Welk kinderkookboek kunnen jullie aanraden en waarom? Koekjes boeken heeft ze al een aantal, ik zoek een 'echt' kookboek waar ze zelf recepten in kan opzoeken en (bijna) zelfstandig mee aan de slag kan gaan. Ik heb al wat op internet gekeken maar vind het moeilijk te bepalen waar ze nu echt iets aan heeft en wat leuk zal zijn.
Ik zag pas een kookboek van de Gruffalo, dat leek me wel erg leuk. Ik weet alleen niet of ze daar zelf mee aan de slag kan.
Leuke hobby van jouw dochter! De mijne kookt ook graag. Ze is begonnen met het kinderkookboek van de Lidl, maar ik weet niet of deze nog te koop is. (Misschien 2e hands?) Er staan leuke, lekkere en makkelijke recepten in. Momenteel is "De zilveren lepel voor kinderen" favoriet. Echt een geweldig kookboek als je van de Italiaanse keuken houdt. Mijn dochter (9 jaar) kan er zelfstandig mee aan de slag. Enkele weken geleden was er trouwens ook al een topic over dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/640297-leuk-kookboek-voor-meiden.html Maar ik ben de enige die toen heeft gereageerd en zelfs TS reageerde niet meer...
Wij houden zelf van Italiaans eten en het is ook zeker een favoriet vakantieland van ons 3e (de jongste zal er dus ook van moeten gaan houden 😉. Ik zal dat boek dis zeker eens bekijken, dank je!
Dat was mijn topic. Was het helemaal vergeten om te reageren.. mijn excuses . Maar om er nog even op terug te komen, ik heb uiteindelijk het nieuwe kookboek voor kinderen van Rudolph van veen gekocht. Werd me aangeraden door de verkoopster. Onze dochter heeft er nog niet uit gekookt, maar het boek zag er iig erg leuk uit en niet te moeilijk.
De moeder van een klasgenootje van onze oudste heeft een kinderkookboek geschreven, dat binnenkort uitkomt. Zoals ik het heb begrepen met bij elk recept een heel stappenplan met foto's van de handelingen, zodat de kinderen zelf kunnen zien hoe het moet en het makkelijk kunnen nadoen. Ik heb het al besteld maar moet nog even wachten tot na de vakantie denk ik, ik weet alleen niet of het ook landelijk uit komt. Maar het schijnt heel leuk en goed te zijn dus ik ben benieuwd.
De zilveren lepel is binnen. Ziet er echt super leuk uit en erg duidelijk. Ik weet wel wat er deze vakantie een paar keer gaat gebeuren @ mamavanf als je meer over dat boek weet, wil je dat dan laten weten? Klinkt ook leuk!