Ik heb een paar vraagjes over de pandora sieraden. -zo'n veiligheidsketting voor aan je bedelarmband, is dat een must? Gaan die armbanden vaak inverwachts los/open ofzo? Ik vind het lekijke dingen, die veiligheidskettingen maar als je het risico loopt je bedels te verliezen.. (ik heb er laatst een gekregen en na 10 minuten dragen ging ie open en vielen de bedels er vanaf, daarna is hij met de gever mee terug gegaan want hij moest sowieso geruild worden voor een maatje kleiner). -De maten van de ringen, ik snap er even niets van Die mm, hoe ik het ook meet, het klopt niet. Wat is bijv 15,9 mm? http://demandware.edgesuite.net/aaks_prd/on/demandware.static/-/Sites-nl-NL-Library/default/dw07ead1b0/images/sizeguide/Ring_Size_guide_nl-NL.pdf *edit: ik heb de binnen diameter van een passende ring gemeten en die is 1,6 cm -Is er iemand bekend met pansitenederland.nl ? Sommige bedels zijn daar goedkoper dan op de pandora site.. is het betrouwbaar? Jullie horen het al, ik heb absoluut geen verstand van sieraden, ik hoop op advies!
Ik heb mijn armbanden al 8 jaar, ben 1 bedel kwijtgeraakt. Ik vind de veiligheidskettingen ook niet mooi. Ik zou qua ringmaat naar de bovenmaat kijken, bij 15.9 mm is dat maat 50 oftewel maat 16. Geen ervaring met website.
Ik heb inmiddels vier jaar een Pandora armband met bedels.... mijn armband is nog nooit spontaan los gegaan. Ik heb dan ook geen veiligheidsketting eraan. De door jou genoemde site ken ik niet.
Bedankt voor jullie antwoorden! Nog een vraagje; Die clips/stoppers, kunnen die overal op de armband geplaatst worden zodat bedeltjes niet kunnen verschuiven? Of alleen op bepaalde plekken?
Ik heb zo'n veiligheidsketting. Zat erop toen ik hem kreeg. Maar als hij bij mij open gaat zal ik hem alsnog verliezen. Armband is nog niet zo gevuld. Die clips kan je volgens mij overal op klikken. Geen ervaring met die website
Ik heb mijn armband nu 2,5 jaar. Hij gaat nooit vanzelf open, ik heb dus ook geen veiligheidsketting. Er zijn clips die je op de verdikkingen kunt zetten en clips die ook zo op de armband kunnen. Misschien leuk als mensen hier foto's plaatsten van hun armband? Om inspiratie op te doen? Ik zal die van mij zo ook ff pakken, ik mag geen armband om tijdens mijn werk, dus ik draag hem alleen op vrije dagen.
Dit is mijn armband. De bedels hebben allemaal een betekenis of van iemand gekregen. Er zit geen thema of lijn in. Mijn zus heeft er ook eentje, die is meer symmetrisch / over nagedacht haha!
Ik heb een ring van Pandora in maat 48, dat is 15.3 mm (= 1,53 cm). Hele dunne vingers schijnbaar. Besteld op de officiële site (The Official PANDORA eSTORE | NL | Buy PANDORA Jewellery Online |) omdat ze deze maat in de winkel niet verkochten. In de winkel is het vanaf maat 50 (= 15.9 mm / 1,59 cm) - ik denk dat dat jouw maat is, en anders maat 52 (= 16.6 mm / 1,66 cm). Voordeel van de e-store van Pandora is dat als je 'm wil ruilen, je dat eventueel ook in een fysieke winkel kunt doen en daar dus ook garantie hebt. Vind ik zelf wel erg fijn. Er schijnen ook veel nep- / namaakPandorasieraden rond te gaan, dus persoonlijk kies ik liever te bestellen bij Pandora zelf. (Eerste keer ring kopen ging via een juwelier die ook sieraden verkocht inde webshop. In principe betrouwbaar, maar qua maatvoering en ruilen totaal niet handig) In de winkel zelf passen vind ik sowieso wel heel handig ook. Zo kwam ik erachter dat maat 50 voor mij echt te groot was.
