Babykamer van 6,5m2, hoe ingericht?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hallo dames,

Onze babykamer is max 6,5m2. Zijn er onder jullie nog meer mensen met zo'n kleine babykamer en hoe heb je die dan ingericht?
    Ik zie online vaak leuke kamertjes met leuke decoratie en aankleding zoals mooie schilderijtjes en een mooie luie stoel, maar dat gaat in ons kamertje niet passen. Hoe hebben jullie dat opgelost?
    Foto's zijn welkom :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een kamertje van zo ongeveer die oppervlakte, maar kon prima een losse kast, commode, wieg/ledikant en schommelstoel in hoor ;) Ook wat betreft aankleding kun je best veel: zo heb ik leuke hangers aan de deurknoppen van de kast, leuke schilderijtjes, plankjes boven de commode met dingen erop, kapstokje aan de deur, vloerkleed etc etc.

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Kijk even bij mijn fotoalbum, daar staan foto's van ons kamertje, ongeveer 2x3 denk ik (misschien zelfs nog kleiner).
    Staat inderdaad een bedje, stoel, commode en kledingkast in. Incl 2 planken. Altijd genoeg ruimte gehad :)

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmmmm reply gepost maar ging mis volgens mij... poging twee ;)

In ons vorige huis ook zo'n klein kamertje, maar gewoon meubeltjes gekocht die er precies in pasten. Kast, commode en ledikantje en dat ging prima. Schilderijtjes aan de muur, wat leuks in de vensterbank en het zag er echt leuk uit. Alleen de schommelstoel paste niet ;)

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij hadden ook niet veel ruimte, maar alles wat we nodig hadden paste erin.
    Als stoel hadden we een camping standen stoel (die kan je inklappen).
    Het badje stond tussen de kasten de muur en de standaard stond ook ingeklapt.

Wat ik je adviseer is om heel goed te meten. Heb je bv naast de deur een muur, kijk of daarde kast of commode kan staan. Benut de ruimte die je hebt goed. Zelf teken ik meestal de ruimte die ik wil inrichten op ruitjes papier.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ons kamertje is 2 bij 2 meter. Er staat een 2 deurs linnenkast in en de commode ernaast. Daar tegenover het ledikant en een speelgoedkist bij het voeteinde richting deur. Meer past niet. Toen onze 1e kwam stond de linnenkast er niet maar wel een stoel kon ook prima. Ons kamertje is dus letterlijk zo groot dat er onder het raam een 1 persoons bed past maar aan de andere muur niet omdat de deur dan niet dicht kan.

Ohja en zo klein maar toen we laatst ziekenboeg hadden, kon ik tussen zijn ledikant en commode in, het logeermatras leggen en zijn matrasje daarnaast op de grond en samen slapen.

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een klein kamertje. Ik gebruik een grote Hemnes ladenkast van Ikea als commode. Tegelijkertijd kan ik er veel kleertjes in kwijt, dus heb geen aparte kast nodig :)

8. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Kijk wat je er in zet is mijn tip.
    Badje kan in badkamer scheelt al weer ruimte,
    wij hebben indedaad ook de hemnes 8 laden kast ( kan heel veel in en scheelt weer een kast )
    Op 1 muur een leuk behangetje rest rustig dan oogt het ook ruim.
    En alles strak tegen muur zetten ;)

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben dat, inc schuin dak :( er staan nu 2 bedjes in, een peuterbedje en een ledikantje en een kastje voor de speelgoed meer kan er niet in ;)

Voorheen stond er een ledikantje in met een commode en een enkele hoge kast, kamertje was toen ook vol.

10. Pkat2917

Pkat2917 Lid

5 aug 2012
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hadden geen aparte kamer in ons vorige huis, dus wij hebben gekozen voor een ruim alles-in-1 bed Ledikant Maas en Waal. Commode, kast en ledikant. Was ideale oplossing, paste naast ons bed. Ook het commode gedeelte, dat je openklapt (op foto is de commode niet uitgeklapt) is groot/breed genoeg. Dat vonden we wel belangrijk dat je niet het idee hebt dat kleine er makkelijk afvalt.

