Pffff, ik weet dat het een irrationele angst is, maar mijn hart zit echt in mijn keel als ik een spin zie. En nu, ben ik hem kwijt....... Hebben jullie dat ook weleens, geen man/vrouw in de buurt die er niet zo panisch voor is en dan dus aan het bedenken hoe je het aan moet pakken en dan... foetsie. En ik zal straks dus echt de keuken in moeten om lunch te maken in de wetenschap dat hij daar ergens is.....
Ja. Laatst toen de zomertijd in ging wilde ik de klok op kantoor verzetten en ik voelde wat op mn hand.. van schrik schud ik, kijk op de grond, dikke zwarte spin!
Ja, heel herkenbaar! Zo heb ik vorig jaar wekenlang in angst geleefd toen ik in ons washok een wolfspin (Google maar niet hierop ) tegenkwam. Mijn vriend geroepen, maar de spin was toen al met de noorderzon vertrokken... Durfde daarna amper het washok in, maar ja wasgoed wast zich niet vanzelf haha. Sterkte straks met lunch maken .
Nu heb ik toch gegoogled , dan valt die van mij nog wel mee, haha, hoewel ik niet verder heb gekeken dan de google homepage, die plaatjes waren voldoende om de pagina binnen een seconde weg te klikken. Doet me weer terugdenken aan toen we bij mijn zus in australie waren en zij vertelde dat ze een huntsman kwijt waren geraakt in huis en wij op matrassen op de grond moesten slapen, gelukkig hadden we jetlag, anders had ik niet geslapen denk ik . Daar zou ik helemaal niet op googlen trouwens....
Uiteraard kon ik het ook niet laten om te Googlen . Maar dát is pas vreselijk! Echt knap dat je nog hebt kunnen slapen... Is dat beest ooit nog gespot?
Niet toen ik er was gelukkig. Maar ze hadden ze wel vaker in huis en mijn zus ving ze met een glas en een stuk karton en gooide ze naar buiten . Ze zijn niet giftig (itt sommige anderen die daar ook voorkomen), maar kunnen wel bijten en ze hadden 2 babys rondkruipen toen.
Ik heb de bananenpannekoekjes van het menu geschrapt (morgen maar), moet alleen zo nog de keuken in voor het hoognodige . We hebben trouwens een open keuken, dus het is niet gezegd dat hij er nog zit .
Toen ik nog thuis woonde lag ik op een avond in bed, kijk omhoog en zie een hele grote spin een paar cm van mijn hoofd. Ben het bed uitgesprongen, en samen met mijn moeder hebben we toen mijn opa gebeld (was al een uur of 11 in de avond) helaas was de spin verdwenen toen mijn opa kwam, maar heb de eerste dagen niet lekker geslapen. Nog steeds ben ik doodsbang voor spinnen, thuis roep ik mijn man en als die er niet is blijf ik ver uit de buurt en op mijn werk roep ik een collega om hem te verwijderen. Zo heb ik ooit samen met een vriendin in de auto gezeten, bleek een spin in te zitten... wij de auto aan de kant gezet om die spin uit de auto te krijgen.
Pff, verschrikkelijk. Dit topic is al genoeg om mijn hart sneller te laten kloppen. Mijn fobie is echt enorm. Ik ben echt geen held met pijn, kan niet veel hebben en vond bevallen vreselijk veel pijn doen, maar ik beval liever dan dat ik bijvoorbeeld zo'n washok in zou moeten waar zo'n zwarte spin zich in bevind. Een langpoot ding zou ik nog trekken, al raak ik die niet aan, tenzij met mijn voet met laarzen met enorme zolen terwijl de tranen over m'n wangen lopen. Wat een drama. Fijn om hier lotgenoten te treffen, al vind ik het rot voor jullie. @MamavanLieverd sterkte. Ik wil niet in je schoenen staan. Het rottigste vind ik de mensen die vinden dat je je niet aan moet stellen. Want ze doen toch niets. Dat vind ik pas echt irritant, alsof ik niet weet dat die angst irreëel is zeg.
@Lies1611 onze klok staat stil, ik was eigenlijk van plan zo de batterij te verwisselen, maar dat laat ik nu ook mijn man maar doen, haha @Triangel ja, ik vind dat ook erg irritant, mijn moeder zei vroeger ook altijd dat ik me niet aan moest stellen, terwijl ze de dikke zwarte ook niet zelf durfde te pakken. Mijn ouders hadden een boerderij, en we hadden regelmatig van die hele grote zwarte met harige poten in huis, ik heb zelfs een keer 1 een vlieg zien vangen (zijn jagers), had ik liever niet willen zien (ik was in de badkamer, zat te plassen ). De lunch zit erop, mag zo naar boven mijn dochter naar bed brengen en kan de keuken wel vermijden tot mijn man thuis is (vroeg, hij haalt zoon uit school) .
ik vind ze ook vreselijk! een tijd geleden zat er zon hele grote zwarte in de gang... toen heb ik echt huilend mn moeder opgebeld om he weg te komen halen Heb als een malloot de hele tijd op de trap gezet om hem in de gaten te houden zodat hij niet ineens weg zou zijn haha, wat een ellende die beesten. Ik durf eigenlijk ook amper op tuinstoelen te zitten, want er zitten ALTIJD spinnen aan, net als onder de tuintafel e.d. en de schuur ga ik al helemaaaaaaaal niet in!
hahaha wat een heerlijk topic! Ik heb geen spinnen angst. Ik pak ze niet met mn handen hoor, maar vang wel spinnen met een glas en papiertje om ze daarna buiten te zetten. En ja ook huisspinnen. Maar ik zie het al helemaal voor me dat je als volwassen mens je ouders gaat bellen om een spin weg te halen hahaha, geweldig! Ik snap het ergens wel. Ik heb zelf hoogtevrees. En op mn werk hebben we een glazen lift die ik dus altijd mijd. Zegt een collega, ben je bang dat je er uit valt ofzo? Ik zeg: ik ben niet bang om te vallen ik beng bang van de hoogte. Maar mensen zonder hoogtevrees snappen dat dus niet.