Ik heb mijn pandora armband altijd om (ook in de nacht) en hij is nog nooit los gegaan. Dus imo is zo'n veiligheidskettinkje niet nodig. Je hebt armbanden waarop een ijzertje zit waarop je de stopper kunt plaatsen. Maar ik heb er eentje zonder ijzertje en de stopper is met een silicoon eronder vastgezet op de armband zelf. Hij verschuift soms wel een stukje. Je kunt kosteloos naar de winkel om er een nieuw silicoon onder te laten zetten. Ze adviseren om dit om de maand te doen. Pandora heeft ook een essence lijn en die bedels kun je zonder stopper op de armband zetten. Daar zit denk ik al een silicoon onder zodat hij niet verschuift. De essence lijn is wel nog beperkter qua keuze in bedels. Oja en als je een leren armband wilt zou ik via alie bestellen, want daar heb je bijna even mooie voor een euro. Ik zou niet via pansite bestellen als je een echte pandora wilt. Er is veel namaak in omloop en als je naar het verschil in prijs kijkt met de officiële site scheelt het soms verdacht veel. Pandora wil ook alle verkoop terughalen naar de eigen winkels om dit tegen te gaan.
Ik heb hem al 10 jaar en draag hem bijna dagelijks. Nog nooit open gegaan. Was het wel een originele?
Bedankt voor jullie reacties. Ja het is een echte! Waarschijnlijk niet goed dicht gedaan want dat ging onhandig bij mezelf. Het is zo'n sluiting waarbij een pinnetje tussen een opening gaat zegmaar. Ik ga denk gewoon naar een winkel om daar nog het een en ander te vragen. Zou wel leuk zijn hoor, als jullie je pandora showen! Ik wil m ook wel laten zien wanneer ik m binnen heb.
Ik draag de armband al 10jaar, ook met veiligheidsketting. In al die tijd is hij 1x losgeraakt, toen was ik wel erg blij met het veiligheidskettinkje. De ringen kan ik je niet mee helpen
Oh ik ben gek op Pandora maar draag voornamelijk Trollbeads maar ik denk niet dat iemand die kent Ik vind het zo leuk om die bedeltjes te verzamelen en heb zoveel herinneringen aan elke bedel. Dat gouden engeltje staat bijvoorbeeld voor mijn miskraam.
Trollbeads heb ik wel eens van gehoord, passen die ook op de Pandora armband? En hoe is daarvan de kwaliteit? Ik heb zelf ook een engel bedeltje ivm mijn miskramen. Ik vind het wel fijn om op deze manier uiting te geven aan mijn gevoel en dat ik ze niet vergeten ben....
Leuk alle armbandjes. Ik vind het zelf een mooie manier van alle herinneringen op 1 plek te dragen en uiten. Ik heb toevallig vanavond er 1 van mijn man gekregen. Zo enorm blij mee. Hij kreeg als tip om wel een veiligsheidsketting er tussen te zettten omdat de kans wel groot is bij veel dragen dat hij eens ook springt. Hij heeft dit dus wel gekocht. Verder een mooi hartje gekregen! Nu langzaam doorsparen. Ben ook benieuwd naar meer armbanxjes.
Ik heb al 8 jaar zo'n armband en ook nooit los geraakt. Moet ik wel zeggen dat het geen pandora is maar Simstars. Ziet er hetzelfde uit maar goedkoper werk. Echter kunnen de pandora bedels er allemaal op die armband is hetzelfde. Trollbeads ken ik ook en heb ik ook een bedel van. Die bedels zijn allemaal wat forser, minder fijntjes en passen niet altijd op een pandora armband. Je hebt heel veel verschillende merken en je moet bij een juwelier gewoon vragen welk merk er wel en nie top past, maar pandora is het meest gangbare en daar past veel op. Zo ook Christina London. Er is een tijd geweest dat Kruidvat en Trekpleister ook bedels verkocht voor 2.50 per stuk. Na een tijdje zijn ze niet meer mooi maar dan heb je wel je armband wat voller. Bedels kosten al snel 25 euro en denk niet dat je m meteen vol gaat rijgen. Ik koop overigens alleen bedels met betekenis voor mij. Beetje levensverhaal dus
Hmm niet zo netjes om te zeggen maar de kwaliteit is echt beter dan Pandora. Trollbeads is ook met het concept begonnen in 1976. Ik vind hun bedels mooier gemaakt en slotjes van een armband makkelijker. Ze zijn wel duurder denk ik. https://www.trollbeads.nl/nl