet zo gek. Om een idee te geven: 30 spuugdoekje gaan er in 3 dagen zeker wel doorheen en dan hebben we het nog niet over de slabberjes gehad (meestal ook alleen maar foto's met slabber, heel charmant)

Omdat ik toch dacht dat er iets niet lekker zat met Bas heb ik contact gezocht met een osteopaat. Die constateerde dat hij vastzittende en verschoven nekwervels had en zijn sleutelbeen zat op slot. Dit is gekomen doordat Bas als een sterrenkijker gelegen heeft dus met zijn gezicht naar boven i.p.v. beneneden. Hierdoor heeft er teveel druk op zijn nekje gestaan (aangezien Bas sowieso 8 dagen zo gelegen heeft nadat mijn vliezen gebroken waren)
    Na 4 behandelingen was alles los en was de osteopaat klaar. Toch bleven zijn klachten dus nu was zijn nekje wel soepel, maar verder was er niets verandert. Toen heb ik vorige week contact opgenomen met Michelle van Aken (cranio Sacraal therapeute)
    Daar zijn we vanmorgen geweest en ik moet zeggen het was behoorlijk heftig allemaal.
    Ze heeft samen met Bas de bevalling opnieuw beleefd.

Ze heeft het volgende geconstateerd:
    - heel veel buikpijn
    - veel hoofdpijn
    - schedel zit iets over elkaar heen (door de geboorte, sterrenkijker)
    - En misschien we heel belangrijk REFLUX maar dan verborgen. Bas spuugt wel, maar het zuur slikt hij weer door. Dat heeft ze nu naar boven gebracht zodat de KA het donderdag zelf kan ruiken

Toen Bas de spildraai moest gaan maken zag je dat één armpje heel erg rood werd(terwijl deze echt niet klem zat) Dit was ook de kant waar zijn nekje klem zat. Voor Bas'zijn gevoel beleefde hij de bevalling echt opnieuw en daardoor zat die kant van zijn lichaam ook weer klem. Hij had ook steeds weer een ander huiltje als hij een andere fase inging. De eerste fase(bij het breken van de vliezen en de 8 dagen erna) was heel erg heftig voor hem. Echt dan breekt je moederhart, maar je weet dat het het beste is voor Bas om door te gaan.
    Michelle gaf ook aan dat Bas zoveel pijn in zijn buik heeft dat hij gewoon niet meer weet waaruit hij moet poepen. Voor zijn gevoel kan dat net zo goed uit zijn neus zijn. Hij weet gewoon niet meer wat hij met zijn onderlichaam aan moet. Met zijn bovelichaam is er niks aan de hand. Daarop loopt hij zelfs voor. (Zelf bal vasthouden, en nu al veel brabbelen)
    Door zijn onderlichaam kan hij zijn nekje nog niet omhoog doen (ondersteunen van armen ook niet) en kan hij nog niet omrollen, want hiervoor heb je je onderlichaam nodig. Toen Bas uit de behandeling kwam was hij ook echt weer een hele kleine baby die net geboren was. Hij was ook een beetje misselijk, maar even later was dat weer weg (Hij was toen hij geboren was ook misselijk)

We moeten nu overgaan op hypoallergene voeding om zijn darmen rustig te maken en te houden. Donderdag moeten we naar de kinderarts en dan wil ik dat er ook gekeken wordt naar een eventuele koemelkallergie. Hij heeft bijna alle symtomen ervan. En ze moeten zijn reflux aanpakken.Want 4 maanden lang iedere dag de helft van iedere fles uitspugen is geen pretje.
    Hij zal de komende dagen wat meer gaan spugen, omdat we geen verdikking meer in zijn fles mogen doen (hierdoor kan hij niet poepen), maar ja met die verdikking spuugde hij ook dus ik ben het helaas wel gewend.

Ik moet zeggen dat ik het erg indrukwekkend vond om te zien en alles klopte ook gewoon.

Donderdag moeten we naar de KA en het CB en vrijdag moet ik Michelle weer bellen om te vertellen hoe het afgelopen dagen is gegaan.

