Pampers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetangel100, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb misschien een stomme vraag :oops:

Ik gebruik voor Iman nu nog die gele pakken pampers, new born baby nummer 3.
    Ik heb nog 1 pak liggen en wil hierna overstappen op de groene (baby dry) of de paarse (active fit).
    Weet iemand wat precies het verschil is tussen die 2 en welke gebruiken jullie en welke bevalt het beste?
    Ik heb nu van allebei een pak gekocht en ga ze allebei proberen, maar ik vraag me af wat het verschil precies is en wat jullie ervaringen zijn.

2. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi hoi, die paarse is meer voor als ze gaan kruipen of al flink actief worden. Die groene, heb ik het idee, dat die langer droogblijven, dan de gele. Ik had een pak gekregen uit polen, de gele, en deze gebruik ik voor overdag. De babydry voor 's nachts. Heb een keer de gele aangedaan 's nachts en toen kon ik om 5.00u haar bed verschonen en lynn schone kleren aandoen. Alles was nat.

Ben benieuwd hoe jij dit ervaart. Hoor het graag van je als jij verschil merkt tussen de paarse en groene.

3. sweetangel100

Ik ben eens benieuwd. Ik gebruik nu nog de gele snachts en Iman slaapt van 20 uur tot 8 uur en ze is nog nooit nat geweest.
    Ik laat het je weten!

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben 1 keer de active fit gebruikt maar die dingen bleven niet goed droog.
    Ze zijn wel veeeel elastischer aan de zijkanten en rekken goed mee maar ik vond ze sneller "vol" zitten,

Voor ons alleen de baby dry.

5. Niet meer actief

Ik Gebruik voor Juliën de Baby Dry daar blijft hij goed droog in!

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb baby dry voor de nacht..... en gebruik gewoon van aldi voor overdag...

7. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai Linda,
    ik heb ze beiden en moet zeggen, weet ook echt niet wat het verschil is! Het maakt voor Jasper en mij niet uit welke hij om heeft. Merk geen verschil.

8. hey Linda!

wij hadden eerst ook de gele pakken en heb een keer de baby dry gepakt omdat de gele pakken op waren in de winkel! :(
    sindsdien gebruik ik alleen nog de baby dry, verschil vind ik alleen dat de baby dry beter aansluit bij de beentjes en zijn niet zo stug!
    of ze nu meer of minder opnemen kan ik niet zeggen! :oops:

9. sweetangel100

Dank jullie wel voor jullie reactie's!
    De babydry bevalt eigenlijk goed, maar ja daar is ze bijna uitgegroeid :(
    Ik ga ze maar gewoon allebei proberen!

10. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik heb in het begin ook de gele new born luiers gebruikt. Daarna heb ik eens de baby dry geprobeerd. Hier was het absoluut geen succes. Meneertje kreeg er luier uitslag van. Had ook niet het idee dat ze nou zoveel meer aankunnen dan anderen. Nu gebruik ik de luiers van het kruidvat en die zijn voor de kleine uk helemaal toppie! Geen problemen met doorlekken en dat de poep op z'n rug zit. Alleen als ie een keer een sort poepexplosie heeft gehad. Ineens van de wat vastere ontlasting naar de dunne gaat. Dan kan het zijn als je hem pakt dat de luier zo vol zit dat het bij z'n beentjes er ff wat uitkomt. Maar denk dat in dat geval niet 1 luier het beter zou doen :p

11. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik heb bij desmond de eerste weken pampers gebruikt en vond het echt een rampluiers constant lekte ze door al bij het kleinste plasje.
    ik bleef schone kleertjes aantrekken en het bed verschonen.
    ben toen op de alberthein luiers overgestapt en heb nergens meer last van ze zitten goed kunnen heel veel hebben en geen luieruitslag.
    heb gister weer een pamper geporbeerd want zat nog in een proefpakket maar al na ee half uur zat het poep over ze hele rug heen dus voor mij geen pampers meer vind die van alberthein veel beter.

12. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    De groene zijn in ieder geval het goedkoopste. Mijn man heeft gisteren per ongeluk de gele meegenomen maar vindt ze niet beter ofzo. En die blauwe vond ik niks eigenlijk...

13. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoon is bijna 2 jaar. Ik gebruik van het begin af aan pampers. 1 keer c1000 en 1 keer etos geprobeerd. Maar pampers vinden we het beste.
    Maar ik heb gemerkt dat dit per baby verschilt. Vooral voor dunne baby's schijnt pampers niet goed te werken. Nou die van onze is niet dik maar ook niet dun, dus werkt pampers heel goed.
    Ook nu nog doen we de groene pak alleen voor de nacht en de active fit voor overdag. Wanneer hij lekker zit te rennen en te dollen.
    En het bevalt goed.

14. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Wij gebruiken allerlei soorten luiers en tot nu toe is alles goed.
    Heb nu weer een tijdje huggies en die bevallen me ook goed. De pampers staat wel op nr 1 hoor ze sluiten mooi aan omdat mijn meisje dun is.
    Yeline heeft nu nog wel maat 3 luiers ;)

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik gebruikte eerst de gele new born , maar toen ik naar maatje 2 ging bleken deze helemaal niet lekker in gebruik en ook niet om zijn kontje ( of meer het ontbreken van spek op zn billetjes) te passen. Het leek veels te groot. Ik ben toen op de groene baby dry over gestapt en vind de pasvorm hiervan veeeeeel fijner.
    Ik heb wel gehoord dat de gele new born vooral voor baby's zijn die borstvoeding krijgen. Geen idee of dat waar is.

Hebben jullie mannen ook moeite met een luier omdoen? Niet in de zin van niet willen, maar zo zitten hannesen... erg grappig wel!

16. bloememeisje

20 nov 2006
    43
    0
    0
    midden van het land
    goedemorgen,
    ben voor het eerst bij dit gedeelte van het forum en lees toevallig dit stukje, ik gebruik ook pampers voor mijn zoontje, hij is nu bijna 2. ben ook begonnen met de gele pampers en daar na de groene, hij is vrij dun, maar deze bevielen het beste, hij bleeft goed droog en lekte niet door, toen hij ong. anderhalf was, ben ik over gestapt op de paarse, de plak strips zijn elastischer dus rekken lekker mee , omdat hij nu veel bewegelijker is.
    ik zou dus eerst beginnen met de groene, zitten ook meer in een pak dus nu nog wat goedkoper!

en oja mijn man kan ook zo klungelen met luiers, tot hij rood aan loopt en zegt : doe jij het maar mij lukt het niet !
    Haha volgens mij is dat bij veel mannen zo!

groetjes bloememeisje

17. sweetangel100

Nou hier ben ik met mijn eerste bevindingen haha...

De groene vind ik wel fijn, maar ze heeft altijd natte billetjes ervan, dat had ze van die gele niet...
    En van de paarse ook niet... T lijkt wel alsof die dat dieper opnemen of zo... De paarse vind ik ook het meest op de gele lijken...
    Tot nu toe vind ik de paarse dus het fijnst!

18. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik heb een lange dunne baby en dan zijn de pampers baby dry niet echt super alles loopt er uit dan passen de kruitvat het beste

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben ook echt voor de pampers.
    Had laatst een pak huggies gekocht tot 10 kilo stond erop, nou ik vond ze maar krap (Steven weegt 8 kilo) een keer de rug onder de poep, en een keer de romper helemaal nat.
    Ik geef ze wel weg, dit werkt niet.
    Heb gewoon weer de pampers dry groen gekocht.
    Heb trouwens een keer getest, er kan 600cc water in!
    Is de luier ook wel super super dik, maar dat is toch wel even meer als een halve liter......
    Ik doe dus gewoon pampers, bevalt ons het allerbest!

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Tof ook dat pamper snu samenwerkt met unicef!Zet me wel aan het denken om ook pampers te gaan gebruiken straks!

Deel Deze Pagina