Dames hier een vraagje van mijn man waar ik ook het antwoord niet op weet. Mijn vader is ernstig ziek. En gisterenmiddag binnen anderhalf uur van normaal naar heel erg ziek gegaan. Hij id met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Dit was om 15.00. Mijn man moest om 16.00 beginnen met werken en om 16.15 belde mijn moeder dat alle kinderen naar het ziekenhuis moesten komen omdat ze niet zeker wisten of hij het ging redden. Mijn man moest dus terug van zijn werk komen omdat ik de auto nodig had en hij op onze kinderen moest passen. In het ziekenhuis hebben ze zijn toestand weer stabiel gekregen en om 19.00 was ik weer thuis en is mijn man weer gaan werken. Hij is dus 3 uur weg geweest. Nu vroeg hij zich af of hij vakantie uren moet opnemen hier voor of dat dit onder calamiteiten verlof oid valt?
Verschilt dit niet per bedrijf?? zal het gewoon even na vragen of het werk als je het niet zeker weet..
Ik zou denken calamiteiten verlof, maar weet niet of dit geld omdat dit niet voor hem was zeGmaar maar voor jou.. Veel beterschap voor je vader hopelijk gaat t beter met hem!
het hangt af van je cao. Sommige cao's heb je meer dan het wettelijk aantal vakantiedagen en in ruil hiervoor gaat zorg/calamiteitenverlof van je vakantiedagen af totdat je op het wettelijk aantal dagen uitkomt.
Volgens mij valt dit onder calamiteiten verlof. Tenminste, dat zou het in onze CAO zijn. Maar dat moet je echt even navragen bij de HRM afdeling, want het kan zijn dat het in de CAO anders staat.
Wat fijn dat het weer beter met je vader gaat!! Dat is inderdaad CAO-gerelateerd. Ik ben een tijdje geleden snachts opgenomen in het ziekenhuis ivm een blindedarmontsteking. Mijn man is toen bij me gebleven en zoon is opgevangen. Mijn man kreeg de volgende twee dagen zorgverlof om voor mij te zorgen en onze zoon.
Geçmiş olsun. Klinkt als calamiteitenverlof ja. Schoonvader ligt op sterven, ik moet NU naar huis om de kinderen op te vangen. Ja, klinkt als een calamiteit. Maar: Even opzoeken dus.
valt niet onder calamiteiten wettelijk . kan wel onder coulance. Hij moest naar huis omdat hij op moest passen en jij de auto nodig had nl. dat had de buurvrouw ook kunnen doen bij wijze van.
Dat weet jij helemaal niet. Misschien hebben ze geen buren, of er geen contact mee, of waren die niet thuis of is het een dementerende vrouw.
Het gaat erom dat hij niet direct nodig was om zorg te geven aan degene die ziek was. Dat is zoals het in de regels staat. Het zal de overheid aan hun reet roesten wie er de zorg voor de kind er en overneemt namelijk. Maar de werkgever zou er evt calamiteiten verlof voor kunnen geven dat is het vragen waard.
Waar jij het in je eerste zin over hebt, valt onder zorgverlof. Calamiteitenverlof is precies dat: Verlof voor een calamiteit, dus een onvoorziene situatie. Een gesprongen waterleiding valt er ook onder, dat heeft ook niks met zorgen voor een ander te maken.
Is volgens mij echt cao-afhankelijk. Maar eh.... Ben je gewoon nieuwsgierig, of wil je echt moeilijk gaan doen om die drie uurtjes? Zou mij de energie niet waard zijn, zeker niet in zo'n situatie.