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

jeetje Linda, wat heftig! Zwaar voor je moederhart..En al zo lang zo tobben...wat moeten jullie uitgeput zijn. Arme Bas.
    Ik hoop dat de voeding aan gaat slaan. Onze zoon heeft nu 2 weken Nutramigen en het gaat echt beter met hem. Nog niet helemaal omdat zijn darmen nog geirriteerd zijn (kma) maar hij begint te herstellen.

veel beterschap en sterkte!
    Amber

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ben heel benieuwd! Hopelijk doet de KA er wat mee...

4. Alita

Alita Niet meer actief

pff heftig hoor weet niet of ik dat allemaal had gedaan en heb er ook nog nooit van gehoord!! hier ook een sterrekijkertje en een spugertje maar ik wacht af want het is niet zo dat ze teveel afvalt tenminste nu niet meer ze krijgt nu genoeg bijvoeding waardoor ze niet meer spuugt ik krijg in ieder geval de kriebels van je verhaal sorry!!

5. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik kan me het wel voorstellen hoor, jou reactie. Als ik het van een ander had gelezen had ik ook zo gereaeerd. Maar nu ik het zelf heb gezien weet ik dat het verder ook geen kwaad kan.
    Het is ook niet alleen het spugen, maar vooral ook het niet kunnen poepen. Vandaar dat we daar ook terecht zijn gekomen. Met spugen valt nog te leven, maar niet poepen toch echt niet

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Ik vind dit een heel heftig verhaal. Lijkt me heel moeilijk om te zien dat je kind dit ondergaat. Kan eigenlijk niet veel meer uitbrengen dan Sterkte!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Poeh jeetje!
    Vind het erg zielig voor Bas, zowel het spugen en niet kunnen poepen, maar ook het grootste trauma van je leven weer op nieuw te moeten beleven. Ik hoop echt voor jullie dat het geholpen heeft, zodat jullie nu echt zonder zorgen van elkaar kunnen genieten.
    Sterkte,

Liefs!

8. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    aaaaaaahhh! die lieve kleine bas!! wat heeft dat ventje het toch al zwaar gehad in zijn jonge leventje!! ik hoop echt voor jullie en speciaal voor bas dat er deze week wat uitkomt en dat hij een vrolijke onbezorgde baby zal worden zonder pijn
    heel veel sterkte met hem en laat even weten in dit topic hoe het af is gelopen bij de ka!

9. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik zal zeker laten weten hoe dat het is afgelopen. Vanmiddag heeft hij ook fysio gehad voor zijn nekje. Hij kon zijn hoofdje al wat beter oprichten. Niet heel vaak, maar toch het begin is er.
    De fysio vond dat Bas ook al ontzettend veel kon voor de duur van 4 maanden (gecorrigeerd 3 maanden)
    Hij brabbelt aan één stuk door (niet de hele dag natuurlijk) het zijn hele verhalen. Hij kan al zitten met steun (vanwege zijn hoofdje dat nog een beetje wiebelt). de meeste baby's gaan eerst meer op hun rug zitten. Bas meteen op zijn billen. Ook kan hij al goed staan als je hem vasthoudt. Bas pakt liggend en wel een kleine bal (Nijntje softbal) uit de lucht en houdt deze tussen zijn handjes geklemd en brengt deze naar zijn mond. (zoals alles meteen naar zijn mond gaat)

Het is nu dus zo dat zijn bovenste deel van zijn lichaam het dus super goed doet alleen zijn onderlichaam niet mee en kan hij niet omrollen of goed zijn hoofdje omhoog.

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wat een verhaal weer. Ik heb al het een en ander van je gelezen over Bas. Wat heeft jullie mannetje al veel mee moeten maken in zijn korte leventje. En wat fijn voor hem dat hij zo'n lieve moeder (en vader) heeft, die het niet opgeven en door blijven vechten voor hun ventje.
    Hopelijk gaat het na het bezoek aan deze therapeute beter met Bas. En kan de ka jullie ook nog iets bieden.
    Heel veel succes en binnenkort kunnen jullie vast nog meer van jullie (op en top gezonde) zoon genieten!

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Heftig zeg. Maar er zijn ook genoeg baby's van 4 maanden die niet omrollen hoor. Daar kan die therapeut toch niks aan veranderen? Ik ken baby's die pas met 8 maanden zijn gaan omrollen.
    Bovendien heb ik laatst een heel negatief ervaringsverhaal over een cranio sacraal therapeute gelezen waarbij de baby is overleden (en dat is niet de eerste keer. Baby's moet je volgens mij eigenlijk niet 'kraken', dat kan hun lichaampje nog helemaal niet aan) Ik heb er eigenlijk zo mijn vraagtekens bij bij de hele behandeling..
    Maar goed, ik hoop dat het een beetje helpt want ik kan me wel voorstellen dat je wanhopig bent.

12. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Bas heeft vanacht goed geslapen. Gisteravond hebben we hem nog maar even 'geholpen' met poepen. Heel vies maar het is je eigen kind dus doe ik het maar met mijn pink, want de thermometer is niet goed. De therpaeute vertelde dat dit goed was zodat Bas in ieder geval minder pijn in zijn buik zou hebben en dan meer energie en kracht zou hebben om zelf te popen (als dat lukt)
    Vanmorgen heeft hij weer flink gespuugd. In de wipper krijgt hij het nu voor elkaar om bijna tot zijn voeten spugen (met golf nu ook) Voorheen spuugde hij alleen melk uit en het zuur slikte hij door. Nu is het andersom en komt alleen het zuur eruit. Ik wist niet dat dit zo kon stinken. OHH echt niet meer normaal. Als ik het al zuur vind ruiken hoe moet zijn slokdarmpje er wel niet uit zien. Die moet toch helemaal verbrand zijn. Ik sta er gewoon op de KA morgen medijnen geeft zodat het zuur geremd wordt, want dit is echt zielig.

Ik heb in mijn hele zwangerschap last van maagzuur gehad en dat vond ik al geen pretje. Laat staan ddat je het ook nog eens de hele tijd uit moet spugen.
    Echt zo ongeloofelijk, maar ondanks het spugen blijft Bas gewoon lachen (natuurlijk niet als hij buikpijn heeft). Ook brabbelt hij erop los. Das wel heel gezellig hoor en maakt ff een hoop goed als je zelf zo verdrietig bent

13. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meis, wat een verhaal. Ik weet niet of er goed aan doe te reageren hier aangezien ik weet dat dingen soms anders overgekomen als ze geschreven zijn maar zou je je mannetje gewoon misschien eens wat rust moeten gunnen?
    Ik begrijp heel goed dat je het allerbeste voor je kindje wilt en alles wilt doen om hem zich beter te laten voelen maar hoever kun je daarin gaan? Ik vind het heel heftig wat kleine Bas in 4 maanden tijd al heeft doorstaan, een zware bevalling, diverse dokter en ziekenhuisonderzoeken, een osteopaat en nu zijn bevalling op nieuw? Als hij niet goed aankomt en veel spuugt dan lijkt me idd dat je gaat kijken of hij misschien beter reageert op hypoallergene voeding ivm allergien en het is ook niet meer dan logisch dat je daarvoor aan de bel trekt. Maar zijn ontwikkeling lijkt me verder heel normaal? Onze vent ging ook pas na 4 maanden rollen (en dan is jouw kindje nog te vroeg geboren) en ook hij had erg veel moeite met poepen en buikpijn. Iets wat helaas heel veel voorkomt bij babietjes van 2/3/4 maanden.
    Met wat huismiddeltjes en geduld is dat uiteindelijk beter gegaan toen hij begon met groenten eten. De darmpjes zijn nog in ontwikkeling en ja ze kunnen er een hoop buikpijn aan hebben. Wij hebben veel rondjes gelopen met een kleintje met buikkrampjes en onze vent heeft gespuugd tot hij een jaar was.
    Je zegt zelf dat Bas verder een vrolijke baby is. Probeer hem dan ook als een vrolijk kind te zien ipv hem verder te problematiseren. Snap je wat ik bedoel? Kijk hoe die hypoallergene voeding valt en probeer hem af en toe te helpen met poepen (er zijn heeel veel tips online te vinden zoals bv een lepeltje olie in zijn flesje of maagdruppeltjes, ik weet niet wat je al geprobeert hebt) en laat hem verder misschien gewoon even bijkomen? Teveel van het goede is ook niet goed.. Probeer niet te overfocuseren op zijn problemen en geniet van zijn eerste maanden, ze zijn zo voorbij! Sterkte!

14. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he meid wat een verhaal
    maar ik denk dat mariekev wel gelijk heeft, gun je kleine wat rust
    nog niet omrollen, veel spugen, buik pijn niet goed kunnen poepen etc hoort er allemaal bij.

Jelle spuugde heel veel maar bij 5 weken met een boog , over de kinderwagenrand heen zonder de rand aan te raken nou dat leek me niet goed dus naar de huisarts vanuit daar naar het ziekenhuis wat bleek pylorusstenose (zit in de familie aan mijn man zijn kant) hij is die vrijdag geopereerd en zondags al weer thuis. daarna nog wel spugen maar natuurlijk niet meer zo ernstig

kortom in het ziekenhuis zien ze vast wel wat er mankeerd aan je kleine, zoals een b.v een maagklepje wat nog niet helemaal volgroeit is of niet goed sluit dit duurt tijden voordat dit wel goed is

Ik zou zeggen geniet van je kleine en gun jullie zelf en de kleine wat meer rust i.p.v overal naar toe te brengen

15. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik snap heel goed wat jullie bedoelen en ik gun Bas ook echt de meeste rust van de hele wereld. Als hij zelf ook eens de rust zou kunnen vinden. Overdag slaapt hij bijna niet van de pijn in zijn buik. ' s avonds is hij zo uitgeput dat hij wel in slaap valt (op zijn buik) Op zijn rug slaapt hij echt niet. 9 weken lang geprobeerd, maar hij wilde dat echt niet. Het is echt niet de bedoeling dat hij in slaapt moet vallen doordat hij uitgeput is van het huilen. Je moederhart breekt echt als je zo'n kleintje hoort huilen van de pijn. Inmiddels heb ik al veel huiltjes van hem gehoord, maar dat huiltje van de pijn kan ik eigenlijk niet meer aanhoren. Dat gaat door merg en been zeggen ze dan, maar dat is ook echt zo.
    je mag best weten dat ik gewoon jaloers ben op moeders die een baby hebben die bijna nooit huilt, want ik ken het gewoon niet. Mijn man en ik zijn gewoon op echt op. We kunnen gewoon niet meer, maar je wilt er gewoon voor Bas zijn dus ga je weer uren met hem op de arm lopen. Ik zit dit nu gewoon jankend te schrijven, want jullie weten gewoon niet wat het is als je kleine hummeltje al zoveel heeft meegemaakt en nog zoveel pijn heeft en dan ook nog zeggen dat ik hem rust moet gunnen. Dat is het allerliefste wat ik doe, maar hij kan het gewoon niet.

We hebben echt al veel huis tuin en keukenmiddeltjes geprobeerd, maar niets helpt. En echt gun hem die rust ook, maar je wordt echt heel erg wanhopig als je je kindje zoveel pijn ziet lijden. KA moeten we steeds terug komen vanwege zijn groei. Osteopaat zijn we zelf heen gegaan, maar die heeft dan ook zijn nekwervels losgemaakt. Die zaten helemaal scheef.

Ik hoop niet dat jullie denken dat ik een overbezorgde moeder ben, want als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Moeders die steeds voor niks naar de HA gaan. Steeds als ik naar de HA ging was er ook echt iets aan de hand.

Ik heb op dit forum mijn verhaal ook neergezet om het van me af te schrijven en logisch dat daar mensen op reageren, maar het is mijn bedoeling niet op bijv. discussies uit te lokken wat nu het beste voor Bas is. Als moeder zijnde voel je gewoon aan dat dit het beste is. Tuurlijk iedere baby spuugt wel eens (veel) en heeft darmkrampjes. Bas is nu bijna 19 weken en heeft het nog steeds. En tja dat spugen dat zal blijvend zijn (tot ongeveer 1 jaar) Maar gelukkig heeft hij veel kleertjes maar fijn is het niet voor hem om steeds het zuur in je slokdarm te krijgen en dan uit te spugen.