Zó herkenbaar dat ik bij de derde zin van de vierde reactie zelfs gestopt ben met lezen... Laat ik mijn fantasie maar niet al te veel prikkelen. Ik weet inderdaad écht wel dat de spin waarschijnlijk nog banger voor mij is (alhoewel dat bijna onmogelijk is). Bij mij is het dus zelfs zo erg dat ik ze ook niet op een plaatje of op tv durf te zien. Het duurt uren tot dagen tot ik dat beeld weer van mijn netvlies af heb... En ben ik alleen thuis en ontdek ik zo'n monster... Ja je kunt wel stellen dat ik dan een probleem heb!
Lastig he zon irreële angst.. ik voel met je mee.. ik heb namelijk een angst voor ballonnen. Gisteren een verjaardag gehad van de kids en ik had weer de hele dag een brok in mn keel van de stress. Want ja, natuurlijk vinden zij ballonnen geweldig en natuurlijk zijn ze dan ook in huis. Iedereen kan zeggen dat er niks aan de hand is, en mijn hoofd kan dat ook beredeneren, maar dat gevoel als iemand een ballon vast heeft pfff, laat staan dat ze bij mij in de buurt komen. Als ik nou voortaan je spinnen kom vangen, kan jij misschien bij mij de ballonnen lekprikken
Haha, goede deal! Ik heb wel een nicht die ook bang is voor ballonnen, bij haar is het de angst voor het geluid als ze onverwacht knappen. Ik ben wel eens bang dat dat gebeurt als onze autistische zoon er te onvoorzichtig mee is, maar dat is dan weer niet een irreële angst . Wel heb ik ook hoogtevrees, dus de glazen lift van deedee snap ik dan weer wel. Mijn zoon liep bij de kinderfysio in een gebouw met glazen lift en ik liep dan hoogzwanger liever via de trap naar de tweede verdieping, liep ik daar te hijgen terwijl man en zoon vrolijk de lift uitstapten. Die lift was maar aan 1 kant van glas, dus in mijn eentje heb ik wel nog een paar keer de lift genomen (dan ging ik met mijn rug naar het glas staan), niet tegelijk met zoon, want die ging dan juist via het glas naar beneden kijken, en mijn plaatsvervangende hoogtevrees is nog erger dan bij mezelf alleen.
Heeft je man hem inmiddels als gevonden @MamavanLieverd? Kan me zo goed voorstellen hoe je je op dat moment voelde. Het is zo herkenbaar! Hopelijk kun je morgen wel genieten van de bananenpannenkoekjes! Het washok valt hier nog mee, maar de schuur in moeten of buiten in de tuin zitten is toch wel een drempel waar ik me overheen moet zetten. De was buiten vind ik bijvoorbeeld ook geen fijne gedachte Voor het slapen gaan controleer ik altijd de hele slaapkamer anders slaap ik niet. We hebben hier flink wat elektrische vliegenmeppers liggen, elke spin moet direct dood. Wel moet ik zeggen dat ik ze wel zelf dood kan maken omdat ik de angst dat hij ontsnapt en ongewenst weer op kan duiken véél erger vind! De gedachte alleen al, brrr!
Nee, de spin is helaas nog steeds foetsie.... Gelukkig kookt mijn man nu en werkt hij morgen thuis, kan hij de bananenpannekoekjes maken. Hoewel ik na de nacht er niet echt op vertrouw dat de spin in de keuken is gebleven, dus zal morgenochtend wel een visuele check doen en als hij dan nog steeds spoorloos is, proberen het van me af te zetten
Ugh, rot beest! Nja, wie weet komt hij vanavond nog wel tevoorschijn! Wel fijn dat je man morgen thuis werkt, kan hij je redder in nood zijn! Is ook wel leuk!
Oh bah... ik vind spinnen ook zo vreselijk. Heb geen fobie geloof ik maar ik word er ook niet blij van. De buren horen mij geregeld gillen in de tuin Afgelopen weekend was mijn dochter in het zand aan het spelen met haar emmer. Op een gegeven moment kwam ze trots naar mij toe lopen want ze wilde mij de inhoud van de emmer laten zien. Ik dacht dat dat zand was. Je voelt de bui al hangen... Het was een spin. En niet zomaar eentje, eentje met een heel dik lijf. Ik weet dat ik beter rustig had kunnen blijven maar ik gilde, de emmer viel op de kop en mijn vriend was niet in de buurt. Ik wilde de emmer de tuin door schuiven naar de poort toe zodat ik hem ergens naar buiten kon gooien. Mijn dochter kon gelukkig wel lachen om mijn panische gedrag. Ik heb haar achteraf gezegd hoe goed het was dat ze bij mij kwam, maar ik vraag me af of ze dat de volgende keer weer zou doen