heeft er iemand ervaring met hondjes bij rudy stappers? op mp adverteerd hij met pups uit eindhoven maar op deze site Chihuahua pups top hondjes t-cup en mini raszuiver ! ! - Te koop | 2dehands.be met dezelfde pups uit belgie vind het zef een beetje raar en het gaat mij echt niet om een mini of tea cup (voor ik daar commetaar op krijg) maar heb bij hem gewoon een mooie pup gezien in de advertenties
Ik heb er geen ervaring mee. Er vallen mij wel dingen op: - advertentie is onoverzichtelijk en hier en daar wat spelfouten (sorry maar daar let ik ook op bij een adverteerder. Duidelijke advertentie met netjes Nederlands komt mij ook wat positiever over, is dus EIGEN mening!) - ik zou zowieso vragen of ze aangesloten zijn bij een fokker of vereniging van fokkers, hoe noem je dat? - Als ze inderdaad prijzen hebben gewonnen, zal dat wel ergens vermeld zijn, kan je dat misschien uitzoeken? - kvk nummer? Misschien teveel speurwerk maar wij hadden een konijntje gekocht die zou van een fokker komen. Dat bleek niet zo te zijn, kvk nummer was nep. Wij hebben dit ook niet goed uitgezocht, eigen fout natuurlijk, maar ik zou dit een volgende keer zeker extra checken.
Deze chihuahua's zijn ontzettend ver doorgefokt om ze zo klein mogelijk te houden. Staan er om bekend dat ze vaak al na een paar jaar gezondheidsklachten krijgen en ook niet oud worden. Als je een chihuahua wil raad ik je aan om naar een erkende fokker te gaan.
@hoop als ik hem google zie ik veel mechelaars die hij traint en verkoopt voor bewaking maar ik vind eigenlijk geen negatieve dingen @kwebbel mijn nederlands is ook niet geweldig dus daar let ik niet zo heel snel op eigenlijk probeer het wel zo net correct mogelijk neer te zetten maar dat heb je vast wel gezien in mijn openingspost hij heeft ergens een foto van een pup in een prijsbeker maarja dat is natuurlijk niet erg betrouwbaar heb nog een chihuahua gekocht via mp bij een vrouwtje ging er eerlijk gezegt vanuit dat het gewoon een nestje was eigenlijk maar ze heeft dus veel vaker nestjes gehad maakt verder niet uit hij is gezond mooi op gewicht etc. maar thnx ik ga nog even verder google
Hij plaatst vaak dezelfde foto's op zijn fb en heeft echt heeeeel vaak nestjes lijkt. En ook pups van meerdere leeftijden tegelijkertijd in huis. Links laten liggen en verder zoeken zou mijn advies zijn
Een duidelijke broodfokker! Wil je een betrouwbaar adres, weet ik wel iemand uit België met mooie pups naar rasstandaard gefokt en met stamboom.
t-cups zijn eigenlijk doorgefokte hondjes, met veel gezondheidsproblemen. Verschrikkelijk dat zo'n mensen gewoon nog hun gang mogen gaan... Ik zou idd gaan voor de tip die al gegeven is; ga voor een erkende fokker. Zelf hebben wij een kruising chihuahua-jack russell van mensen thuis. Maar ik wilde perse geen raszuivere chi, maar echt een kruising (ivm de problemen die veel Chi's hebben). Verschillende dierenartsen al gezien en die geven allemaal aan dat we het beste en sterkste van beide rassen in een hondje hebben zitten. Luister naar je gevoel, zegt je gevoel dat er iets niet klopt, dan is dat vaak ook zo.
heb al een chi en helemaal geen problemen mee weegt 1,7kg mooi gebit etc. dus wat dat betreft geluk en ook niet bij een erkende fokker gekocht gewoon bij particulier die zelf 8chi's had in huis zoals ik al zei het gaat mij niet om een tea cup of mini maar zag in zijn advertentie een mooie pup waar ik wel interesse in zou hebben
Zou sowieso niet voor een mini gaan. Deze honden horen zo niet te zijn maar zijn zo gekweekt. Ze hebben heel de dag hoofdpijn en is niet echt een vrolijk hondje. Particulier is wel altijd 100 beter dan fok maar door omdat het gouden handen is word moeder vaak als fokmachine gebruikt wat ook niet goed is voor de pups Verder als je gaat kijken hebben ze altijd een smoesje waarom de ouders even weg zijn. Dierenarts, wandeling etc. Puppies hebben en neppaspoort. Wat je kunt vragen is of je de pup mee mag nemen naar een dierenarts voor een routine check. Vaak willen ze dit niet en er komt geen afspraak
Nou, dat zou ik nou ook niet te snel zeggen. Als je een goeie fokker hebt lijkt me dat toch beter dan een onervaren particulier!
Ja echt, hè! Ik ken een 'particulier', die gewoon fokt. Laat haar hond zo veel mogelijk nestjes werpen. Ze liet haar jongste hond (husky) al dekken voor ze een jaar was. Nestjes in de huiskamer, uitwerpselen overal, zelf bijna nooit thuis. Bah bah bah. Maar er zijn ook fokkers, die wél goed voor de pups zorgen en niet doorfokken. Dus particulier is niet per definitie beter dan een fokker.
ben ik absoluut niet met je eens! Als fokker moet je aangesloten zijn bij een vereniging (anders ben je een particulier) en zij hebben regels en richtlijnen waar je je aan dient te houden. Bijvoorbeeld het aantal nestjes per paar jaar per hond, wanneer de pups weg mogen bij de moeder, vaccinaties van de pups en medische controle van de ouders, etc. Als je je daar niet aan houdt, dan wordt je uit de vereniging gezet. Bij particulieren is er helemáál geen toezicht en krijg je dus de praktijken zoals in de OP. Daarom: als je een pup gaat kopen, altijd je gezonde verstand gebruiken. Vertrouw je het niet? Walk away... ook al is het zo zielig voor de pups en wil je er eentje "redden"... dat soort praktijken houden de broodfok in stand Die advertentie schreeuwt "broodfok" aan alle kanten.. een hele slechte zaak waarbij de dieren altijd het slachtoffer zijn.