pan op tafel of borden opmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier geen pannen op tafel. Ik vind dat zo stom staan. :)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Pannen op tafel we hebben hier sowieso 4 dingen op tafel en de kinderen kiezen eerst 1 groente en meestal willen de de tweede ook nog wel proeven. Zoon eet meestal 1 bord maar heel af en toe wil hij meer en als we dan gezellig aan tafel zitten vind ik het vervelend om weer te moeten lopen. Hier dus borden glazen en een kan water op tafel na het eten afruimen lekker na tafelen ik pak de toetjes en man pakt de vaatwasser in zo zijn we na het toetje gelijk klaar

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn man pakt soms 3 keer bij. Da's dus 3 keer over en weer lopen.
    En ik pak meestal ook nog 1 keer bij.

Plus dat we meestal de potten "uitschrapen" (= zorgen dat die dingen leeg zijn als het enigszins kan). Dat lukt langs geen kanten als die pot niet op tafel staat. Heb je immers totaal geen zicht op wat er nog in zit.

Alleen die 2 keer per maand ofzo dat ik alleen thuis ben tijdens 't eten, eet ik meestal voor tv. En da's onpraktisch met potten en pannen.
    Maar dan haat ik dat over-en-weer rennen ook.

Als we met 2 zijn, eten we hier altijd aan tafel. Veel gezelliger dan voor tv.

Elk zijn keuze.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Omdat we hier de kinderen aan leren aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. Dus ook naar de wc gaan doe je voor of na het eten anders dan hou je het maar op. Geld voor mij mijn man maar ook voor de kinderen die 40 min aan tafel kan je prima zorgen dat je niet van tafel hoeft

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ligt eraan. Vaak pannen op tafel, vind ik fijner.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    pannen op tafel, ik ga niet voor mijn vriend en kind bepalen wat en hoeveel ze willen eten.
    Vriendlief heeft meestal een behoorlijke berg rijst/ aardappelen/ pasta dochterlief gewoon gemiddeld en ik amper. Dochter en ik hebben meestal veel groentes en afhankelijk van het vlees of vis weer meer of minder. De ene keer wel saus de andere keer niet...
    Doe het eten soms wel in (mooie) schalen ipv pannen.

7. Luja

Luja Niet meer actief

Ligt eraan.
    Als ik eters heb zet ik de pannen op tafel zodat iedereen zelf kan opscheppen.

Maar als ik alleen eet (4x pw) of als ik met mijn kindjes eet dan is t makkelijker om in de keuken op te scheppen :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Vraag mij wel af waar iedereen de afwas laat met schalen. Ik heb bijna elke dag al 4 pannen...als daar ook nog 3 of 4 serveerschalen bij moeten....dan kan mn afwasmachine elke dag 2x draaien.
    Nee eerst alles koken, dan in een schaal scheppen om het vervolgens in je bord te scheppen vind ik niet zo heel handig.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik snap niet dat mensen hier aangeven dat je heen en weer blijft lopen als je de pannen niet op tafel zet?

Ik maak de borden op, we gaan zitten en het is binnen een paar minuten op. Ik loop geen enkele keer heen en weer?

10. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Sommige mensen moeten grotere borden kopen!:D

Pannen horen op het fornuis.

Ik schep op in de keuken en alleen mijn man schept heel soms twee keer op.

11. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Geen pannen op tafel vanwege de kids. Ik doe alles in schalen en zet die op tafel. Zo kunnen ze wel zelf scheppen en is het niet heel gevaarlijk. Wat betreft de afwas, dat is een berg ja. Want mijn pannen doe ik eigenlijk nooit in de vaatwas, waarom weet ik niet.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Pannen op tafel.
    We vinden rust tijdens de maaltijd erg belangrijk dus zo hoeven we niet op te staan voor een 2e bord. Alleen dan nog voor het toetje daarna.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

4 pannen :( . Heb je dan elke dag alleen maar agv e.d.?

Ik heb nooit meer dan 2 pannen. We eten regelmatig iets uit de oven. Groente is vaak een of andere salade dus die zit automatisch al in een schaal. Als we al iets uit een pan eten is vaak een eenpansgerecht, dus boerenkool, bami oid. Onze afwasmachine draait één keer in de 2 dagen, met alle serveerschalen en pannen.

14. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook het liefst zo min mogelijk afwas, maar dan omdat ik het nog met de hand moet doen...:p

15. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zetten de pannen op tafel.Zo dat je niet steeds heen en weer hoeft te lopen.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Develisch ; binnen een paar minuten op ? echt ? Eten jullie zo weinig of zo snel.. ? Als je het dan over gezellig hebt ( jij niet hoor ) dan vind ik dat niet zo gezellig.. wij kletsen tijdens het eten over de dag enzo..
    en ja ik pak nogal eens bij .. en we eten ook vaak bv een curry gerecht met naanbrood bv yoghurt dressing.. als dat allemaal op het aanrecht sta ja dan blijf ik lopen..

Overigens hier meestal gewoon de pan ( nen ) op tafel hoor. Schalen af en toe

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja sorry, maar ik heb ook altijd geleerd dat pannen op tafel "armoedig" is. Ik doe ook alles in schalen, tenzij er voor ieder precies 1 is van iets, dan leg ik dat alvast op het bord. Alleen de wok en de lasagnaschaal komen zo op tafel. Qua afwas... We hebben een vaatwasser en als niet alle pannen erin gaan doe ik die met de hand.

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Moet geloof ik blij zijn dat ik met een boer getrouwd ben. Hier meestal een pan op tafel. Aardappelen en vlees gaan vanaf fornuis op het bord en dan zijn die pannen leeg. Groente op tafel. Bij eenpansgerecht hele pan op tafel.

19. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik maak altijd de borden op in de keuken. Ik vind dat praktischer en opgeruimder.

Bij mijn ouders en schoonouders is het wel altijd pannen op tafel.

20. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Pannen op tafel,
    Van uit huis mee gekregen. :)

Deel Deze Pagina