Echt ik vind het fijn om reacties te krijgen, maar ik heb het inmiddels wel gehad met iedereen die zegt wat je moet doen (bijv fam. die het allemaal beter weet)

Misschien is het nu een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik ben echt aan het eind van mijn latijn

16. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
  17. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Vandaag naar KA geweest. We hebben Losec gekregen voor zijn maagzuur (vanwege reflux) KA gelooft ons blijkbaar op ons woorde want hij heeft niet eens geroken of dat het echt zuur ruikt.
    Hij dacht niet aan kma. Alle kindjes hebben dit dat... en zo verder. Ja tuurlijk, maar ook allemaal tegelijk???? Ik heb gewoon gezegd dat ik het toch wilde proberen om kma uit te sluiten al zou ik het zelf moeten proberen. Toen gaf hij ineens wel een machtiging om het te proberen. Tja dan willen ze toch weten wat eruit komt. Echt een hele vage KA. We moesten ook maar doorgaan met Forlax (ondanks Bas hier niet mee poept) Moesten we maar een heel zakje geven (is voor kinderen vanaf 6 maanden) De therapeute van Bas heeft al gezegd dat we ja moeten zeggen en nee moeten doen, want dit is gewoon een laxeermiddel en hierdoor krijgt hij nog meer buikpijn als dat hij al heeft en leert hij het nooit om zelf te poepen.

Vanmiddag naar CB voor prikjes. Daar kunnen we wel vertellen dat we bij Michelle zijn geweest want het CB stuurt zelfs mensen naar haar toe. Kunnen we eindelijk eens ons hart luchten.

Ik houd jullie op de hoogte

18. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    O ja en de kinderarts vond ook nog dat Bas wel goed gegroeid was. Ik ben geen arts, maar ik vind het echt niet genoeg.
    20 maart woog hij 4905 gram. Vandaag 7 mei zat hij op 5765 gram. Als je dit omrekent naar 30 dagen is dat 537 gram in een maand!! Dat is toch veel te weinig. Bas krijgt gewoon 5 flesjes van 200cc en drinkt bijna altijd alles op (alleen spuugt hij weer zoveel uit) het is dus ook wel logisch dat hij maar zo weinig aankomt, maar goed is het niet.
    Ook qua cm niet veel. 20 maart 56,9 cm nu 58,6 cm.

Het zal ook niet altijd even snel gaan, maar ik vind het gewoon erg weinig.
    De Kinderartsen spreken elkaar ook een beetje tegen, want deze vindt het goed en de vorige keer bij een andere met hetzelfde aantal grammen aangekomen vond het te weinig waardoor we weer op controle moesten komen.

Nu met de Nutramigen gaan ze ons volgende maand bellen hoe dat het is gegaan. Gaat er weer een andere arts ons bellen. Dat is de vijde arts al!! We hebben nog geen één keer dezelfde gehad.

19. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Hoi Linda,

Wat vervelend voor Bas dat het allemaal niet zo lekker loopt.
    Ik proef uit jouw verhaal dat je niet zoveel vertrouwen hebt in jullie ka. Heb je al eens gedacht aan een second opinion bij een andere ka? Want om nou zomaar vanalles uit te gaan proberen (zakje dit, middeltje dat, andere voeding) lijkt me nou ook niet echt goed voor zijn darmen en maag.

Heel veel succes en sterkte iig!

20. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Het kan verder geen kwaad om de nutramigen te proberen. Mochten weer terug gaan naar 'gewone' voeding zal dat toch hypoallergeen worden. Losec heeft hij ook echt nodig voor zijn maagzuur. En verder gebruiken we niks. KA kan wel zeggen dat we met forlax door moeten gaan maar daar krijgt hij veel buikpijn van vanwege de laxeerende werking. Daarbij is het ook pas voor kinderen vanaf 6 maanden. Terwijl Bas dit al met 2,5 maanden kreeg.
    Ik heb er nog niet over nagedacht om naar andere KA te gaan. Kan ik natuurlijk altijd nog doen mocht het allemaal nog niet lekker lopen over een maandje. Waar ik dus wel veel vertrouwen in heb is dus die Michelle die Bas behandelt. Zei zegt ook echt wat wel en niet goed is.

Share This Page