Inmiddels verhuisd maar gaan bedje nu voor nr2 gebruiken. Nooit spijt gehad dus. Dochtertje gaat in een mooi Hemnes kamertje van Ikea, wat inderdaad ook niet al te veel plaats inneemt :)

image.jpg

11. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kamertje is nog kleiner. Er paste een bedje, commode in en het badje stond in de badkamer. Als hij in bad ging klapte ik de standaard uit en het badje erin. Maar algauw ging ik dat in de badkamer doen want je kon je niet eens gewoon omdraaien. Het is niet anders. Andere 2 kamers zijn bezet en dit kamertje is niet groter.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Ons kamertje is even groot denk ik. Wij hadden er een bedje, commode (ladekast malm van ikea) en meer niet in staan. Er zat al een inbouwkast in de kamer, maar die werd gebruikt voor andere spullen.
    Oh ja en 2 plankjes aan de muur. Badje kon er makkelijk bij en een stoel had ook prima erbij gekund.

Het lijkt misschien klein, maar er past vaak meer in dan je denkt. Tenzij de ruimte een niet zo praktische vorm heeft natuurlijk...

13. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, hier ongeveer dezelfde oppervlakte... foto's zijn welkom :D

14. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik lees ook mee ons kamertje is ook zo groot de commode en ledikant komt van onze eerste af.

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ons babykamertje is ook ongeveer deze maat.....2.75 bij 2.40 met aan een kant een raam en daar tegenover een deur....

Ik heb hem op schaal getekend en ben nu op papier aan het schuiven met een commode, ledikantje en kledingkast......maar omdat ik er ook een lekkere stoel in wil, heb ik vandaag besloten om de kledingkast op de kamer er naast te zetten....het badje gaat gewoon in de badkamer ernaast.

We hebben in totaal 3 slaapkamers en een badkamer op de bovenverdieping, de andere twee slaapkamers zijn veel groter, maar worden momenteel, samen met de babykamer, verbouwd....dat worden twee logeerkamers omdat mijn ouders en broertje in friesland wonen....vandaar dus voorlopig het kleinste kamertje tot babykamer gebombardeerd....

Zelf hebben we beneden een slaapkamer met eigen badkamer.....dus de eerste paar maanden zal hij gewoon bij ons op de kamer slapen....en pas later naar boven verhuizen.

16. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Logan slaapt nu nog in dit kamertje van 2m bij 2,7m.
    Wij hebben geen klerenkast genomen en alleen één muur in een kleur behangen de rest alles wit gehouden. De commode past precies naast het bedje nu. Badje staat in de badkamer is ook gewoon makkelijker. Succes met inrichten!

Bijgevoegde bestanden:

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij hebben ook zown klein kamertje maar ik denk dat het eerder ligt aan hoe je kamer is qua ramen , deuren , schuine dak dat soort dingen.
    Hier nog bezig met verbouwen maar past een best ruime kleding kast , commode en ledikant in. Badje kan ik ook nog kwijt maar heb een grote badkamer dus vind dat handiger.

Succes !!

18. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    We hebben gelukkig de deur en raam op de korte muren, dus lange muren zijn volledig te benutten, en hebben geen schuindak. Inmiddels hebben we een kamertje gekocht die praktisch maar niet al te veel ruimte in neemt. Ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn.

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dit hebben wij ook ben benieuwd wij gaan binnen kort beginnen

20. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wij hebben ook zo'n klein kamertje..
    Toen we op zoek gingen naar een kinderkamer, bleken alle kledingkasten veel te groot te zijn waardoor de deur niet goed open kan. We gaan nu voor een gewoon ledikantje en commode en de kledingkast kopen we bij Ikea (PAX). Deze kast heb je in verschillende formaten, dus ook heel smal, waardoor we toch een kast hebben waar we kleren in kunnen leggen!

Deel Deze Pagina