Tips nachtje weg naar Alkmaar

Discussie in 'De lounge' gestart door s82, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ik heb een nachtje weg Naar Alkmaar geboekt om mijn man te verassen, het is pas in juli op een za/zo, maar misschien hebben jullie wat leuke tips wat er leuk is om te doen?
    We gaan naar het Amrath hotel, er zijn beperkt parkeerplaatsen bij het hotel en je kunt ze niet vooraf reserveren.
    Kan je daar in de buurt ook nog ergens goed parkeren tegen een normaal tarief of gratis?

Is een rondvaart leuk of anders leuke tips?

Even lekker quality time samen :)

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

Ik weet wel een heel leuk en knus restaurant in Alkmaar: Le Bon.
    Erg leuk voor een romantisch etentje!

Groetjes

3. pipootje

pipootje Niet meer actief

In alkmaar zijn er genoeg leuke dingen te doen...
    En in de buurt van het amrath hotel is het overal wel betaald parkeren..
    Je heb best wel dichtbij( vlakbij het ziekenhuis heb je het hertenkamp is altijd wel leuk om ff naar die beesten te kijken en je heb daar ook de gevangenis waar momenteel celblok h wordt gedaan) en de stad ligt om te hoek van het hotel, heb je ook leuke cafetjes en restaurantjes ect... En in alkmaar heb je ook het stedelijk museum daar kan je voor een klein bedrag heel veel geschiedenis zien, en je heb in de stad heb je ook de harmonie dit is een biosscoop
    Er is in elk geval meer dan genoeg te doen in alkmaar je heb ook best wel dichtbij het heilooerbos en egmond aan zee en bergen aan zee is ook vlakbij... Je zou je vast niet vervelen

4. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18

Dat klinkt heel goed! Zondag wil ik inderdaad richting de kust gaan, even uitwaaien :)

5. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken!

6. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je van tapas houdt moet je naar La Cubanita. Wel druk en kleine tafeltjes, maar ERUG lekker.
    Mexicaans doe je bij Rosa's Cantina en Grieks bij Irodion op het Waagplein.

Rondvaart is leuk! Grachten en huizen zijn mooi. Er is ook een heeeel lage brug (als hij daar nog onderdoor gaat tenminste). Moet je op je knieen op de vloer gaan zitten hihi.

Strand, bossen en duinen zijn inderdaad in de buurt en erg mooi,.

Centrum is leuk winkelen. IJsjes van Laan zijn het lekkerst (en zelf gemaakt).
    Je kunt overigens ook een bootje huren (vlak tegenover het hotel). Dan kun je weer een ijsje halen aan De Mient door aan de bel te trekken die in de gracht hangt. (wij prefereren Australian icecream die ernaast zit, maar dan moet je je bootje uitklimmen.

Op het Waagplein of de Plattenstenenbrug kun je leuk op een terrasje zitten.

Parkeren bij (vlakbij) het hotel is inderdaad wat lastig. Allemaal betaald. Of je moet in de parkeergarage onder de Singel (Singelgarage) Maar ik weet niet of die 24/7 is eerlijk gezegd.

Veel plezier alvast!

7. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee.

Betaald parkeren is niet erg hoor, meer een plek in de buurt :) maar als het bij hotel vol staat dan weten ze vast een alternatief.

:)

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    kijk ook eens op alkmaarprachtstad.nl daar staan alle evenementen. In juni is er ook Kaeskoppenstad, dat is heel leuk!

9. Humava

Humava Niet meer actief

Het schotse restaurant Hielander is ook een heel goed restaurant!
    Als je een beetje chique uit eten wil moet je naar het Stokpaardje gaan dat is echt een super goed restaurant met een hele leuke eigenaar. Ze hebben daar geen kaart alleen per seizoen andere gerechten.
    Rondvaart is idd wel leuk.
    Als je of je man van speciaalbiertjes houd zou ik naar proeflokaal de Boom gaan(daarboven zit ook het biermuseum is ook leuk) of naar de kleine deugniet dat is een heel klein speciaal bier cafeetje.
    Bij 'de Buren' op de platte stenen brug kun je heel lekker op het terras zitten en lekker lunchen of eten.
    Als je wil winkelen zou ik ook zeker naar 'de oude stad' gaan daar zitten leuke kleine winkeltjes.
    In de zomer zijn er ook regelmatig leuke dingen te doen op het Canadaplein of in de Hout.

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Kijk ook op tripadvisor.nl..

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Er zijn al heeeeel veel tips gegeven, en ik sluit me erbij aan!

Veel plezier :).

12. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Gaat zeker lukken, bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina